-Można zrozumieć awarię, wymianę instalacji, ale jeżeli rok w rok nie potrafi zapewnić się mieszkańcom dostarczenie podstawowych mediów bez przerw, to chyba najwyższa pora coś zmienić, albo kogoś! - uważa kolejny czytelnik.
Spektakl z brakiem ciepłej wody i zamknięciem Centrum Wodnego Laguna w Gryfinie odgrywany jest co roku. Zmieniają się tylko terminy. Jest on niestety dłuższy niż za czasów zlikwidowanego w gminie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
-Dlaczego w innych miastach nie wyłączają na tak długo a w Gryfinie tak? Przecież Sawaryn jest też we władzach PGE i ma wyższego rangą człowieka z gminy. Co on wie na ten temat i czemu to wyłączenie ? – pyta kolejny czytelnik.
Jednak za wyłączenie odpowiada nie gmina z burmistrzem, tylko PGE. Tymczasem dziś zamiast poinformować naszych czytelników o wyłączeniu ciepłej wody PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna przesyła pijarowskie materiały! Informuje, że pierwszoklasiści z regionu zachodniopomorskiego dostali od nich, największej krajowej spółki produkującej prąd, 67 tornistrów z pełnym wyposażeniem.
I tak zamiast rozwiązywać skutecznie podstawowe problemy mieszkańców władze lansują się przy akcji.
Zatem po otrzymaniu pijarowskich materiałów o tornistrach zapytaliśmy rzeczniczkę PGE:
Wyłączyliście dziś ciepłą wodę w Gryfinie, a Pani mi tu o jakiś tornistrach pisze? Dlaczego w Gryfinie nie ma ciepłej wody? Kiedy dotrzymacie słowa danego przy przejmowaniu Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gryfinie?
Sandra Apanasionek [PGE GiEK S.A.] odpowiada:
Realizacja przerwy układu ciepłowniczego jest zgodna z zawartymi Umowami pomiędzy Dostawcą a Odbiorcą ciepła. Zapisy powyższych umów opierają się na regulacji wynikających z prawa powszechnego.
Na podstawie § 25 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 15.01.2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemów ciepłowniczych dostawcy ciepła przysługuje w ciągu roku planowana 14 dniowa przerwa w dostarczaniu ciepła poza sezonem, przeznaczona na konserwację, naprawy i wymianę zużytych elementów sieci. Przerwa tegoroczna wyniesie maksymalnie 8 dni i jest podyktowana troską o bezpieczeństwo dostaw do naszych odbiorców, a wszystkie działania są niezbędne, aby ciepło w sezonie było dostarczane mieszkańcom naszego miasta bez zakłóceń. Zgodnie z regulacjami prawnymi w takim przypadku odbiorcom nie przysługuje rekompensata za planowaną przerwę.
Napisz komentarz
Komentarze