Chodzi o procedurę kontroli administracyjnej dokonanej przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki. Konkretnie o raport okresowy nr 4 z realizacji projektu „Rozbudowa centrum turystyki wodnej w Schwedt nad Odrą i budowa nabrzeża w Gryfinie w celu zintensyfikowania rozwoju transgranicznego turystyki wodnej” przy udziale środków z programu INTERREG IVA, w ramach którego zrewitalizowano nabrzeże w Gryfinie – I ETAP, odcinek na południe od mostu na rzece Odra Wschodnia.
Okazuje się, że wydatki zostały pomniejszone dokładnie o kwotę 17.166,50 zł, w wyniku wyłączenia z ich zakresu części kosztów związanych ze świadczeniem pomocy prawnej, świadczeniem usług inżyniera kontraktu oraz usług związanych z przygotowaniem załączników do wniosku o dotację.
-Pomniejszono transzę o jakąś drobną kwotę, chyba chodzi o kilkanaście tysięcy. Po to sprawdzają, aby się do jakiegoś szczegółu przyczepić. Nie pamiętam czego dotyczyły zakwestionowane pieniądze. Proszę dopytywać pana naczelnika Czosnowskiego – powiedział nam Henryk Piłat, burmistrz Gryfina.
-W wyniku przeprowadzonej kontroli sprawdzone zostały poniesione przez gminę Gryfino wydatki w wysokości 1 600 679,64 zł. Jednocześnie - zgodnie z ustaleniami przekazanymi gminie Gryfino w dniu 02.10.2013 r. - ww. wydatki zostały pomniejszone o 17.166,50 zł. Ostateczna kwota wydatków kwalifikowanych potwierdzonych przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki wyniosła zatem 1 583 513,14 PLN, z czego – zgodnie z umową o przyznaniu wsparcia – 81,72% podlega zwrotowi na rzecz gminy Gryfino – informuje nas Krzysztof Czosnowski, naczelnik Wydziału Planowania Przestrzennego Strategii, Rozwoju i Inwestycji w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie.
-Jednocześnie, w wyniku uznania za wydatek kwalifikowany kosztów robót dodatkowych i uzupełniających, w dniu 08.11.2013 wydana została decyzja zmieniająca umowę o przyznaniu wsparcia i przyznająca gminie Gryfino dodatkowe środki do wysokości 230 342,00 euro – dodaje Krzysztof Czosnowski.
Napisz komentarz
Komentarze