Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 12:22
Reklama

Oszukują klientów sklepowych parkingów. Mają sposób

Jak wiadomo – brak darmowego biletu na sklepowym parkingu może słono kosztować. Bo kary są wysokie. Oszuści wiedzą to tak samo dobrze jak klienci przysklepowych parkingów.
Oszukują klientów sklepowych parkingów. Mają sposób
Gryfiński sklepowy parking z biletami.

Autor: iStock

Jeśli otrzymamy „mandat” za parking przy markecie, to zanim go zapłacimy, warto sprawdzić, czy nie jest to oszustwo. Bo złodzieje naszych pieniędzy już działają.

I wykorzystują to bez zahamowań. Kosztem nieświadomych tego klientów. 

Bilet na darmowy parking

Przypomnijmy, że sieci handlowe, broniąc swoich przysklepowych parkingów przed gośćmi innymi niż ich klienci, wprowadziły parkomaty z obowiązkiem pobrania biletu. 

Bo z darmowych parkingów chętnie korzystają nie tylko klienci marketów, ale także m.in. pracownicy pobliskich firm czy mieszkańcy okolicznych bloków

Brak biletu parkingowego lub zbyt długi postój przed sklepem może się skończyć wysokim mandatem. Teraz okazuje się, że niektóre mandaty mogą być zwykłymi fałszywkami.

Oszuści na wręczanych nieświadomym osobom blankietach po prostu podają inny numer rachunku bankowego i wyłudzają pieniądze od swoich ofiar.

„Incydenty te [już] zostały zgłoszone do właściwych organów ścigania” – poinformowała w oficjalnym komunikacie APCOA Parking Polska, największa firma w tej branży.

Jak się przed tym bronić?

Firma APCOA Parking Polska podpowiada w aktualnościach na swojej stronie apcoa.pl:

„Na wezwaniu do zapłaty wystawianym przez służby kontrolne APCOA widnieje QR kod przekierowujący do strony internetowej, na której można zapoznać się ze szczegółami sprawy. Można na niej zobaczyć numer wezwania, zdjęcia wykonane przez kontrolera, a także poznać powód nałożenia opłaty dodatkowej oraz złożyć reklamację lub opłacić wezwanie do zapłaty. 

Jest to rozwiązanie, które pozwala na szybkie i wygodne sprawdzenie, czy wystawione wezwanie do zapłaty jest prawdziwe” – instruuje firma. 

I podkreśla: „Przypominamy także, że kontrolerzy nie pobierają opłat dodatkowych. Ich płatność może być dokonana tylko w formie elektronicznej”.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości spółka prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy (adres i numer telefonu jest na stronie www.apcoa.pl).

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kierman gryfiński 10.03.2024 14:42
Czyli najlepsza jest moja żelazna zasada nie płacić za nic

A. Żmijewski 10.03.2024 12:04
Zuczki pyr pyr są wszędzie zwolnione z tego typu nielegalnych opłat. Zasadniczo to niby jaka jest podstawa prawna pyr pyr do ściągania takiego haraczu?

Bibi 10.03.2024 15:09
Jedz i sprawdz na sobie i odpisz nam tutaj wszystkim tą podstawe prawną

umig 10.03.2024 11:45
W Gryfinie oszust na oszuście oszustem pogania.

Maku 10.03.2024 11:09
A może firma obsługującą parkomaty, zadbałaby, aby owe były czynne na 100%, a nie, że trzeba biegać od jednego do drugiego i szukać wydającego bilety?

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama