Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 05:44
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Farmy trolli atakuje przedsiębiorców. Kto za tym stoi?

Coraz częściej biznes staje się celem hejtu w internecie. Za atakami niekoniecznie stoją niezadowoleni klienci. Konkurencja też nie śpi.
Można się zdziwić co potrafią napisać hejterzy.

Autor: Canva

Atakują nie tyle niezadowoleni klienci, co konkurencyjne firmy wykorzystujące hejt jako narzędzie do poprawy swojej pozycji. Na rynku działają również „profesjonalni” hejterzy i farmy trolli czerpiące z tego profity.

Hejt to przemysł 

Katarzyna Michniewska, autorka inicjatywy #StopHejtowiZaPieniądze, w rozmowie z Newserią podkreśliła, że tego typu działania mogą poważnie zaszkodzić reputacji firmy i doprowadzić do strat finansowych wynikających z utraty zaufania klientów.

Hejt wobec przedsiębiorców przybiera ogromne rozmiary. Z tym problemem zmagają się już setki, jeżeli nie tysiące firm. Wrogie działania mogą być wywołane przez konkurencję, niezadowolonych kontrahentów, byłych pracowników i przedsiębiorstwa specjalizujące się w generowaniu negatywnych opinii w zamian za pieniądze.

Internetowe bezprawie 

W jaki sposób można kogoś hejtować? Ta forma cyberprzemocy najczęściej przyjmuje postać agresywnych komentarzy, obraźliwych memów albo po prostu fałszywych informacji rozpowszechnianych na czyjś temat. W internecie hejterzy czują się anonimowi i bezkarni, dlatego chętniej przekraczają społeczne granice i decydują się na zachowania, na które w realnym świecie nie mieliby odwagi. 

Badania przeprowadzone przez Bright Local pokazują, że opinie online wywierają znaczny wpływ na decyzje klientów (aż 98 proc. z nas szuka w internecie recenzji i opinii na temat firm, zanim zdecyduje się coś od nich kupić albo skorzystać z ich usług). Złe opinie na temat firmy nie tylko zniechęcają potencjalnych klientów, ale także utrudniają rekrutację nowych pracowników. Hejt negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne przedsiębiorców i ich zespołów.

Walka z nienawiścią 

Jak walczyć z hejtem? Niestety nie będzie to proste, ale warto spróbować. Można wnieść pozew sądowy przeciwko platformom publikującym hejterskie treści i w ten sposób chronić się przed dalszym zniesławianiem. 

Przypomnijmy, że zgodnie z art. 212 Kodeksu karnego: 

kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności. 

Jeżeli sprawca dopuścił się takiego czynu za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

moh 08.11.2023 00:12
Jako dziecko na obozie zuchów rano i wieczór klękałem do modlitwy modlitwa krótka i po cichu ale dzieciom i harcerkom to przeszkadzało chyba, pewnego wieczora zrobili apel koło łóżek ze dzieciom ktoś kradnie słodycze i batoniki od razu podeszli do mojego łóżka i podnieśli poduszkę i pełno batoników od razu dopiszę że mam i tata byli u mnie co drugi dzień przywozili słodycze i mama ciasto truskawkowe że jeszcze ja dzieciom rozdawałem wiec po co miałem kraść , to były czasy komuny PRL ,po jakimś czasie uświadomiłem sobie że nie chodziło o kradzież tylko żeby mnie upokorzyć że się modlę w czasach PZPR

biorą się za łby 07.11.2023 17:09
Nikita ma swoją i Miller ma swoją.

A. Żmijewski 07.11.2023 12:00
Tych płatnych trolli to nie brakuje pyr pyr pyr. A skargi zasadne zasadniczo po nich spływają jak wynik wyborów po kaczce

Hajdas - studium przypadku 07.11.2023 23:58
Hajdas - jesteś przykładem hejtera - atakowałeś (po przegranym procesie) byłego wiceburmistrza, atakujesz sąsiada (gdy przegrałeś wojnę o zablokowanie mu wjazdu na targowisko i zastawienie bramy wjazdowej swoim towarem - na złość sąsiadowi)...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama