Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 04:49
Reklama

Jak stawiać pierwsze kroki w biznesie – radzi Deloitte

Z okazji 25-lecia działalności w Polsce Deloitte zorganizuje warsztaty dla młodych ludzi z terenów wiejskich. „Młodzież w biznesie” to innowacyjne warsztaty, dzięki którym młodzi ludzie z terenów wiejskich z okolic Szczecina będą mogli poznać tajniki biznesu. Uczniowie z województwa zachodniopomorskiego nie tylko dowiedzą się jak założyć własną firmę, ale także nauczą się, jak dobrze wypaść podczas wystąpień publicznych. Organizatorem cyklu „Młodzież w biznesie” jest firma doradcza Deloitte, która z okazji 25. rocznicy swojej obecności w Polsce wspiera 25 ważnych projektów społecznych.
Jak stawiać pierwsze kroki w biznesie – radzi Deloitte
Warsztaty poprowadzą eksperci szczecińskiego biura Deloitte.
 
Pomysły inicjatyw, które wesprze Deloitte, przez kilka tygodni zgłaszali pracownicy firmy. Teraz jako koordynatorzy są odpowiedzialni za realizację swoich projektów. „Młodzież w biznesie” wykorzystuje unikalne kompetencje i doświadczenie pracowników firmy.
 
-Od czasu studiów miałem okazję angażować się w projekty społeczne, a inicjatywa Deloitte pozwala na „odświeżenie” tej sfery mojego życia. To świetna okazja, żeby wzmocnić także swoje umiejętności organizacyjne i interpersonalne – mówi Wojciech Ruśkiewicz, koordynator warsztatów i konsultant w Deloitte.
 
Wyjątkowość tego projektu polega na tym, że praktycy wyjdą ze swoją wiedzą i umiejętnościami do młodzieży z terenów wiejskich. Uczniowie z wybranych gmin województwa zachodniopomorskiego, poprzez udział w warsztatach biznesowych (np. zakładanie firmy, podstawy prawa gospodarczego) oraz szkoleniach z umiejętności miękkich (np. wystąpienia publiczne) będą mieli okazję zwiększyć swoją świadomość biznesową, a przy tym poznać pracowników i firmę Deloitte, a także niektórych klientów szczecińskiego biura.
 
-Chcieliśmy zająć się tą kwestią, ponieważ korporacje rzadko wspierają młodzież z terenów wiejskich. Łamiąc stereotypy, staramy się wyrównać szanse zawodowe tych osób. Mamy nadzieję, że ułatwimy pewnej grupie młodych ludzi start zawodowy, a być może ktoś z nich będzie kiedyś wspinał się po szczeblach kariery w firmie takiej jak Deloitte – wyjaśnia Wojciech Ruśkiewicz.
 
Deloitte obchodzi w tym roku 25. rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji firma w całym kraju wspiera 25 inicjatyw, które mają na celu pracę na rzecz społeczności lokalnych i mieszczą się w formule idei Deloitte „Making an impact that matters”. Każda z wybranych inicjatyw zostanie wsparta pomocą finansową, organizacyjną i logistyczną. 
 
Podczas kilku tygodni trwania konkursu zgłoszono ponad 100 inicjatyw. Ostatecznie wybrano 25 projektów pracowniczych i 2 studenckie, zgłoszone na stronie Kariera w Deloitte na Facebooku. Projekty mieszczą się w sześciu obszarach tematycznych: budowaniu społeczeństwa obywatelskiego; edukacji; rozwoju lokalnego; ekologii i ochrony środowiska naturalnego; kultury, sportu i zdrowia; pomocy społecznej i wyrównywanie szans.
 
Niezależnie od miejsca czy celu projektu każda z inicjatyw otrzyma wsparcie w wysokości 10 tys. zł. Termin ich realizacji upływa 31 marca 2016 roku.
 
Deloitte od wielu lat angażuje się w edukowanie rynku na temat społecznej roli biznesu. Dlatego przy tworzeniu hasła „Making an impact that matters” pracownikom firmy przyświecała myśl, że biznes ma nie tylko prawo, ale i obowiązek wpływać na rozwój społeczny. Tą ideą eksperci Deloitte dzielą się ze swoimi klientami. Dlatego również w Polsce istnieje zespół Sustainability Consulting Central Europe, który świadczy usługi doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju w zakresie m.in. zintegrowanej sprawozdawczości, zaangażowania kluczowych interesariuszy, odpowiedzialnej sprzedaży, ochrony środowiska czy też mierzenia wpływu.
Agata Piekarz

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama