Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 17:28
Reklama

Pociągiem 250 km/h? Znane są plany PKP

Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe ujawnił, kiedy w Polsce pociągi będą mogły jeździć z prędkością 250 km/h. Ogłoszonych jest kilkanaście przetargów, dzięki którym certyfikacja przedsięwzięcia będzie możliwa w całkiem nieodległym terminie.
Pociągiem 250 km/h? Znane są plany PKP

Autor: iStock

Centralna Magistrala Kolejowa to linia, po której pociągi już teraz mogą poruszać się z prędkością 200 km/h. Trwające prace mają sprawić, że wkrótce tabor będzie jechał po szynach CMK jeszcze szybciej – nawet 250 km/h. Rzeczona trasa ma swój początek w Grodzisku Mazowieckim, kończy się zaś w Zawierciu. Połączenie wiąże ze sobą stacje m.in. w Warszawie, Krakowie i Katowicach.

Według informacji przekazanej przez prezesa PKP PLK możliwość certyfikowania trasy do wyższej prędkości powinna nastąpić w grudniu 2023 roku.

„Założenia były takie, żeby wykonać wszystkie potrzebne prace do końca przyszłego roku i robimy wszystko, żeby tak się stało” – wyjaśnił Ireneusz Merchel. Szef spółki zaznaczył, że obecnie nikt nie jest w stanie przewidzieć, ile czasu potrwa proces certyfikacji.

„Chcemy zakończyć prace do końca 2023 roku, ale czy uzyskamy certyfikację w grudniu 2023 roku, czy w połowie 2024 roku, to odpowiedzialnie będziemy mogli mówić najwcześniej za rok” – wyjaśnił prezes Merchel dodając, że ogłoszonych jest kilkanaście przetargów, między innymi na poprawę parametrów podtorza czy stan samych torów. Niektóre z tych prac dobiegły już końca.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

błazen 66 28.12.2021 13:51
88m ja jestem skuty ale takiego p[opuliosty ja ty w *** szukać ha ah ah

88 28.12.2021 10:46
Tak,tak, najbardziej mieszkańców Gryfina interesują połaczenia kolejowe w Kongresówce. Kiedy w końcu wyremontują perony przytstanku kolejowego ' Gryfino ' , jest jakaś oficjalna data zakończenia przebudowy ? zdaje się , że to już ze dwa lata po wcześniejszym terminie ukończenia prac.Aby pociągi pędziły z prędkością 250 km/h torowiska muszą być chronione przed zwierzyną budowa specjalnych przejść / a to raczej mrzonki niż realizm/ , zlikwidowana większość przejazdów przez tory.Informacje Wydziału Propagandy KC PiS w Warszawie.Muszą za to dobrze płacić skoro iGryfino drukuje te rewelacje.

podpowiadam jak zarobisz 28.12.2021 12:35
88 gadasz jak komunista. Wydaje ci się, ze wiesz co kto myśli i co kogo interesuje. A może faktycznie tak jest? To wtedy zgłoś się do służb, to mniej wydadzą na pegasusa.

Ss 27.12.2021 15:50
Może niech najpierw zajmą się dokończeniem SKM. W Gryfinie dworzec już robią z 1.5 roku ?‍♂️

wiedziaełem 27.12.2021 15:52
Jak Millerowi zaczęli płacić za zajęcie się SKM to wiedziałem że będzie skrewione.

no 27.12.2021 16:01
Miler teraz cicho siedzi.

uściślenie 27.12.2021 16:09
Pod dworcem wybitny projekt zrealizowano parking bez możliwości dojazdu. W dodatku dla niepełnosprawnych. Ufoludków...

uściślenie 27.12.2021 16:08
Zamiast kładki przez perony z przejściem z góry na dół oni jeszcze rozwalą istniejące perony. Na dworcu było muzeum pamiątek. Ciekawe, co czują ci, co przekazali eksponaty...

uściślenie 27.12.2021 16:07
uściślijmy - dworzec to był zrobiony dawno. Oni tyle budują w tej skm peron. Jeden peron...

k 27.12.2021 15:21
dzisiaj to przejazd w Gryfinie przed 6 rano był zamknięty ok 20 min.Powinno sie strzelać z procy do tego na wieżycce

Knagulec 27.12.2021 14:44
Ja jadę w pociąg z gumowca starą

w minutach 27.12.2021 12:40
A ile z Gryfina do Szczecina?

i tak nieźle 27.12.2021 12:43
W tej chwili 20 - 23 minuty. Więc nieźle...

RYBA 27.12.2021 12:14
ciekawe, bo na razie inwestycja w Szczecinie wali się z dnia na dzień coraz gorzej , a firma która miała tory robić i perony znikła jak kamfora. Te bajdurzenia naszych Pisiorków są identyczne jak tego trenera z PZPN.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama