Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski podpisał właśnie decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie. Inwestycja obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.
Będzie możliwy jednoczesny ruch pociągów i żeglugi
-To ważna inwestycja, o którą od lat zabiegał Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Inwestycja ma na celu zapewnienie właściwego prześwitu dla lodołamaczy, przepływających pod mostem na Regalicy. Pozwoli na jednoczesny ruch pociągów i żeglugę, bez konieczności postojów – mówi wojewoda Tomasz Hinc.
Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Budowę nowego mostu nad Regalicą sfinansują PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Wody Polskie z pomocą m.in. funduszy Banku Światowego.
Ciekawostka na skalę światową
Co ciekawe most powstał w latach 30. XX wieku (zakończony w 1936 roku). W czasie wojny dla celów taktycznych wysadzili go Niemcy. Został odbudowany tylko częściowo.
Inwestycja polega na budowie mostu pod nowym układem kolejowym (odsuniętym w planie od istniejącego o kilkadziesiąt metrów w dół Regalicy). Nastąpi częściowa rozbiórka obiektu istniejącego jednak z zachowaniem wpisanego do rejestru zabytków przęsła zwodzonego. Konkretnie nastapi rozbiórka trzech stałych przęseł istniejącego mostu kolejowego przecinającego drogę wodną wraz z podporami. Czwarte przęsło zwodzone (zabytkowe) zostanie zachowane.
Inwestycja ma zostać zakończona za trzy lata. W fotogalerii ryciny RDOŚ.
Napisz komentarz
Komentarze