Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 13:42
Reklama

To oni produkują dla nas hybrydy

Dwa zakupione przez Pomorze Zachodnie w lipcu tego roku pociągi hybrydowe powstają w Nowym Sączu. Prace idą zgodnie z harmonogramem. W tym tygodniu fabrykę NEWAGU odwiedził wicemarszałek Tomasz Sobieraj, który mógł z bliska zobaczyć jak powstają nowe składy dla naszego regionu.
To oni produkują dla nas hybrydy

Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupił hybrydy, które wyprodukuje NEWAG S.A. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich będzie wyposażony w 150 miejsc.

-Produkcja pierwszego pojazdu hybrydowego jest na etapie przedmontaży, natomiast drugi pojazd w przyszłym tygodniu wjeżdża do lakierni. Wyglądają jeszcze na dość surowe, ale mamy zapewnienie, że oba wjadą na nasze zachodniopomorskie tory jeszcze w tym roku! – podkreśla Tomasz Sobieraj.

 

Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka będzie odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich będzie nawiązywał do „zielonego regionu”, jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, „zielonych” źródeł. Warto wspomnieć, że 15 października w Szczecinie Urząd Marszałkowski organizuje I Szczyt Klimatyczny na Pomorzu Zachodnim poświęcony postawom proekologicznym (odbędzie się w formie on-line).

-Drugi ze składów hybrydowych również będzie miał odmienną malaturę, ale póki co nie ujawniamy do czego będzie nawiązywać, nie chcemy psuć niespodzianki – dodaje wicemarszałek Tomasz Sobieraj

 

Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40%.

Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin bez przesiadek. Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mycha 12.10.2020 14:38
Jako byłej mieszkance Gryfina i obecnej mieszkance Nowego Sącza bardzo mi miło, że nowoczesna produkcja NEWAGU, produkującego tabor na cała Polskę (m.in metro warszawskie) i świat, trafi w moje rodzinne strony :-).

Narkomanka 09.10.2020 20:49
Łapcie tych co produkujĄ narkotyki w gryfinie wiecej chemikow niż smieciarzy wiecej growerow niz policjantów

Brawo chopaki 09.10.2020 17:19
Dać im premie i trzynastkę!

Dyl 09.10.2020 16:14
Pan Sobieraj pojechał specjalnie do Nowego Sącza zobaczyć jak wygląda składanie lokomotywy ? Jak już, to powinien być to jakiś fachowiec od kolejnictwa a nie prawnik, bo się g. na tym zna. Ale zawsze na kilkudniową delegację na koszt podatnika można się w góry wybrać. Zabrał ze sobą rodzinę ?

tyle 09.10.2020 14:23
Ekologiczny show.

:) 09.10.2020 13:46
Kolejna gratka dla miłośników kolejnictwa.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama