Zgodnie z decyzją środowiskową długość tunelu pod Odrą w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina określono na minimum 3,5 km. W toku prowadzonych prac nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża została dokładnie przeanalizowana kwestia kolizji z infrastrukturą przemysłową, drogami i liniami kolejowymi w rejonie Polic. Po rozważeniu wielu wariantów i możliwości technicznych zadecydowano o wydłużeniu tunelu drążonego, po to aby przejść obwodnicą pod poziomem terenu, nie ingerując tym samym w istniejące zagospodarowanie. Zgodnie z wybranym rozwiązaniem tunel będzie się rozpoczynał zaraz za węzłem Police, który zlokalizowany będzie w rejonie przecięcia ulic Piotra i Pawła oraz Kuźnickiej przy Zakładach Chemicznych w Policach. Tunel będzie przechodził pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i rzeką Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Są dodatkowe środki na przygotowanie zachodniej obwodnicy
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk uzgodnił aneks do Programu Inwestycji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Dokument ten zwiększa przyznane w 2018 roku finansowanie na prace przygotowawcze z 14,6 mln do 24,5 mln złotych. Dodatkowe 10 mln złotych pozwoli dokończyć prace projektowe i badania podłoża zgodnie z optymalnymi rozwiązaniami technicznymi, które zakładają wydłużenie tunelu pod Odrą z 3,5 km do 5 km. Przyznane finansowanie pozwoli na zawarcie aneksu do umowy z wykonawcą dokumentacji i badań podłoża. Realizacja inwestycji przewidziana jest w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
- 21.03.2020 10:43
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze