Liczba pasażerów POLREGIO w 2019 r. osiągnęła poziom 88,9 mln. Oznacza to, że z usług przewoźnika skorzystało o 7,7mln pasażerów więcej, niż w 2018 roku. To efekt nie tylko lepszej oferty przewozowej zamawianej przez samorządy, ale także rozwoju oferty biletowej, ofert zintegrowanych z komunikacją miejską i połączeń turystycznych.
2019 rok był rokiem kolejnego wzrostu liczby pasażerów POLREGIO. Przewoźnik zanotował blisko ośmiomilionowy wzrost w stosunku do 2018 roku, co dało wynik 88,9 mln pasażerów za 2019 r. Najwyższy wzrost zainteresowania pociągami największego przewoźnika w Polsce nastąpił w województwie dolnośląskim, pomorskim i wielkopolskim.
Zwiększenie liczby pasażerów o blisko 8 mln to między innymi efekt lepszej oferty przewozowej zamawianej i finansowanej przez samorządy poszczególnych województw oraz wciąż podnoszonej jakości świadczonych usług. Pasażerowie coraz chętniej decydują się na regularne korzystanie z POLREGIO w dojazdach do szkół, uczelni i pracy, także dzięki lepszemu dopasowaniu rozkładu jazdy do ich potrzeb oraz krótszym czasom przejazdów na wielu zmodernizowanych liniach kolejowych. Tylko z biletów okresowych skorzystało w 2019 roku o 4,98% więcej pasażerów niż w roku 2018.
Coraz większą popularnością cieszą się oferty zintegrowane z komunikacją miejską w miastach i aglomeracjach, połączenia pomiędzy Łodzią a Warszawą, czy oferty handlowe, jak np. „Połączenie w dobrej cenie” czy „Bilet Turystyczny”. Przewoźnik uruchamiał także połączenia sezonowe do wielu znanych i licznie odwiedzanych miejscowości turystycznych na wybrzeżu i w górach, np. do Świnoujścia, Kołobrzegu, Ustki, Darłowa, Helu, Sopotu, Krynicy Zdroju, Zakopanego czy Buska-Zdroju. W 2019 roku do dyspozycji pasażerów oddano nowy internetowy system sprzedaży biletów oraz aplikację mobilną POLREGIO, a obsługę pociągów wyposażono w nowoczesne terminale do płatności kartą. Z możliwości zakupu biletów przez Internet skorzystało w 2019 roku blisko 10 % pasażerów POLREGIO.
-Liczba przewiezionych pasażerów w 2019 roku pokazała, że obraliśmy słuszny kierunek rozwoju w pierwszym roku po zakończonym sukcesem procesie restrukturyzacji, a także dobrą współpracę z władzami samorządowymi. Z żelazną konsekwencją zmieniamy się dla pasażerów, którzy doceniają nasz wysiłek i zmiany wprowadzane z myślą o nich. Mogę zapewnić, że także 2020 rok upłynie pod znakiem kolejnych udogodnień dla pasażerów – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu – Dyrektor Handlowy POLREGIO. Bilety POLREGIO dostępne są w najszerszej wśród przewoźników siatce sprzedaży: system sprzedaży internetowej i aplikacja POLREGIO, kasy biletowe, biletomaty, obsługa pociągów, salony KOLPORTER, platformy internetowe i aplikacje mobilne partnerów.
***
Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1900 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta ponad 88 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 26%. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział).
Napisz komentarz
Komentarze