Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 02:14
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ratownicy na kąpieliskach

Nie wchodź do wody, gdy wisi czerwona flaga, kąp się w miejscach strzeżonych, bądź w pobliżu, gdy twoje dziecko zażywa kąpieli, nie wchodź do wody po spożyciu alkoholu. To proste reguły, które każdy z nas potrafi wymienić. Niemniej jednak co roku ratownicy WOPR-u i policjanci odnotowują nieodpowiedzialne zachowania. Jak bezpiecznie spędzić wakacje na Pomorzu Zachodnim? O ważnych zasadach mówili goście konferencji prasowej rozpoczynającej cykl działań informacyjnych w regionie. Spotkanie odbyło się 19 czerwca 2019 r. Aby lepiej zobrazować pracę ratowników, na Odrze zaplanowano kontrolowaną akcję ratunkową.

Głównym celem przygotowanych działań przez Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego jest uwrażliwienie turystów i mieszkańców na podstawowe zasady związane z bezpiecznym wypoczynkiem w regionie, szczególnie nad wodą.

 

-Jak co roku współpracujemy z WOPR-em. Tradycyjnie nasze działania informacyjne uzupełniliśmy o gadżety. Będziemy posługiwać się hasłem „Zwolnij! Wypoczywaj bezpiecznie”. W dalszych planach mamy też działania skierowane do dzieci – mówiła Anna Nowak, dyrektor Wydziału Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Do współpracy przy kampanii zaproszono Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Województwa Zachodniopomorskiego, które pomogło w opracowaniu podstawowych zasad bezpiecznego wypoczynku zawartych na plakacie „Wypoczywaj bezpiecznie nad wodą”. Przekaz zawiera proste reguły, które każdy z nas potrafi wymienić, ale nie zawsze są one stosowane w praktyce. To między innymi: Nie wchodź do wody, gdy wisi czerwona flaga, kąp się w miejscach strzeżonych, bądź w pobliżu, gdy twoje dziecko zażywa kąpieli, nie wchodź do wody po spożyciu alkoholu. Plakaty pojawią się np. przy wejściach na plaże.

 

-W roku 2018 liczba utonięć niestety zrównała się z liczbą ofiar wypadków drogowych. Musimy intensyfikować nasze działania – zwracał uwagę Apoloniusz Kurylczyk, dyrektor Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego Województwa Zachodniopomorskiego. Ratownik apelował także, by używać kamizelek ratunkowych i asekuracyjnych.Można opalać się wszędzie, ale wchodźmy do wody tam, gdzie są ratownicy – podkreślał natomiast Jacek Kleczaj, prezes WOPR-u.

 

Uwagę wypoczywających w regionie mają zwrócić gadżety rozdawane podczas wakacyjnych pikników, pokazów udzielania pierwszej pomocy, konkursów. To jednorazowe alkotesty (5000 szt.), breloczki z maseczką do resuscytacji (2000 szt.) czy piłki plażowe (1000 szt.).

-Nie spieszmy się. Powinniśmy obligatoryjnie wejść z działaniami do szkół. Nie kierujmy autem, gdy jesteśmy zmęczeni – apelował wioślarz, olimpijczyk Marek Kolbowicz.

 

Celem zaplanowanych działań jest również zwrócenie uwagi kierowców na przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

-Kładziemy nacisk na kontrole stanu trzeźwości. Od 1 stycznia przeprowadziliśmy o 41 tysięcy badań więcej niż w zeszłym roku. Ujawniliśmy 140 więcej kierowców na „podwójnym gazie”. Determinacji nam nie zabraknie – zapowiedział nadkom. Arkadiusz Górecki,Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego z Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

 

Uwagę kierowców mają zwrócić billboardy z hasłem „Zwolnij! Wypoczywaj bezpiecznie”, które pojawią się w Koszalinie przy ul. Morskiej przy wyjeździe do Kołobrzegu i Mielna oraz przy Rondzie Solidarności. Nośniki widoczne będą również przy drodze krajowej nr 6 na trasie Gdańsk – Koszalin, przy wjeździe do Sianowa oraz w Biesiekierzu, a także w Szczecinku przy ul. Sikorskiego.

 

Rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie mł. kpt. Tomasz Kubiak zwracał uwagę, że prewencja jest bardzo ważna. – Współpracujemy z policją i WOPR-em. Ratujemy to samo ludzkie życie – mówił.

 

Działania informacyjne prowadzone będą do połowy września. Koszt kampanii to 67 080 zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama