Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 12:13
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Cztery trasy rowerowe dzięki wykorzystaniu istniejących dróg. Czytelnikom odpowiada Wanda Nowotarska

Publikujemy drugą część polemicznego tekstu Wandy Nowotarskiej, pełnomocniczki marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. komunikacji rowerowej. Korespondencja odnosi się do uwag, jakie w sprawie dróg rowerowych przekazywali ostatnio czytelnicy igryfino. Tym razem chodzi głównie o artykuł "Była lepsza trasa na ścieżkę rowerową - uważa czytelniczka".

Informujemy, że Województwo Zachodniopomorskie buduje cztery główne trasy rowerowe o długości ok. 1100 km. Głównym założeniem Województwa od początku realizacji projektu było maksymalne wykorzystanie istniejących dróg nadających się do turystyki rowerowej, w szczególności szutrowych dróg leśnych czy dróg publicznych o niskim natężeniu ruchu. Bez takiego założenia, w ramach dostępnych środków finansowych możliwe byłoby zrealizowanie tylko jednej, a nie czterech tras. Do tej pory w województwie nie było ani jednej tego typu długodystansowej trasy rowerowej. W miarę rozwoju turystyki rowerowej na Pomorzu Zachodnim trasy mogą być rozwijane i ulepszane.

W Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego wyznaczono aż 12 korytarzy ważnych tras rowerowych. Trasa rowerowa nr 3 – Blue Velo została wyznaczona do realizacji głównie z powodu niskich nakładów inwestycyjnych pozwalających na uruchomienie trasy. Gdyby wymagany był większy nakład inwestycyjny, nie moglibyśmy podjąć się jej realizacji w ramach dostępnych środków.

Kolejnym aspektem jest maksymalna wartość projektu określona przez Komisję Europejską, która dla tego typu przedsięwzięć wynosi 2 miliony euro. W przypadku powiększenia zakresu inwestycyjnego wartość ta zostałaby przekroczona.

Zakres inwestycyjny i przebieg trasy rowerowej był szeroko konsultowany. Nie tylko z gminami i Lasami Państwowymi ale również z mieszkańcami. Wiele osób podkreślało, że przebieg drogą leśną jest atrakcyjny krajobrazowo. Ponadto nasyp kolejowy w tym miejscu jest wykorzystywany przez Nadleśnictwo do zwózki drewna.

 

Wanda Nowotarska, Pełnomocnik Marszałka ds. komunikacji rowerowej

 

 

Artykuł "Była lepsza trasa na ścieżkę rowerową - uważa czytelniczka" opublikowaliśmy tutaj:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28737,byla-lepsza-trasa-na-sciezke-rowerowa-uwaza-czytel

 

 

Drugą część polemiki, odnoszącej się tym razem do artykułu "Była lepsza trasa na ścieżkę rowerową - uważa czytelniczka"

(http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28737,byla-lepsza-trasa-na-sciezke-rowerowa-uwaza-czytel

opublikowaliśmy tu:

http://www.igryfino.pl/wiadomosci/28792,cztery-trasy-rowerowe-dzieki-wykorzystaniu-istniej

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama