Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 03:56
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak Chojna radzi sobie poza ZGDO

Radni Chojny niespełna rok temu podjęli uchwałę o wyjściu i z dniem 1 stycznia 2017 r. tej gminy ze Związku Gmin Dolnej Odry. Początkowo mieli problemy z deklaracjami dot. odpadów komunalnych. - Wpłynęło ok. 2.500 deklaracji i ok. 10.800 zadeklarowanych. Jest to poziom porównywalny, który był w ewidencji ZGDO – informuje Adam Fedorowicz, burmistrz Chojny.

Autor: Wojciech Długoborski i sołtysi podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Chojnie.

Na kolejnych sesjach o deklaracje martwił się radny Piotr Żebrowski. Z kolei na ostatniej sesji radny Paweł Bucyk pytał, jakie prace i cele obecnie realizuje gminna komisja do spraw gospodarki odpadami? Na to pytanie odpowiedział wiceburmistrz Wojciech Długoborski

- Zespół roboczy, który pan burmistrz powołał, kiedy sprawa wystąpienia ze Związku Gmin Dolnej Odry została przesądzona i stała się faktem uznaliśmy, żeby taki zespół powołać i miałem przyjemność kierować tym zespołem. W skład tego zespołu weszła pani skarbnik, pracownicy wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej oraz pracownicy PUK wychodząc z założenia, że to oni będą realizować to przedsięwzięcie. Zespół spotykał się dosyć regularnie kilkunastokrotnie i analizował i przygotowywał zgodnie z zadaniem, jakie zostało mu postawione w zarządzeniu burmistrza. Realizował bezpośrednio projekty uchwał w związku z wdrażaniem gospodarki śmieciowej w naszej gminie, a także przygotowywał całą procedurę przekazania tego zadania nowemu operatorowi, jakim stało się Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Chojnie z tytułu zamówienia im house. Dzisiaj ten zespół praktycznie już nie funkcjonuje, ponieważ system został wdrożony. Ale zespół sporadycznie będzie się jeszcze spotykał, ponieważ uznaliśmy, jako członkowie zespołu, że będziemy monitorować tę sytuację wdrażania tego systemu, czyli będziemy realizowali z jednej strony kwestię liczby deklaracji, liczby kwot jakie za tymi deklaracjami się kryją oraz kosztów związanych z realizacją tego przedsięwzięcia tak, aby w przeciągu tego pierwszego półrocza, na który została podpisana umowa z PUK ocenić właściwość podjętych przez radę uchwał w kontekście stawek i w kontekście kosztów z tego wynikających, czyli czy ten bilans jest dobry czy niedobry i czy nie należałoby wprowadzić ewentualnej zmiany – powiedział wiceburmistrz Wojciech Długoborski w kwestii dalszej pracy komisji.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama