Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 stycznia 2025 11:25
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Powstrzymaj pijanego kierowcę

– To kampania skierowana do tej części społeczeństwa, która widzi, ale nie reaguje w takich sytuacjach – mówi Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Powodem braku reakcji często jest lęk lub brak wiedzy i świadomości. Właśnie to ma zmienić kampania rozpoczęta przez PARPA. Kampania prowadzona jest między innymi pod patronatem redakcji igryfino.

W Ministerstwie Zdrowia 28 kwietnia 2014 r. zainaugurowano ogólnopolską kampanię edukacyjną „Powstrzymaj pijanego kierowcę”. Podczas konferencji prasowej dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych podkreślił, że adresatami akcji są świadkowie jazdy pod wpływem alkoholu.

 
Na konferencji wystąpili przedstawiciele instytucji patronujących inicjatywie. Ilona Buttler z Instytutu Transportu Samochodowego podkreśliła, że konieczna jest zmiana w sposobie myślenia o osobach, które zawiadamiają policję o niebezpiecznych zachowaniach na drodze jak o donosicielach. – Przez wiele lat przyzwyczailiśmy się, że reakcja na nieprawidłowe działania w ruchu drogowym to domena policji – zauważyła psycholog.
 
Mł. insp. Marek Konkolewski z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreślił, że reagowanie na pijanych kierowców to obywatelski obowiązek każdego z nas. Szybka reakcja przypadkowego świadka może uratować komuś życie lub zdrowie. – Mam nadzieję, że dzięki kampanii przestaniemy być bierni i będziemy reagować.
 

Prawidłowe formy interwencji wobec pijanych kierowców lub osób, które zamierzają usiąść za kierownicę po alkoholu, przedstawiono w filmach edukacyjnych na www.powstrzymaj.pl 

– Jest cała lista sposobów, jak powstrzymać pijanego kierowcę – wyjaśniał mł. insp. Konkolewski. -Jeśli do nietrzeźwego nie docierają żadne argumenty, należy uniemożliwić mu jazdę, np. zabrać kluczyki. Policja zachęca, by nie wahać się i zawiadamiać o każdym podejrzanym zachowaniu kierowcy. Najprostszą formą reakcji jest telefon pod numer alarmowy 112.  

 

W promocję kampanii zaangażowała się sieć 60 mediów lokalnych z całej Polski. Zaproszone do współpracy zostało także igryfino. Na łamach prasy i w portalach internetowych będą publikowane informacje i porady dla świadków sytuacji, w której ktoś zamierza prowadzić lub prowadzi samochód pod wpływem alkoholu. Kampania będzie promowana także w mediach ogólnopolskich.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: A. ŻmijewskiTreść komentarza: Jak się pyr pyr zasadniczo pali byle czym to potem pali się sądzą w kominie pyr pyrData dodania komentarza: 6.01.2025, 11:06Źródło komentarza: Pożar przewodu kominowego. Szybka reakcja strażaków przybyłych na ratunekAutor komentarza: biurokracjaTreść komentarza: jeśli urzędnik odwraca się na pięcie i nie ma zamiaru odpowiedzieć na pytania - to świadczy o braku profesjonalizmu urzędnika. Jeśli wiesz, ile trwała rozmowa, to znaczy, że byłaś tamtą urzędniczką? A jeśli potwierdzasz, że trzeba było zabrać dzieci matkom i oddać dziadkom - to jak możesz pisać, że wszystko jest w porządku??? Oczywiście, chwała dziadkom, że się zajmują - ale tu chodzi o konflikt sąsiedzki. A WOLISZ ŻEBY WSZYSCY MILCZELI I NIC NIE ZGŁASZALI?Data dodania komentarza: 6.01.2025, 10:58Źródło komentarza: Sąsiedzki konflikt i próba zastraszania. Scenariusz jak z sensacyjnego filmuAutor komentarza: MieszkankaTreść komentarza: Wstyd, ze to piszesz, bo sama biernie się przygladalas .Sołtys nie jest od rostrzygania prywatnych spraw od tego są instytucje. Anonimie z SitnaData dodania komentarza: 6.01.2025, 10:39Źródło komentarza: Sąsiedzki konflikt i próba zastraszania. Scenariusz jak z sensacyjnego filmuAutor komentarza: Widzisz a nie grzmiszTreść komentarza: Nic nie trzeba namierzać to nie jest fejk konto ,kolejne klamstwo.Data dodania komentarza: 6.01.2025, 10:35Źródło komentarza: Sąsiedzki konflikt i próba zastraszania. Scenariusz jak z sensacyjnego filmu
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama