Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 12:41
Reklama

Nadodrzanka w remoncie

O 20 minut jedziemy dłużej do Szczecina. Trwa remont zwodzonego mostu kolejowego w szczecińskich Podjuchach. Ciekawostką jest, że to zabytkowy most (zbudowany w 1877 roku,) jedyny tego typu w Polsce. Utrudnienia są niemal na całej linii prowadzącej przez nasz powiat między Gryfinem a Chojną - choćby wspomniana już przez nas zamknięta droga przez Pacholęta. PKP PLK modernizuje magistralę nadodrzańską na odcinku Chojna - Krzywin Gryfiński - Dolna Odra.
Nadodrzanka w remoncie

Inwestycja została podzielona na dwa zadania. Cześć tzw. A obejmuje prace w torze nr 1 o długości ponad 13 km, a część B roboty w torze nr 2 o długości niemal 13 km oraz prace na stacji Krzywin Gryfiński. Termin realizacji przedsięwzięcia będzie wynosi siedem miesięcy.

 

Zadanie w torze nr 1 ma realizuje Porr Polska (19,72 mln zł netto). Jeśli chodzi o część B, to zadanie realizuje spółka Bug Verkehrsbau (18,93 mln zł netto). Budżet PKP PLK dla części A wynosi 21,11 mln zł netto. Jeśli chodzi o budżet dla części B, to jest 18,36 mln zł netto.

 

Nadodrzanka należy do kluczowych linii kolejowych. Prowadzi z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa stanowi ważny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama