Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 2 grudnia 2024 19:31
Reklama

Koniec takiej reklamy alkoholu. Zniknie promocja na wielosztuki

Niektóre sklepy, jak Biedronka, jeszcze taką akcję prowadzą. Jednak znikną atrakcyjne promocje na ilościowy zakup alkoholu. Takie zmiany mogą zajść w prawie i sklepach. Tak zadziałała niedawna afera z alkotubkami.
Koniec takiej reklamy alkoholu. Zniknie promocja na wielosztuki
Reklamowanie tzw. wielosztuk będzie zabronione.

Autor: Canva

Kup 6, a zapłacisz za 3. Włóż do koszyka 12, a będą kosztowały jak 8. Takimi promocjami co jakiś czas kuszą sklepy. Często jest to oferta dotycząca alkoholu – zwłaszcza piwa. 

Chyba już na stałe przylgnęła do tego nazwa „wielosztuki” – od sformułowania używanego przez jeden z dyskontów. Tego rodzaju piwne promocje najczęściej pojawiają się w okresach świątecznych i przez długimi weekendami.

Pierwszą ofiarą alkotubek będą wielosztuki

Tu ważna jest afera sprzed kilku dni. Jedna z firm wprowadziła do sklepów alkohol w kolorowych saszetkach, przypominających owocowe musy dla dzieci. Po polityczno-alkoholowej awanturze towar został wycofany ze sklepów, produkcja wstrzymana, a rząd zapowiedział zmianę przepisów.

I wygląda na to, że pierwszą ofiarą alkotubek będą wielosztuki. 

„Senatorowie na senackiej Komisji Petycji 3 października pochylili się nad dokumentem, który wpłynął do nich w maju tego roku. Jej autorzy domagają się dodatkowego warunku dla możliwości reklamy i promocji piwa, polegającego na: „niepremiowaniu zakupu dodatkowych napojów alkoholowych” – podaje gazeta.pl.

Autorzy petycji tłumaczą, że producenci alkoholu zachęcają do zakupu większej ilości alkoholu poprzez obniżenie ceny jednostkowej napoju alkoholowego. 

„Taka promocja może prowadzić do sytuacji, że konsumenci kupują więcej alkoholu, niż pierwotnie zamierzali, co w konsekwencji może przyczyniać się do zjawiska nadużywania alkoholu przez obywateli” – czytamy w petycji.

Jaka jest prawda o sprzedaży alkoholu w Polsce? 

Że za pijaństwem stoi nie tylko piwo. Rządzi alkohol w małych opakowaniach. To 12 proc. krajowego rynku, co wyceniono aż na 6 miliardów złotych!

– Gdybyśmy skumulowali sprzedaż godzinową do godzin porannych (od godz. 6 do 12) i porównali ze sprzedażą od południa do nocy, to jedna czwarta sprzedaży wódek najmniejszych (90 i 100 ml) odbywa się w godzinach dopołudniowych, a trzy czwarte po południu, do wieczora i nocy, z największym wzrostem sprzedaży od godz. 16 do 20 – powiedział „Rzeczpospolitej” Roman Szymanda, menedżer ds. rozwoju produktu w firmie CMR.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

BIAŁT WĄŻ PORYWA SALĘ HA HA AH 08.10.2024 22:58
A KTO BEDZIE TERAZ OTWIERAŁ FLACHĘ...

gość 07.10.2024 23:39
Czy ZUS zdąży dostosować programy komputerowe tak szybko, bo renty wdowie dopiero od lipca 2025 chociaż pieniądze wpłacane były przez 40 lat. Tak tłumaczyli o terminie wypłaty. W przypadku wdów jest jeszcze ograniczenie kwotowe wypłat, dlaczego w tym wypadku tego nie ma?

statystyka 07.10.2024 13:05
Nikt tak nie rozpił narodu w wolnej Polsce jak PiS. Dane są porażające.

*** LU CYFER 13*52 676 2024/25 07.10.2024 20:40
CZY TO CHODZI O PIJAKÓW I SATANISTYÓW HA HA AH

HA AHA H 08.10.2024 22:02
TAK TO ONI WCZESNIEJ BYLI W SLD ***

spokojnie 07.10.2024 12:59
Alkoholik i tak znajdzie jakiś pozytyw aby kupić alkohol.

pyk 07.10.2024 10:58
I tak alkohol stosunkowo tani.

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama