Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 2 grudnia 2024 21:55
Reklama

Alkotubki zostaną wycofane ze sklepów. Producent przyznaje się do winy, ale...

„Przepraszamy za zaistniałą sytuację” – oświadczył producent alkoholu w tubkach. – „Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey (...) wzbudził negatywne skojarzenia”.
Alkotubki zostaną wycofane ze sklepów. Producent przyznaje się do winy, ale...
Koniec z tymi produktami. Koniec z małpkami w tubce.

Autor: screen X

„W związku z tym zarząd spółki OLV podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację”  – czytamy w oświadczeniu firmy, o której stało się głośno z powodu jej nowego produktu.

Burza w tubce

Awantura wybuchła, gdy do sklepów trafił alkohol w kolorowych tubkach przypominających owocowe musy dla dzieci. Na początku było wpisy internetowe, komentarze klientów, ale sprawa szybko stała się polityczna. Na alarm bili posłowie, ministra edukacji i marszałek Sejmu. W końcu głos zabrał także premier. 

– Alkohol w opakowaniach, które przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Nie, ten numer u nas nie przejdzie. Postawiłem na baczność wszystkich urzędników, którzy mają za zadanie znaleźć skuteczne metody przeciwdziałania temu procederowi – zapowiedział Donald Tusk na nagraniu umieszczonym w serwisie X.

Prawda jest jednak taka, że firma nie złamała żadnych przepisów. Polskie prawo nie decyduje o tym, że alkohol może być sprzedawany jedynie w butelkach lub puszkach. A przecież można kupić też wino w kartonach czy większych saszetkach. Tu jednak chodziło o to, że nowy produkt za bardzo przypominał przekąskę dla dzieci.

A teraz będzie kontrola

Oświadczenie producenta nie kończy sprawy. Firma musi teraz spodziewać się kontroli. 

„W związku z informacjami o pojawieniu się w obrocie handlowym saszetek alkoholowych (alko-tubek) przypominających tubki z musem owocowym dla dzieci Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych informuje, że zobowiązał organy Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych do kontroli w ramach sprzedaży tego asortymentu produktów spożywczych” – poinformował na Facebooku Przemysław Rzodkiewicz, główny inspektor IJHARS.

Dodał, że kontrolowany będzie m.in. sposób oznakowania produktu. 

„W przypadku gdy kontrolowane produkty poprzez opis, prezentację i etykietowanie będą wprowadzać w błąd co do tożsamości produktu, inspektorzy IJHARS zastosują surowe kary pieniężne oraz poinformują właściwe organy samorządu terytorialnego wydające zezwolenia na handel detaliczny napojami alkoholowymi” – dodał inspektor.


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Katarzyna 05.10.2024 09:58
Oczywistym jest, że tubki sprzedawane są tylko osobom dorosłym, druga sprawa to każdy z nas decyduje co orni ze swoim życiem nikogo nie zmusza się do picia % więc większość z komentarzy jest niskiego lotu. Ciężko się czyta i słucha poglądy na te i podobne tematy ponieważ przykro mi to pisać ale Polak tylko hejtuje i się wyśmiewa zero w ludziach wrażliwości, empatii i współczucia. Producent zachował się z klasą przecież mógłby walczyć i upłynnić zainwestowane pieniądze.

Adaś 05.10.2024 10:29
Właśnie nie oczywistym, Po drugie jak ktoś pełnoletni kupi do domu to czy dzieci czasami nie mogą się pomylić. Pomyśl.

to się chwali 03.10.2024 09:00
Szybkie działanie i toe diabelskie tubki znikają.

nie bedzie małpek na poczcie ha ha ah 03.10.2024 09:00
znowu sld rozpija polin ha ha ah a w tle poczta polska pada na ryj ha ha ah

e76 02.10.2024 17:02
Zycie noktórych z was musi byc bardzo nudne skoro w kazdej treści szukacie pretekstu by zejsc na swoje oklepane walenie po głowie bądz wysmiewanie. Poza tym brakuje wam dobrej woli by zrozumiec tresc, ta czy wiele innych. Mi sie podoba skoordynowana reakcja rządu (kilku ministerstw)

brzoza 02.10.2024 16:39
Na przekór: Gdybym teraz była w Polsce, to chętnie kupiłabym taką tubkę na przekór władzy, chociaż niepijąca jestem. Współczuję właścicielowi firmy produkującej ten towar. Poniesie ogromne straty. Polska to nie jest kraj do prowadzenia biznesu, bo państwo może ci ten biznes upupić jedną decyzją, nawet jeśli jest to biznes całkowicie legalny. Nie ma zaufania do państwa i do prawa. Decyzje wydaje się na podstawie opinii wzburzonego motłochu

propozycja 02.10.2024 16:09
a wystarczy żeby na opakowaniach były napisy tylko w języku polskim i żadnego tworzenia nazw których nie ma w słowniku języka polskiego. Czy w USA sprzedaje się towary spożywcze (oprócz tradycyjnych potraw sprowadzanych z zagranicy albo lokalnych) bez napisów (dużymi literami) w języku angielskim? Językiem urzędowym jest język polski i proszę pisać na opakowaniach po polsku a nie używać obcych słów. Przecież teraz do sklepu trzeba przychodzić ze słownikiem języka angielskiego, hiszpańskiego czy włoskiego. Nie ma obowiązku znania słów języka obcego. Gdy napisy będą po polsku to nikt się nie pomyli. Żadnych nazw zwierząt w obcym języku tylko po prostu pisać "napój alkoholowy"

Olo 02.10.2024 15:57
Po co kontrolować, kiedy można wypić trzecią kawę. A zezwolenie na dystrybucję to chyba zaocznie wydali...

cocker 02.10.2024 14:43
W Nigerii i Tanzanii też mieli takie pomysły z tubkami ale ich "maczetami" wycięli. Tak że to nie nasi nie byli pierwsi.

wstyd 02.10.2024 14:38
Intermarche przestał już handlować tym alkoholowym goownem czy będzie zarabiał na alkoholikach.

UB WIECZOREK HA AH AH 02.10.2024 13:32
co teraz olek kwaśny bedzie walił ha ha ah a zachwalał gajowniczka że takich ludzi polska potrzebuje ha ha ah swego czasu ha ha ah SLD SATANISCI*** HA HA AH DYMAĆ HA HA AH

ub wieczorek 02.10.2024 11:24
https*** no i uj no i cześć ha ha ah jak mawiał klasyk ha ha ah

ale 02.10.2024 10:18
Ale jak mogło do tego dojść? Kto do tego dopuścił?

set 02.10.2024 10:04
Dramat jak można było do tego dopuścić.

uważam, że 02.10.2024 09:28
Jesteśmy społeczeństwem które cierpi z powodu alkoholu, więc reklama jest zbrodnią na społeczeństwie.

kopyść 02.10.2024 09:21
Wyrzucić jeszcze reklamę leków! Szybko!

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama