Adam Rudawski jest ekonomistą, menedżerem, profesorem Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 1994-2006 był dyrektorem ekonomicznym i wiceprezesem zarządu w Polskim Radiu Szczecin, następnie w latach 2006-2011 rektorem Wyższej Szkoły Zarządzania, a od 2011 do 2016 r. - prezesem zarządu Polskiego Radia Szczecin.
To działacz Polski 2050 i kandydat tej partii na posła w październikowych wyborach parlamentarnych.
Adam Rudawski na stronie internetowej partii Polska 2050 przedstawia siebie tak:
Nigdy nie zajmowałem się polityką, stroniłem od niej. Nie byłem nigdy członkiem żadnej partii politycznej. Całe zawodowe życie pracowałem jako menedżer i nauczyciel akademicki. Ceniłem sobie niezależność i ekspercką wolność wypowiedzi. Kilka lat temu wydarzyło się jednak coś co odebrało mi ten komfort. Wybory wygrali ludzie, którzy ograniczają demokrację, którzy nie szanują poglądów innych osób, którzy powoli wypisują nas z Unii Europejskiej. Nie mogłem się z tym pogodzić i postanowiłem, powalczyć o lepszą Polskę.
O mnie
Przez 17 lat pracowałem w publicznym Radiu Szczecin, łącząc tę pracę z pasją nauczyciela akademickiego. W 2016 roku, kiedy zwolniony – tak jak pozostali szefowie mediów publicznych – odchodziłem z funkcji prezesa zarządu Radia Szczecin, rozgłośnia była liderem słuchalności. Była to jedyna stacja regionalna w Polsce, która wśród miast wojewódzkich zajmowała pierwsze miejsce w badaniach słuchalności.
Zawodowo interesuję się zmianami rynku medialnego oraz nowymi sposobami konsumpcji mediów przez młode pokolenia. Jestem ekspertem partii Polska 2050 i autorem podcastu video „ONE PAGER” opowiadającego o rynku medialnym. Napisałem dla naszego ugrupowania program naprawy publicznych spółek medialnych – „Nowe Media Publiczne”.
Wykształcenie
doktor nauk ekonomicznych – Uniwersytet Szczeciński (2004)
magister ekonomii – Uniwersytet Szczeciński (1992)
Doświadczenie zawodowe
profesor Uniwersytetu Szczecińskiego (2018 – obecnie)
prezes zarządu Polskie Radio Szczecin SA (2011 – 2016)
rektor Wyższej Szkoły Zarządzania (2006 – 2011)
dyrektor ekonomiczny i wiceprezes zarządu, Polskie Radio Szczecin SA (1994 – 2006)
dyrektor marketingu sieci sklepów KOMFORT SA (1992 – 1994)
Napisz komentarz
Komentarze