Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 31 marca 2025 15:16
Reklama

Park nie dla Gryfina. W taki sposób burmistrz z radnymi rozwalili system

Burmistrz Mieczysław Sawaryn kolejny raz zmienił zdanie, stawiając ministerstwo klimatu i środowiska w trudnej sytuacji. Mógł ze swoimi radnymi rozwalić cały system organizacji. Tymczasem wypadł z gry, bo Warszawa przestała go postrzegać jako partnera w powołaniu Parku Narodowego Dolina Dolnej Odry.
Park nie dla Gryfina. W taki sposób burmistrz z radnymi rozwalili system

Autor: Mieczysław Sawaryn negatywnie o powstaniu parku na Międzyodrzu.

Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Gryfinie nie było uchwały odnośnie utworzenia Parku Narodowego Dolina Dolnej Odry. Dwa dni wcześniej jako pierwszy wyrazili zgodę na usytuowanie parku narodowego na Międzyodrzu radni Rady Miasta Szczecina. Takie uchwały za ok. dwa tygodnie mają podjąć radni w Kołbaskowie czy Widuchowej. 

Reklama

A tak  m.in. wyeliminowało się z Parku Narodowego Dolina Dolnej Odry Gryfino. 

Co prawda na sesji Rady Miejskiej w Gryfinie burmistrz Mieczysław Sawaryn wiedział, że "jest elementem przyrody", ale w kwestii parku nie sądził nic lub niewiele. Okazało się, że po niemal roku debat nie wie czego może się spodziewać po powstaniu parku na Międzyodrzu. Jego zastępca Tomasz Miler wysyła do Warszawy żądania, które nie są, zdaniem ministerstwa, do pełnienia. Wielu radnych mówi, że nie ma wiedzy, a niektórzy, z przewodniczącym Rafałem Gugą, domagają się referendum, próbując w to wplątać temat zamknięcia elektrowni. Jednym słowem polityka, choć niektórzy mówią, że politykierstwo. I do zorganizowania referendum w sprawie parku odniósł się też burmistrz:

Mieczysław Sawaryn mógłby zawierzyć fachowcom z ministerstwa, ale jak powiedział "nie ma zaufania do władz". Bo dziś burmistrz Gryfina to zdeklarowany zwolennik Mentzena, choć w życiu politycznym przeważnie był związany z PiS. Wie, że trzeba w park zainwestować kilkadziesiąt milionów złotych, ale nie da szansy parkowi aby mógł temu sprostać. Władze są z Koalicji, a nie z PiS, czy Konfederacji i on burmistrz nie ma zaufania: 

A jeszcze w listopadzie 2024 r. Burmistrz Mieczysław Sawaryn na sesji był za utworzeniem parku na Międzyodrzu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

dowód nr x 31.03.2025 00:45
Nieudacznik i leń objawił się w pełnej okazałości

Reklama
Zachwycony Włóczykij 31.03.2025 00:41
Najważniejsze że leniwy tercet zagospodarował tę Górkę Miłości a z wieży widokowej jest piękny widok na Międzyodrze, Gartz, Dojną Odrę i nawet Schwedt.

Tadeusz Batyr 30.03.2025 23:04
On uwielbia sesje w których coś mówi.

Tadek 31.03.2025 00:03
To pierwsza taka w tym roku.

obcy 30.03.2025 21:07
Nie jestem fanem Burmistrza, ale w tym przypadku popieram jego postawe. Park to nie rozwój Gryfina tylko powrót do średniowiecza. Jaki zarobek dla mieszkańców jakie miejsca pracy. Pieniądze będą wydawne przez " naukowców i badaczy" a Gryfino będzie sprzątać. Turustów też nie będzie jak w Zakopanem i za wtęp do parku prędzej czy później zapłacicie z własnej kieszeni.

Mieszkaniec 31.03.2025 00:07
Przez 11 lat nie zapewnił miastu rozwoju. Gmina straciła 5 tysięcy mieszkańców. Gdzie mu tam do burmistrza Piłata. Sawaryn to katastrofa dla gminy.

Reklama
dobra twoja dobra moja 31.03.2025 00:34
Mieszkaniec 31.03.2025 00:07
Przez 11 lat nie zapewnił miastu rozwoju. Gmina straciła 5 tysięcy mieszkańców. Gdzie mu tam do burmistrza Piłata. Sawaryn to katastrofa dla gminy.
Gdyby Piłat nadal rządził to na Międzyodrzu zabrakłoby nawet bagien i komarów

mąka 31.03.2025 00:43
Tak gadał "napoleon" ale on już dawno w kaftanie

Obcy = myśliwy 31.03.2025 10:19
Dlaczego średniowiecze ? Tam oprócz komarów nic nie ma, więc Gryfino niczym nie ryzykuje. Jak nie będzie turystów to po kim będą sprzątać ? Może nie będzie tyle odwiedzających co w Zakopanym, ale nigdy nie wiadomo puki się nie spróbuję. Najlepiej mówić nie uda się.Ty nie jedteś Obcy tylko myśliwy 🙂i wypisujesz takie farmazony. Tylko myśliwy i beton Pisu, który boi się że Odrą nie popływa krzyczy nie dla parku . Zwykli ludzie widzą szanse. Ryzyka nie ma żadnego , bo to teren i tak niewykorzystany.

Samuel sędzia sprawiedliwy 30.03.2025 14:12
Kłamca i oszust działający z niskich pobudek.

Wąski 30.03.2025 13:04
Zernijcie sobie na rzeczne parki narodowe takie jak Biebrzański PN, Ujścia Warty czy też Narwiański lub Drawieński ile turystów przyciągają, szczególnie trzy pierwsze wymienione. Nie łudźcie się, że w Gryfinie byłoby inaczej, a MKiŚ ma rację i obiecuje nam drugą Japonię. Poczytajcie sprawozdania tych parków narodowych. Tu nie chodzi o ochronę przyrody, tylko o pokazanie swojemu elektoratowi, że powołaliśmy park narodowy za wszelką cenę, a później inni będą się martwić co z nim zrobić.

Reklama
🤦🏻‍♀️ 30.03.2025 19:11
Niczym nie ryzykujemy. Te tereny są bez wartości dla ludzi. No chyba że polujesz. Myślę że tak 🤦🏻‍♀️

Mieszkaniec Gryfina od urodzenia 30.03.2025 12:07
Pierwsze co zrobił 11 lat temu to zablokował rozwój strefy ekonomicznej w Gardie. To dzięki temu dziełu Piłata , nie ma dzisiaj bezrobocia w Gryfinie ale możliwości strefy stworzonej przez Piłata skończyły się. Potem zablokował inwestycje i zagospodarowani nabrzeża i terenów pomiędzy nabrzeżem a blokowiskiem. Następnie stworzył strategię dla miasta i gminy Gryfino pod nazwą Energia Międzyodrza i nic nie zrobił. To wielki leń o całkowitym braku umiejętności organizacyjnych i kierowniczych. Bez jakiejkolwiek koncepcji i wizji rozwoju miasta i gminy. Teraz jawnie jest przeciw Energii Międzyodrza. Jestem za upokorzeniem nieroba i nazwaniem nabrzeża w Gryfinie imieniem burmistrza Henryka Piłata. Referendum w sprawie odwołania Seweryna i radnych jest konieczne natychmiast. Oni działają na naszą szkodę, na szkodę naszej gminy !!!

Mieszkaniec 30.03.2025 16:16
Zgadzam się z tobą w 100 procentach ten człowiek to jedna wielka pomyłka mieszkańców którzy na niego głosowali. Można to szybko naprawić. Są ludzie mądrzy w tej gminie dać im szanse bo za cztery lata nie będzie co po nim zbierać.

przykre 29.03.2025 23:54
Nie pierwszy raz pogrąża gminę.

Gość 29.03.2025 19:11
A co z Doliną miłości? Bioróżnorodnością botaniczną?

Reklama
tak uważam 29.03.2025 17:31
Gdyby Sawaryn miał honor to podałby się do dymisji.

znawca burmistrza 29.03.2025 17:44
Sawaryn i honor to wykluczające się słowa.

Żorż Ponimirski 29.03.2025 12:19
Cyt.To wy sami wywindowaliście to bydlę na piedestał!”

Nowe C. 29.03.2025 10:39
Sawaryn nie ściągamy obrączki z palca. To Ja sprawiłam (nikt się nie dowie jak się nazywam, że zmieniłam twoje życie w przeciągu kilku dni (bo chciałeś się wycofać) i nastał dzień 21 nad morzem. Niech Ukraina korzysta. My do siebie nie pasujemy. To mnie kochasz.

borek 29.03.2025 10:42
Ale o co kaman?

Reklama
🤣 29.03.2025 11:54
🤣🤣

Anna 29.03.2025 09:52
, zawalili sprawę a mieszkańcy chcą żeby park powstał

Gryfino 29.03.2025 08:26
Park to inwestycja w rozwój.To miejsca pracy. Jak ludzie zarabiają pieniądze, to potem je wydają.Tak działa gospodarka. Zarabiają inne podmioty i też zostawiają swoją kasę na rynku.Park to potencjał turystyczny. Dobrze poprowadzony ściągnie ludzi , którzy będą chcieli jeść, spać, coś jeszcze zobaczyć. Kupić pamiątki. Jak można tego nie widzieć. Gonić myśliwych, nie słuchać głupot i walczyć o Park. Jak włodarze zobaczą że ludzie chcą to może skalkulują sobie to politycznie i wyborczo. Do tej pory myśleli że głos miasta to głos oszołoma krzyczącego nie dla parku.!!!

dlatego blokowali 29.03.2025 09:36
Ale grefińskie dewelopery by nie zarobiły, swoich znajomków nie zatrudniły, widza sprawy tylko przez swoje zyski.

dr. 29.03.2025 14:30
debil

Reklama
Em5 29.03.2025 07:53
Jeśli jeden z samorządów nie wyrazi zgody to park nie powstanie,,To były słowa Dorożały i Rudawskiego więc kłamali od początku rozmów.Żadnych konkretów ze strony rządowej w trakcie rozmów to samo powtarzali jak mantrę. Z kłamcami trudno rozmawiać uzgadniać i negocjować zwłaszcza gdy Park Narodowy ma być jednym z elementów całości

:) 29.03.2025 10:51
Dlatego Na terenie Gryfińskim parku nie będzie , to obrona przed sabotażem który planowali burmistrzowie Gryfina.Dla nich interes kolegów od strzelby był ważniejszy niż interes Gryfina. Na terenie widuchowskim będzie park na gryfińskim nie. Wiec ten samorządnie ma już nic do zgadzania się. Mają swoje nieużytki

Norbert 29.03.2025 10:53
Burmistrz myślał że jest cwany a wyszedł na głupca. Razem z tymi swoimi niemotami radnymi.

:)) 29.03.2025 17:38
Z jednej strony mostu Park będzie należał do Widuchowej, a z drugiej strony do Szczecina.

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama