-Odwiedzam Moryń po kilku latach i widzę, że bardzo wypiękniał. Dziś jest to perła, w którą świadomie inwestujemy – powiedział dzisiaj marszałek Olgierd Geblewicz.
Nowy wiadukt w Starym Objezierzu, powstały w ciągu drogi wojewódzkiej nr 125 na terenie gminy Moryń, to ważna inwestycja dla lokalnej społeczności. Inwestycja ma bowiem ważne znaczenie dla mieszkańców trzech gmin: Morynia, Mieszkowic i Cedyni. Jest to droga tranzytowa dla transportu ciężarowego i osobowego, wykorzystywana przez mieszkańców do codziennych dojazdów do okolicznych miejscowości. To także inwestycja istotna dla całego regionu - połączenie 3 miast powiatu gryfińskiego oraz dojazd do granicy państwa w Osinowie.
Koszt inwestycji to 1 114 394,05 zł - w całości pochodzących ze środków budżetu województwa. To największa inwestycja drogowa w powiecie gryfińskim realizowana przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.
Podczas spotkania z samorządowcami w Sali Geoparku w Moryniu radna województwa zachodniopomorskiego Ewa Dudar przyznała, że starała się przekonać decydentów do tej inwestycji, tak potrzebnej dla regionu. W Starym Objezierzu wiadukt drogowy nad torowiskiem nieczynnej linii kolejowej miał 77 lat.
-O problemie dowiedziałam się od przewodniczącego Rady Miejskiej w Moryniu Jerzego Domaradzkiego. Współpracowałam w tej sprawie z Krzysztofem Ziętkiem, kierownikiem Rejonu Dróg Wojewódzkich w Chojnie – powiedziała radna Ewa Dudar.
Umowa o realizacji inwestycji została podpisana 7 czerwca 2016 r. pomiędzy dyrektorem Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie i firmą APEX-ROBOZIEM w Stargardzie.
W dzisiejszym spotkaniu w siedzibie Geoparku w Moryniu, a potem na drodze wojewódzkiej w Starym Objezierzu uczestniczyli także: Michał Żuber - dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, Tadeusz Drzazga - prezes Zarządu Apex-Roboziem Spółka z o.o. – wykonawca inwestycji.
Nowy wiadukt ułatwia wymijanie pojazdów na tym odcinku drogi wojewódzkiej i dzięki temu znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa. Wpłynie to także na bezpieczeństwo ruchu turystycznego ze względu na fakt, że DW 25 często wykorzystywana jest przez osoby podróżujące pomiędzy Polską i Niemcami.
Wiadukt jest przeznaczony do celów drogowych i rowerowych – pod nim będzie biegła planowana droga rowerowa Szlakiem Pojezierzy. Projektowana trasa rowerowa ma przebiegać przez gminę Moryń po byłej trasie kolejowej Gozdków – Siekierki.
Napisz komentarz
Komentarze