Okazuje się, że kiedy nasz czytelnik po zalogowaniu się do swojego Internetowego Konta Pacjenta próbuje złożyć zamówienie na odnowienie recepty, otrzymuje taki komunikat:
"Przepraszamy, Twoja placówka Podstawowej Opieki Zdrowotnej obecnie nie realizuje usługi zamawiania recept z IKP".
Dalej widoczny jest dopisek:
"Zamiawiane recept jest nową usługą i nie każda placówka Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) jest już gotowa do jej realizacji. Jeśli Twoj lekarz POZ jeszcze nie obsługuje tej usługi, to przy próbie złożenia wniosku o receptę otrzymasz informację, że zamówienie nie może być zrealizowane. Skontaktuj się wówczas z Twoją placówką POZ".
- Po przeczytaniu tego komunikatu, zrobiłem zgodnie z wytycznymi, czyli skontaktowałem się telefonicznie ze swoją przychodnią. Tam jednak otrzymałem zaskakującą odpowiedź, że przez telefon sprawy recepty nie załatwię. Muszę osobiście stawić się w przychodni. Moim zdaniem to dziwne i niepotrzebne wymagania, utrudniające nie tylko mi załatwienie sprawy, ale wpływające także na organizację pracy przychodni. Mamy kolejną falę epidemii koronawirusa, gdzie powinno się unikać niepotrzebnych kontaktów. Gdyby gryfińska przychodnia była przygotowana do internetowej możliwości zamawiania recept, zmniejszyłyby się kolejki, a inni pacjenci mieliby lepszy dostęp do lekarzy. A tu okazuje się, że ani przez internet, ani nawet przez telefon w swojej przychodni odnowienia recepty załatwić nie można. Członkowie mojej rodziny leczą się gdzie indziej i tam wszystko działa. Dlaczego tutaj nie może - pyta rozgoryczony mieszkaniec Gryfina.
O problemie poinforowaliśmy kierowniczkę przychodni. Obiecała zająć się sprawą i udzielić nam odpowiedzi.
Napisz komentarz
Komentarze