Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 30 listopada 2024 03:27
Reklama

Telefonując pod nr 112, dzwonimy do Szczecina

Już 2 lata funkcjonuje system Centralnego Powiadamiania Ratunkowego w naszym województwie. W grudnia 2013 r. nastąpił ostatni etap przekierowywania połączeń pod numer 112 do znajdującego się w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Przypominamy, że wcześniej numer 112 obsługiwały komendy powiatowe policji i straż pożarna.
Telefonując  pod nr 112, dzwonimy do Szczecina
Dzwoniący pod numer alarmowy 112 z terenu całego województwa łączą się z operatorami przyjmującymi zgłoszenia w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie, które mieści się w Urzędzie Wojewódzkim na Wałach Chrobrego.
 
Ciekawe statystyki
Statystyka po 2 latach, od momentu uruchomienia Centrum Powiadamiania Ratunkowego,  pod numer 112
-ponad 2 miliony 570 tysięcy połączeń
-średnio w ciągu doby wykonywanych jest 2,8 tys. połączeń.
-maksymalnie numer alarmowy w ciągu doby dzwoni nawet 4,5 tysiąca razy.
 
Do kogo dzwonimy pod 112
Najczęściej dzwoniący potrzebują pomocy policji, do której kierowanych jest ponad 62 proc. połączeń. 33 proc. połączeń operatorzy kierują do pogotowia ratunkowego, a pozostałe do straży pożarnej.
 
12 sekund czekamy na jednego z 11 operatorów
Obsługą numeru alarmowego zajmuje się jednocześnie 11 operatorów. Średni czas oczekiwania na połączenie pod 112 wynosi 12 sekund. Niestety, nadal ponad 80 procent telefonów pod 112, to połączenia niezasadne, czyli takie, które nie mają na celu ratowania życia, zdrowia lub mienia.
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama