Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 17:40
Reklama

Dostaniemy dofinansowanie do połączenia autobusowego. Fundusz rozwoju przewozów autobusowych na 2021 rok rozdysponowany

19 wniosków o objęcie dopłatą połączeń autobusowych w 2021 roku wpłynęło z samorządów do wojewody zachodniopomorskiego. 3 powiaty i 16 gmin z dopłatą w wysokości ponad 7,8 mln zł z Funduszu Autobusowego planują uruchomić 88 linii komunikacyjnych o łącznej długości 3 405 km. Wśród beneficjentów jest powiat gryfiński.
Dostaniemy dofinansowanie do połączenia autobusowego. Fundusz rozwoju przewozów autobusowych na 2021 rok rozdysponowany

-Po dwóch latach funkcjonowania programu mamy rekordową liczbę wniosków od samorządów – mówi wicewojewoda zachodniopomorski Marek Subocz. - To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Pomorza Zachodniego, ponieważ oznacza mniej miejsc wykluczonych komunikacyjnie na mapie naszego województwa.

 

W trzech naborach w ramach funduszu w 2020 r. samorządy uzyskały dofinansowanie dla 62 linii autobusowych.

 

- Mimo dużego zainteresowania w tym naborze, pula rządowych środków w funduszu rozwoju przewozów autobusowych dla województwa zachodniopomorskiego na 2021 jest sześciokrotnie większa, niż zapotrzebowanie zgłoszone przez gminy i powiaty – dodaje wicewojewoda.

 

1. Powiat drawski

dopłata: 1 900 240,50 zł

liczba linii komunikacyjnych: 14

łączna długość: 466,80 km

 

2. Powiat gryfiński

dopłata: 11 195,40 zł

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 39,70 km

 

3. Powiat szczecinecki

dopłata: 262 080,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 4

łączna długość: 132,00 km

 

4. Gmina Złocieniec

dopłata: 409 712,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 8

łączna długość: 416,20 km

 

5. Gmina Nowe Warpno

dopłata: 106 260,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 2

łączna długość: 88 km

 

6. Gmina Police

dopłata: 1 022 871,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 42,80 km

 

7. Gmina Pełczyce

dopłata: 15 876 zł

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 21 km

 

8. Gmina Trzcińsko-Zdrój

dopłata: 211 680,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 2

łączna długość: 112 km

 

9. Gmina Moryń

dopłata: 70 666,20 zł

liczba linii komunikacyjnych: 5

łączna długość: 106,30 km

 

10. Gmina Chojna

dopłata: 505 329,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 15

łączna długość: 404,75 km

 

11. Gmina Barwice

dopłata: 64 896,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 5

łączna długość: 104,00 km

 

12.Gmina Ustronie Morskie

dopłata: 28 728,00

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 38 km

 

13. Gmina Drawsko Pomorskie

dopłata: 990 139,50 zł

liczba linii komunikacyjnych: 9

łączna długość: 736,04

 

14. Gmina Wierzchowo

dopłata: 274 620.90 zł

liczba linii komunikacyjnych: 4

łączna długość: 221,8 km

 

15. Gmina Stargard

dopłata: 746 940,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 4

łączna długość: 145,45 km

 

16. Gmina Wałcz

dopłata: 893 826,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 6

łączna długość: 135,1 km

 

17. Gmina Międzyzdroje

dopłata: 100 584,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 22 km

 

18. Gmina Maszewo

dopłata: 79 248,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 1

łączna długość: 52 km

 

19. Gmina Boleszkowice

dopłata: 145 860,00 zł

liczba linii komunikacyjnych: 4

łączna długość: 122 km


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Dyl 29.12.2020 08:04
na siłę niie dają... - chyba wiesz co to sarkazm ? wybrałem trzy pozycje podmiotów z jedną linią i najbliższą kilometrowo długością trasy. Szok. Zachodzę w głowę, dlaczego na tej liście nie ma gminy Gryfino ? Przecież wystarczy jedno konkretne pismo do Inspekcji Transportu Samochodowego z rozdzielnikiem do kilku redakcji i biur poselskich, podparte artykułem prasowym . A w ciągu jednej kontroli technicznej taboru PKS, to przedsiębiorstwo przestaje istnieć. Co wtedy ? ilość kursów pociągów już ograniczono do minimum. Wożą Was autobusami z ubiegłego wieku które już dawno w Niemczech nie spełniały norm bezpieczeństwa i zostały wycofane z eksploatacji. Nie miałbym zastrzeżeń co do ich sprawności technicznej, gdyby kontrole przechodziły w niemieckich stacjach diagnostycznych, a nie na własnej stacji PKS, przyzakładowej OSKP ZS/017 w Szczecinie na Heyki. - Autobusy przegubowe - które obsługują linię nr 1 , a więc to do Gryfina i Dolnej Odry. https://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/o405g -autobusy podmiejskie PKS - https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O407 - Sprawdźcie czy któryś z burmistrzów, czy radnych miasta decydujących o komunikacji zbiorowej w gminie Gryfino, ma prywatny samochód zbliżony rocznikowo do daty produkcji autobusów jężdzących na trasie liniii 1 obsługiwanej przez PKS Szczecin.

balum 29.12.2020 10:28
Dylu, po prostu Gryfino nie ma gospodarza co widać niemal na każdym kroku

Daw 28.12.2020 20:00
Komentarz zablokowany

sauorn 28.12.2020 09:17
zeby *** palcow nie maczał bo kupi złom jak w warszawie z NIemiec i kierowcow pod wplywem

do chińskiego sraulona 28.12.2020 10:01
Nie, oni z Chin respiratory przez handlarzy bronią i maseczki przez instruktorów narciarskich sprowadzają...

Dyl 28.12.2020 07:11
porównajcie sobie autobusy jakimi jeżdżą mieszkańcy Polic i Gryfina. Co ciekawe to już kolejna tak wysoka dotacja dla Polic. Gmina Gryfino składała w ogóle wniosek o dotacje, bo taka niegospodarność się w pale nie mieści i winnemu tej sytuacji powinni wór ukręcić. http://www.police.pl/wiadomosci/aktualnosci/2131-fundusz-rozwoju-przewozow-autobusowych-doplata-do-linni-samorzadowej.html

:) 28.12.2020 10:02
ty nie proponuj takich pieszczot, bo może o to komuś chodzi...

Dyl 28.12.2020 07:02
-2. Powiat gryfiński dopłata: 11 195,40 zł liczba linii komunikacyjnych: 1 łączna długość: 39,70 km -6. Gmina Police dopłata: 1 022 871,00 zł liczba linii komunikacyjnych: 1 łączna długość: 42,80 km -17. Gmina Międzyzdroje dopłata: 100 584,00 zł liczba linii komunikacyjnych: 1 łączna długość: 22 km < trzeba przyznać, że wyjątkowo sprawiedliwy podział środków przez PiS-owskiego wojewodę.

na siłę nie dają... 28.12.2020 10:03
Sprawiedliwy? Nie wiem, może tu chodzi o to, kto i na ile złożył?

Maszynki do podnoszenia ręki. 28.12.2020 00:11
Radna Kasprzyk i radny z Gardna! Pochwalcie się wyborcom co wam Mnietek pomógł.

korupcja 28.12.2020 00:36
Wiecie jak by się nazywała "pomoc" za publiczne pieniądze?

Brawo Sawaryn 27.12.2020 23:10
W gminie Gryfin nawet niemowlaki są zmotoryzowane i nie potrzeba autobusów. W tym roku nawet Gardno i Bartkowo zadowolone.

wyklaskać aktora 27.12.2020 23:13
to dlatego tyle wypadków, że te niemowlaki prowadzą?

Demokracja 27.12.2020 22:51
Na autobusy mają płacić ci, co nimi nie jeżdżą. Jak nazywa się taki ustrój?

oligarchia 27.12.2020 22:53
Za korzystanie z respiratora płacą ci, którzy z nich nie korzystają. Ale mogą! Taki ustrój nazywa się SPOŁECZEŃSTWO...

Demokracja 28.12.2020 00:09
Zły przykład. Respirator służy ratowaniu życia, a autobus, to nie karetka.

do głupiego 28.12.2020 00:25
powiedz to ludziom, którzy nie mają samochodów (albo nie mogą już prowadzić) - mają zemrzeć w domach? Swoją drogą - już twoja idea jest w użyciu - widać po klepsydrach... Tylko że bez komunikacji publicznej nawet zakupów nie zrobią...

Gryfiniak 27.12.2020 22:12
Niue chciało się. złożyć?

gryczan 27.12.2020 21:24
Gryfino nawet nie złożyło.

autobusik 27.12.2020 21:11
Widuchowa to w którym kierunku jedzie?

a tercet ma parking pod dworcem i myśli, jak zaparkować... 27.12.2020 21:05
Nie mogę dojrzeć gminy Gryfino... A suma przeznaczona na dofinansowanie nie została nawet w części wykorzystana. SKŁADALI WNIOSEK???

gryń 27.12.2020 20:08
Tercet na ile kursów złozył?

miesjcowy 27.12.2020 20:28
Przecież nawet nad tym sie porzadnie nie pochylili.

pytania retoryczne 27.12.2020 23:09
tercet mieszka w domkach czy blokach? A gdzie zwiększa się opłaty śmieciowe i uzależnia od powierzchni mieszkania? A tercet jeździ autobusami?

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama