Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 20 listopada 2024 02:24
Reklama

Pierwsze świadczenia postojowe trafią na konta 15 kwietnia

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpatrzył już ponad 91 tys. wniosków o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej. „Rozpatrujemy wnioski szybko dzięki automatyzacji” – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Zachęca też do składania dokumentów za pomocą Platformy Usług Elektronicznych.
Pierwsze świadczenia postojowe trafią na konta 15 kwietnia

Na początku kwietnia w życie weszły przepisy tzw. tarczy antykryzysowej. Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości na raty oraz o świadczenie postojowe.

 

Jak wynika z najnowszych danych, w całym kraju złożono elektronicznie do ZUS już ponad pół miliona wniosków o pomoc z tarczy. Najwięcej, bo ponad 406 tys., dotyczy zwolnienia ze składek.

 

Zainteresowaniem cieszy się także świadczenie postojowe, w sprawie którego wnioski złożyło 85 tys. osób samozatrudnionych oraz 7 tys. zleceniobiorców. Około 6 tys. wniosków dotyczy ulg w opłacaniu składek (odroczenie lub układ ratalny).

 

Dodatkowo 165 tys. wniosków wpłynęło drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Zostały nadesłane pocztą lub wrzucone do skrzynki w placówce ZUS. „Zachęcamy do składania wniosków za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE). To zdecydowanie przyspieszy ich obsługę” – mówi prof. Gertruda Uścińska.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalny system do automatycznej obsługi wniosków składanych w ramach tarczy antykryzysowej.

 

„To zdecydowanie ułatwi weryfikację dokumentów. Pierwsze świadczenia postojowe trafią na konta uprawnionych klientów już 15 kwietnia” – zapowiada prezes ZUS.

 

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie lub papierowo. Informacji udzielają doradcy ds. ulg i umorzeń dostępni na infolinii ZUS (tel. 22 560 16 00).

 

ZUS uruchomił też dodatkowe infolinie dla przedsiębiorców 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03. Dostępny jest również numer tel. 22 290 87 01 – obsługa w sprawie świadczeń z tytułu kwarantanny lub izolacji oraz zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

DraiJoxanord 11.06.2022 23:30
Komentarz zablokowany

mmmm 13.04.2020 11:45
Pierwszy raz słyszę.

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama