Planowana obwodnica Gryfina o długości ok. 6 km we wszystkich wariantach zakładała jej przebieg po wschodniej stronie miasta. Początek obwodnicy zaproponowano w dwóch lokalizacjach. Pierwszą lokalizacją miał być rejon zakładu produkcyjnego „Komandor”, na istniejącym łuku poziomym drogi krajowej nr 31.
Drugą lokalizacją miałby być odcinek drogi krajowej nr 31 na skrzyżowaniu z drogą dojazdową mającą służyć do obsługi planowanego dawniej kompleksu szpitalnego. Koniec obwodnicy dla każdego z wariantów przewidziano pomiędzy wiaduktem nad linią kolejową a mostem nad rzeką Tywa.
Obecny etap planowanej inwestycji to studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z 2011 r. Ważność dokumentu dotyczącego obwodnicy Gryfina upływa w lipcu 2018 r. Burmistrz Mieczysław Sawaryn ma prawną możliwość wystąpienia o przedłużenie o 4 lata dokumentacji dotyczącej utworzenia obwodnicy. Taki wniosek miał być przygotowany i zgodnie z deklaracją przyjęty aby bez tego typu zagrożeń realizować inwestycję.
Na konferencji prasowej 31 maja 2017 r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie poseł Artur Szałabawka powiedział, że w budżecie państwa zarezerwowane są 53 mln zł, które mogą być przeznaczone na tę inwestycję. Czy ministerstwo przyzna te pieniądze jeszcze w tym roku? Gdyby tak się stało, obwodnica mogłaby powstać do 2023 r.
Na razie jednak odpowiedź z GDDKiA nie napawa optymizmem.
O zapowiadanym spotkaniu burmistrza Mieczysława Sawaryna z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad napisaliśmy tutaj:
http://www.igryfino.pl/wiadomosci/23316,gryfino-doczeka-sie-obwodnicy-co-z-pracami-na-ul-l
Temat obwodnicy był poruszany także na konferencji prasowej w UMiG z udziałem posła Artura Szałabawki:
http://www.igryfino.pl/kat-189,a,23342,obwodnica-gryfina-jest-teraz-mozliwa-uwaza-posel-a.html
Napisz komentarz
Komentarze