Podczas nieszablonowych zajęć dzieci uczyły się kodowania pozycji i ruchu obiektów w salach lekcyjnych na edumapach, oraz na boisku szkolnym. Realizowały zajęcia z robotyki, podczas których poznawali współczesne roboty edukacyjne oraz ćwiczyli sterowanie programem i głosem robotami, wykonanymi przez ucznia klasy szóstej - Wojciecha Grzegorzewskiego. Budowali algorytmy podstawowych czynności na lekcjach przedmiotowych: matematyce, muzyce i przyrodzie. Pisali pierwsze instrukcje w języku blokowym Scratch na lekcjach oraz podczas dodatkowych godzin koła komputerowego. Nauczyciele brali udział w specjalistycznych konferencjach i warsztatach, także e-lerningowych, przygotowanych przez Stowarzyszenie Nauczycieli Mistrzów Kodowania i Kuratorium, które jest opiekunem tego pilotażowego projektu. Od września wszystkie szkoły będą wprowadzać to nowoczesne zadanie do swoich programów edukacyjnych.
Dorota Dobak-Hadrzyńska
Zdjęcia DoDoHa i J.Łosowska
Napisz komentarz
Komentarze