Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 13:59
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Szpital w Gryfinie będzie rozbudowywany. Znamy szczegóły

Planowana jest rozbudowa Szpitala Powiatowego w Gryfinie o budynek mieszczący izbę przyjęć, blok operacyjny, zespół porodowy, oddział położniczo-neonatologiczny wraz z niezbędną infrastrukturą.

O to, na jakim etapie jest budowa nowego budynku szpitala, redakcja igryfino pytała na sesji Rady Powiatu 24 listopada 2016 r. Przewodniczący Rady Powiatu Roman Michalski o odpowiedź poprosił wówczas prezesa Zarządu „Szpital Powiatowy w Gryfinie” Sp. z o.o. w Gryfinie Grzegorza Bogdanowicza.

-W ramach budowy nowego budynku szpitala, zgodnie z harmonogramem, po zatwierdzeniu projektu budowlanego uzyskaliśmy pozwolenie na budowę. Realizowany jest harmonogram przygotowujący całą inwestycję. Komisja Konkursowa wyłoni wykonawcę inwestycji – poinformował prezes Zarządu „Szpital Powiatowy w Gryfinie” Sp. z o.o. w Gryfinie Grzegorz Bogdanowicz.

Konkurs został ogłoszony 20 stycznia 2017 r. Rozstrzygnięcia należy się spodziewać na przełomie lutego i marca 2017 r.

 

Co przewiduje projekt

Zaprojektowano budynek czterokondygnacyjny w kształcie litery L maksymalnie wykorzystując dostępną powierzchnię działki. Budynek przykryto płaskim dachem. Wszystkie kondygnacje połączono pionem komunikacyjnym składającym się z klatki schodowej i dźwigu osobowego szpitalnego. Każda kondygnacja łączy się z odpowiednią kondygnacją budynku istniejącego: projektowane przyziemie z istniejąca piwnicą, projektowany parter, 1 i 2 piętro z istniejącym parterem, 1 i 2 piętrem. Zapewniono tym samym skomunikowanie dźwigiem wszystkich kondygnacji budynku istniejącego.

Do budynku prowadzą trzy wejścia:

- wejście główne do Izby Przyjęć; w sąsiedztwie klatki schodowej ewakuacyjnej

- wejście gospodarcze od strony podjazdu prowadzące do pomieszczeń pomocniczych i technicznych

- wejście do klatki schodowej pionu komunikacyjnego z dźwigiem łączącego wszystkie kondygnacje projektowanego obiektu

 

PRZYZIEMIE

Zaprojektowano szpitalną izbę przyjęć na oddziały z działem pomocy doraźnej. Zapewniono kryty podjazd karetek. W holu wejściowym wydzielono poczekalnię oraz rejestrację połączoną z dyżurką personelu. Dostępne z holu i komunikacji zaprojektowano pomieszczenia higieniczno sanitarne pacjentów i personelu.

Osoby niepełnosprawne, w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich, pacjenci oraz osoby towarzyszące, będą korzystały z pomieszczenia WC przystosowanego dla osób niepełnosprawnych w łazience przyjęć. Pomieszczenie jest dostępne przez szatnię pacjentów. W szatni umieszczono szafki do czasowego przechowywania odzieży własnej pacjentów. Szafki są zamykane na klucz pobierany w rejestracji i pozostający w dyspozycji pacjenta przez cały okres pobytu w szpitalu.

W obrębie izby przyjęć zaprojektowano:

- gabinet EKG

- gabinet przyjęć internistyczny

- gabinet przyjęć chirurgiczny - zlokalizowano w nim stół do sporządzania opasek gipsowych

- gabinet przyjęć kobiet ciężarnych oraz na oddział ginekologiczny (połączony z kabiną higieniczną)

- trzyłóżkowy pokój obserwacyjny; zapewniono z pokoju dostęp do łazienki pacjentów

- brudownik

- łazienkę przyjęć wyposażoną w wózek wannę z szatnią - czasowym depozytem odzieży pacjentów (przebywających w pokoju obserwacyjnym)

- magazyn

- podręczną sterylizatornię

W dalszej części kondygnacji przyziemia zaprojektowano:

- szatnie podstawowe personelu z węzłami sanitarnymi

- pomieszczenie centralnej kuchni i zmywalni

- pomieszczenie mycia szpitalnych środków transportu

- pomieszczenie PRO MORTE

- centralne pomieszczenie porządkowe

- magazyn odpadów

- magazyn brudnej bielizny

- magazyn

- zespół pomieszczeń technicznych: wentylatornia, węzeł cieplny, rozdzielnia elektryczna, serwerownia, pomieszczenie maszynowni próżni, pomieszczenie maszynowni sprężonego powietrza

 

PARTER

Na kondygnacji zlokalizowano:

- w północnym skrzydle oddział położniczo neonatologiczny oddział położniczo neonatologiczny – 7 łóżek;

Zaprojektowano dwułóżkowe pokoje położnic w systemie „matka z dzieckiem”, każdy z własną łazienką oraz izolatkę. W każdym pokoju urządzono ciąg pielęgnacji niemowlęcia.

Ponadto wydzielono dostępne przez śluzę umywalkowo fartuchową pokój noworodków obserwowanych, wcześniaków, intensywnej opieki noworodka oraz pokój noworodków wymagających opieki ciągłej i pośredniej.

Pokoje wyposażono w ciągi pielęgnacji niemowlęcia oraz odpowiednie urządzenia: inkubator, lampę do fototerapii.

Przewidziano punkt pielęgniarski z pokojem przygotowawczym pielęgniarskim oraz aneksem socjalnym personelu, gabinet diagnostyczno zabiegowy, pokój lekarzy neonatologów, boks pracy własnej pielęgniarki oddziałowej, brudownik, kuchenkę matek.

Dla pacjentki niepełnosprawnej przewidziano możliwość pobytu po porodzie w pokoju łóżkowym zlokalizowanym w obrębie zespołu porodowego – w obrębie zespołu urządzono łazienkę przystosowaną do użytkowania przez osoby niepełnosprawne, w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich, lub w izolatce przy której łazienka spełnia wymagania dla osób niepełnosprawnych;

- skrzydło wschodnie zajmuje blok operacyjny; zaprojektowano jedną salę operacyjną oraz salę operacyjną dedykowaną do cięć cesarskich ze stanowiskiem resuscytacji noworodka oraz niezbędnymi pomieszczeniami towarzyszącymi;

W obrębie bloku utworzono trzystanowiskowy pokój wybudzeń. W obrębie bloku zaprojektowano pomieszczenie wstępnego mycia i dezynfekcji narzędzi i sprzętu; po wstępnym zdezynfekowaniu i segregacji w szczelnie zamkniętych opakowaniach narzędzia będą przekazywane do sterylizatorni posiadającej certyfikat ISO lub/i GMP zajmującej się sterylizacją sprzętu operacyjnego. Materiał sterylny w pakietach będzie dostarczany na blok (przez śluzę pacjenta), przechowywany magazynie sprzętu sterylnego, który połączono oknem podawczym z salą operacyjną wielospecjalistyczną. Sprzęt będzie przygotowywany przez instrumentariuszki bezpośrednio przed zabiegiem, podawany na salę lub przenoszony na salę cięć cesarskich; ekspedycję odpadów z bloku przewiduje się w szczelnie zamkniętych opakowaniach, które czasowo będą przechowywane w pomieszczeniu mycia i dezynfekcji.

Raz dziennie odpady przez śluzę pacjenta będą transportowane do centralnego szpitalnego magazynu odpadów; blok zostanie wyposażony w wózki umożliwiające transport odpadów do śluzy pacjenta; także przez śluzę pacjenta przewidziano transport materiału i sprzętu dostarczanego na blok operacyjny.

Personel będzie wchodził przez śluzę szatniową.

 Salę operacyjną i salę cięć cesarskich bloku wyposażono w stropy z nawiewem laminarnym;

- w zachodniej części, naprzeciwko bloku operacyjnego zlokalizowano zespół porodowy; wejście personelu do zespołu prowadzi przez śluzę umywalkowo fartuchową; urządzono dwa jednoosobowe pokoje porodowe – w każdym może odbywać się poród rodzinny; jeden z pokoi przewiduje się wyposażyć w certyfikowaną wannę porodową; w sąsiedztwie ulokowano łazienki pacjentek; pacjentka, u której zajdzie konieczność wykonania cięcia cesarskiego zostanie przewieziona na blok operacyjny. W obrębie zespołu urządzono pokój pacjentki i noworodka po porodach powikłanych; należy zapewnić obserwację twarzy pacjentki i noworodka na stanowisku personelu dyżurującego; ponadto przewidziano punkt pielęgniarski, aneks wypoczynku personelu, magazyn leków i sprzętu, brudownik, pomieszczenie porządkowe, WC personelu.

Dostępne z ciągu komunikacyjnego zaprojektowano pomieszczenia higieniczno sanitarne personelu, pomieszczenie porządkowe, magazyn czysty podręczny, pokój lekarzy ginekologów.

I PIĘTRO

Zaprojektowano połączenie z kondygnacją pierwszego piętra budynku istniejącego.

II PIĘTRO

Zaprojektowano połączenie z kondygnacją poddasza - drugiego piętra budynku istniejącego.

 

Charakterystyczne parametry techniczne obiektu:

Powierzchnia użytkowa - 1689,64m2

Powierzchnia zabudowy - 1052,60 m²

Kubatura - 9101,55m3

Długość maks - 43,14 m

Szerokość maks - 30,78 m

Wysokość:

- w części jednokondygnacyjnej 4,13 m

- w części dwukondygnacyjnej 8,68 m

- w części czterokondygnacyjnej 13,35 m

LICZBA OSÓB NA POSZCZEGÓLNYCH KONDYGNACJACH

Przyziemie 52 osoby

Parter 54 osoby

I piętro 6 osób

II piętro 6 osób

Razem 118 osób

ZATRUDNIENIE

Według wytycznych Użytkownika w budynku projektowanym i istniejącym przewiduje się na wszystkich zmianach pracę około 98 osób personelu medycznego, w tym:

- około 73 kobiet

- około 25 mężczyzn

Źródło: Starostwo Powiatowe w Gryfinie



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama