Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 22:37
Reklama

Akcja gryfińskiej skarbówki

W najbliższy poniedziałek, 14 stycznia br. rusza kolejna edycja akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”. Chodzi o przypomnienie, że wydanie paragonu przy każdej transakcji jest obowiązkiem sprzedawców. Kontrolerzy będą również sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych. Już tradycyjnie kampania informacyjna i kontrole obejmą cały kraj, w tym nasz powiat.
Kampania ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich podatników.
 
Chodzi o uczciwa konkurencję
-W akcji „Weź paragon” chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Paragon to potwierdzenie, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy – informuje - Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Szczecinie
Partnerem akcji, która potrwa do 24 lutego br., jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
 
Akcja kontrolerów w powiecie gryfińskim
W razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W Zachodniopomorskiem, obok Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie (wraz z Ośrodkiem Zamiejscowym w Koszalinie) w akcji weźmie udział Izba Skarbowa w Szczecinie oraz Urząd Skarbowy w Gryfinie.
Można spodziewać się w nadchodzących 2 tygodniach wzmożonej kontroli.
 
Paragon ważny przy reklamacji
Warto pamiętać, iż paragon jest najprostszym dowodem zakupu. Jego wydanie i otrzymanie potwierdza, co kupiono, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu można też reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową.  I to niezależnie od miejsca zakupu. Powinien go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie itp. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy.
 
Były już mandaty za brak paragonu
W trakcie ubiegłorocznej zimowej akcji „Weź paragon” pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie wystawili blisko 600 mandatów na łączną kwotę prawie 135 tysięcy zł. Z kolei pracownicy urzędów skarbowych naszego województwa wystawili 78 mandatów na łączną kwotę ponad 18 tysięcy zł. Najwięcej mandatów wręczono nieuczciwym sprzedawcom działającym w największych miejscowościach województwa (m.in. w Szczecinie, Koszalinie, Kołobrzegu, Szczecinku). Najwyższe z nich - sięgające kwoty nawet 3000 zł - nałożono za brak właściwego nadzoru ze strony właścicieli firmy nad zatrudnionymi przez nich sprzedawcami popełniającymi wykroczenia skarbowe związane z nierejestrowaniem transakcji na kasach fiskalnych.
 
Z kolei ubiegłoroczna, letnia akcja „Weź paragon” pokazała, że u 13 % skontrolowanych podatników woj. zachodniopomorskiego wykryto nieprawidłowości w ewidencjonowaniu swoich obrotów. W tym czasie skontrolowano 16 838 podmiotów, z czego 10 174 prowadziło sezonową działalność gospodarczą.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama