Prace rozpoczęły się pod koniec 2011 roku, wykonawcą remontu jest Zakład Budowlano-Sztukatorski Konserwacja Zabytków Domanieccy, sp. z o.o., sp. k.
Wartość inwestycji: 4 006 800 zł (netto)
Źródła finansowania: budżet państwa i środki własne PKP S.A.
Jak czytamy w przewodniku „Miejski Szlak Historyczny” autorstwa Mariana Anklewicza, pierwsze uruchomienie linii kolejowej Szczecin-Kostrzyn odbyło się w 1877 r., wtedy też wybudowano dworzec kolejowy wraz z ulicą. Budynek dworca kolejowego został zniszczony w roku 1945, odbudowany nie przypominał pierwotnego kształtu budynku. Marian Anklewicz informuje również o najistotniejszych wydarzeniach związanych z historią dworcowego budynku. W latach 1895 i 1898 odnotować należy uruchomienie połączeń kolejowych do Swobnicy i Pyrzyc, a w roku 1983 o godzinie 9.10 z Gryfina do Szczecina pasażerów wiózł pierwszy pociąg elektryczny.
(źródło: Miejski Szlak Historyczny, M. Anklewicz; zdjęcia: Biuro Informacji i Promocji; materiały archiwalne: Biblioteka Publiczna w Gryfinie)
Napisz komentarz
Komentarze