W Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. ujęto następujące projekty, w ramach których prowadzone będą prace w zakresie poprawy stanu technicznego peronów na terenie województwa zachodniopomorskiego:
- Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie
Projekt na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie obejmuje przebudowę peronów (m.in. na stacjach Choszczno, Dolice, Kolin, Stargard, Reptowo) wraz z małą architekturą i techniką informacyjną w obrębie przebudowywanych peronów i przejść podziemnych z dostosowaniem ich dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
-Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie
Rewitalizacją zostaną objęte przystanki osobowe Jelenino, Silnowo, Czarne Małe, Żelisławie, Bobrowo, Rzęśnica, Suliszewo, Drawsko, Wiewiecko, Węgorzyno oraz stacje Łubowo i Czaplinek. W ramach projektu przewiduje się wybudowanie 1 peronu dwukrawędziowego oraz 15 peronów jednokrawędziowych. Perony zostaną wyposażone w ławki, kosze na śmieci, bariery ochronne, gabloty informacyjne na rozkłady jazdy kilku przewoźników oraz tablice z oznaczeniem numeru peronu i torów.
-Prace na liniach kolejowych nr 408 i 409 Szczecin Główny – granica państwa (Tantow)
W 2017 r. planowana jest budowa peronu dwukrawędziowego na stacji Szczecin Gumieńce (zamiast istniejących dwóch peronów jednokrawędziowych). Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym wykonany zostanie zakres robót niezbędny do dostosowania peronu i dojść do niego do potrzeb obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Peron i dojście do niego zostaną wyposażone w wiatę, ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe (przy drodze dojścia), podpórki, poczekalnię, podświetlane gabloty na rozkłady jazdy, podświetlone tablice z nazwą stacji i numerem toru, wymagane piktogramy, wizualny i głosowy System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) oraz kanalizację kablową dla potrzeb SDIP i oświetlenia.
-Modernizacja linii kolejowej nar 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra
Projekt zakłada modernizację sześciu peronów w miejscowościach Chojna, Krzywin Gryfiński, Widuchowa i Pacholęta z dostosowaniem potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W ramach planowanych od kwietnia do grudnia 2017 r. prac przewiduje się modernizację oświetlenia, modernizację peronów jednokrawędziowych wraz z wygrodzeniem dojścia dla podróżnych, wycinkę drzew i krzewów kolidujących i utrudniających modernizację na wymaganej szerokości peronów oraz zabudowę małej architektury (wiaty przystankowe, ławki, kosze na śmieci, gabloty na rozkład, tablice z nazwą stacji).
-Przebudowa infrastruktury obsługi podróżnych na stacjach i przystankach
W ramach tego zadania na terenie województwa zachodniopomorskiego w 2016 r. realizowane i planowane są następujące prace:
- modernizacja przejścia pod torami z przystosowaniem do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się na przystanku osobowym Międzyzdroje w km 95,623 linii 401 Szczecin Dąbie SDB – Świnoujście,
- przystosowanie przejść pod torami do obsługi osób niepełnosprawnych na stacji Szczecinek w km 61,174 linii nr 210 Chojnice – Runowo Pomorskie i stacji Białogard w km 222,665 linii nr 201 Gdańsk Główny – Stargard,
- przystosowanie przejścia pod torami do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się – montaż platform przychodowych na stacji Sławno,
-montaż prowadnic schodowych na stacji Kołobrzeg,
-opracowanie dokumentacji projektowej na przystosowanie przejścia nad torami oraz przejść pod torami do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się dla stacji szczecin Dąbie, Kołobrzeg, Piła Główna
W 2017 r. planowane są następujące prace:
-dostosowanie peronów do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się na p.o. Międzyzdroje,
-przystosowanie przejścia pod torami do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się na stacji Koszalin,
-opracowanie dokumentacji projektowej na przystosowanie peronów do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się dla stacji Koszalin, Piła Główna
W przypadku dostępnych środków finansowych, na lata 2018-19 PKP PLK SA zaplanowała przystosowanie stacji Szczecin Dąbie, Kołobrzeg, Koszalin i Piła Główna do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
- Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych, etap I Szczecin Główny
Zadanie realizowane będzie w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych. Zakres robót obejmuje:
- budowę wiat na peronie 1, 2 i 3 (od istniejącej kładki do końca peronów od strony Pomorzan) wraz z wykonaniem obiektów małej architektury,
- przebudowę istniejącej kładki dla pieszych (zadaszenie istniejącej kładki wraz ze schodami), wyposażenie w windy (peron nr 1, 2, 3, 4) z poziomu peronu do poziomu istniejącej kładki, budowa windy z poziomu ul. Kolumba do poziomu kładki i budowa platformy na ul. Czarnieckiego z poziomu chodnika do poziomu istniejącej kładki,
- modernizację peronu nr 2 i 3,
- budowę łącznika nad peronem nr 3 łączącego starą kładkę z nową kładką,
Uzupełnienie systemu monitoringu oraz systemu tablic informacji dynamicznej,
- wymianę i uzupełnienie systemu informacji statycznej dla podróżnych (tablice, znaki, piktogramy0,
Modernizację systemu zapowiadania z automatyzacją powiązaną z tablicami informacyjnymi wyposażonymi w zegary.
Ponadto w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej planowana jest budowa i modernizacja obiektów służących do obsługi podróżnych. Wszystkie przystanki objęte modernizacją zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W ramach ww. przedsięwzięcia na linii kolejowej nr 273 do 2020 r. PKP PLK SA planuje zmodernizować perony na stacjach Gryfino, Czepino, Daleszewo i Szczecin Podjuchy. Dodatkowo na terenie województwa zachodniopomorskiego do końca 2016 r. zostaną zamontowane wiaty przystankowe na przystankach osobowych: wałcz, Daszewo, Ustronie Morskie, Worowo, Morzyca, Gogolewo, Ulikowo, Trąbki, Szczecin Gumieńce, Mokrzyca Wielka, Świnoujście Przytór, Nowogard i Troszyn.
Napisz komentarz
Komentarze