1. Zakres obowiązków
Niezależnie od charakteru pracy powinniśmy doprecyzować z osobą zatrudniającą nas zakres obowiązków, które będziemy wykonywać. Nawet jeśli nie zależy nam na tym, aby były specjalnie skomplikowane, warto wiedzieć, czym dokładnie będziemy się zajmować. Szczególnie trzeba uważać na pracodawców, którzy stopniowo dokładają obowiązków, mimo braku potwierdzenia tego w stosowny sposób, tj. na umowie, którą z nami zawarli. Co więcej, warto pytać szefostwo o możliwość doprecyzowania niejasnych kwestii związanych z zadaniami, które otrzymamy.
2. Wysokość zarobków
Mimo iż wybraną pracę zdobyliśmy w oparciu o losowanie chybił trafił na portalu Pracuj.pl, warto zastanowić się, czy przynajmniej jest dobrze płatna. Wszelkie niejasności w związku z wynagrodzeniem powinniśmy wyjaśnić na etapie konstruowania umowy. Ponadto, warto dopytać pracodawcę o wszelkiego rodzaju odpowiedzialność w danym zawodzie, gdyż istnieją stanowiska, na których odpowiadamy za powierzone nam mienie swoim majątkiem. Co więcej, podczas rozmowy o zarobkach z przyszłym pracodawcą warto ustalić systematyczność wypłat.
3. Stabilność pracy
Przypadkowa praca nie powinna oznaczać niestabilnej, dlatego warto ustalić z pracodawcą warunki zatrudnienia. Najlepiej, jeśli będą one oparte o umowę o pracę. Niemniej, bardzo niewielu pracodawców decyduje się na tego typu umowy, gdyż jest to dla nich najmniej opłacalne. Sami musimy zdecydować, jaki rodzaj zatrudnienia nam odpowiada i czy chcemy pogodzić pracę np. ze studiami.