Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 8 lipca 2024 07:10

Marketing, który działa: jak budować dobre relacje z klientem?

Dobre, trwałe relacje z klientem to klucz do nawiązania długotrwałej współpracy opartej na zaufaniu i wspólnych interesach. Jednak relacje te nie przychodzą same z siebie - my, jako marka musimy o nie odpowiednio zadbać. W jaki sposób? Sprawdźmy to.
  • 25.06.2024 08:19
Marketing, który działa: jak budować dobre relacje z klientem?

Gadżety firmowe - idealne narzędzie marketingu dla nowych i stałych klientów

Budowa odpowiednich relacji z klientem dla wielu przedsiębiorców ogranicza się jedynie do świadczenia usług lub oferowania produktów bardzo wysokiej jakości. Nie da się odmówić logiki takiemu rozumowaniu, jednak musimy pamiętać, że żadna firma, bez względu na branżę nie działa w próżni. Konkurencja stara się sprawić, by ich produkty były lepsze, tańsze, a także by ogólna otoczka kreowana wokół ich marki przyciągała klientów.

W dobie bardzo wysokiej konkurencyjności branży handlowej musimy postawić na inne narzędzia, która zapewnią nam efektywność działania biznesu - i nie mówimy jedynie o przyciągnięciu nowych klientów, ale także o zatrzymaniu tych dotychczasowych. W tym zadaniu świetnie sprawdzą się gadżety firmowe. To wcale nie muszą być kosztowne podarunki. Nawet te drobne gadżety firmowe z logo zapewnią nam pogłębienie relacji z klientami, pod warunkiem jednak, że gadżety, w które inwestujemy, trafią w gusta. Jak to zrobić? To wyzwanie, z którym jednak pomożemy.

Jakie gadżety sprawdzą się w poprawie relacji z klientami?

W jaki sposób szukać gadżetów, które zapewnią pozytywne relacje z klientami? To wbrew pozorom nie takie trudne zadanie, pod warunkiem jednak, że wiemy, czego oczekują nasi klienci. Na początku warto zastanowić się, w jakiej branży działamy, jak wygląda nasz segment klienta i w jaki sposób klient ten myśli o nas. Jeśli pracujemy w segmencie B2B, dobrze jest postawić na praktyczne gadżety, które z jednej strony będą swoim zastosowaniem przytaczać na myśl naszą firmę, a z drugiej strony zapewnią optymalną użyteczność klientowi.

Przykład? Firma, która zaopatruje restauracje i lokale gastronomiczne, może w ramach gadżetu firmowego zaproponować deski do krojenia z logo firmy. Firma eventowa zajmująca się organizacją imprez sportowych? Doskonałym przykładem gadżetu będzie praktyczny pas na numer startowy lub kubek termiczny z logo firmy. Salon kosmetyczny może z kolei przy kolejnej wizycie sprezentować lusterko z logo. Przykłady można mnożyć, a my jedynie musimy zadbać o jakość.

Na co zwrócić uwagę przy inwestowaniu w gadżety firmowe? 

Jakość gadżetów firmowych to bardzo istotny czynnik, który powinien warunkować podjęcie współpracy z konkretnym dostawcą prezentów reklamowych. Nikt nie chce reklamować swojej marki za pomocą niskiej jakości gadżetów, które nie dość, że nie będą wyglądały dobrze, to jeszcze nie będą działały w zgodzie ze swoim przeznaczeniem

Sprawdźmy, czy materiały, z jakich wykonany jest gadżet, spełniają nasze oczekiwania i czy my, jako klienci, chcielibyśmy taki gadżet otrzymać. Jeśli zapewnimy optymalną jakość, klienci będą nas kojarzyć jako markę, która uwagę poświęca nawet takim pozornie mało istotnym, a jednak znaczącym elementom, jak dbanie o wysoką jakość gadżetów firmowych.

Artykuł sponsorowany