Organizatorem programu edukacji ekonomicznej jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. W konkursie na Młodzieżową Gazetkę Ekonomiczną udział wzięły zespoły uczniów ze szkół uczestniczących w programie „Na Własne Konto”. Każdy z nich miał za zadanie przygotować mini gazetkę ekonomiczną wraz z biznesplanem jej wydania.
Ważnym kryterium podlegającym ocenie komisji była także publikacja 6 obowiązkowych artykułów, w tym m.in. wywiadu z lokalnym przedsiębiorcą, relacji z wizyty w banku, wizji swojego miejsca w regionie lub gminie za 10 lat czy reportażu związanego z ważnym problemem lokalnym o charakterze ekonomicznym.
Spośród gazet nadesłanych na konkurs, Kapituła wyłoniła 5 laureatów oraz przyznała 5 wyróżnień. Z prac, które znalazły się w finałowej dziesiątce zostało wybranych także 7 najlepszych artykułów ekonomicznych. Szkoły, z których uczniowie przygotowali nagrodzone i wyróżnione prace, otrzymają nagrody pieniężne, natomiast autorzy najlepszych artykułów przyjadą na finał konkursu do Warszawy, który odbędzie się w dniach 4-6 czerwca br. Nagroda główna to całoroczne stypendia naukowe dla najlepszych.
– Prace uczniów, które wpłynęły na konkurs w ramach tegorocznej edycji programu „Na Własne Konto” miały bardzo wysoki poziom. Szczególnie cieszy nas ogromna wrażliwość uczniów na problemy lokalnej społeczności. Reporterzy z dużym zaangażowaniem opisywali problemy osób mniej zamożnych lub bezdomnych, zwracali uwagę na nieoświetlone lub dziurawe ulice czy pochylali się nad losem bezpańskich zwierząt – mówi Krzysztof Lipiński, przewodniczący kapituły konkursowej, z-ca dyrektora generalnego Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. – Jestem pełen podziwu dla pracy, którą wykonali wszyscy uczestnicy programu. Gazetki są dowodem na to, że zajęcia w ramach „Na Własne Konto” są dla młodzieży wielką inspiracją – dodaje.
Program „Na Własne Konto” składał się z dwóch etapów. Podczas ferii zimowych gimnazjaliści uczestniczyli w dodatkowych zajęciach, gdzie poznawali podstawowe zagadnienia ekonomiczne z zakresu przedsiębiorczości i aktywności gospodarczej, oszczędzania i inwestowania oraz bankowości i funkcji pieniądza. Zajęcia realizowane podczas programu miały aktywną i interesującą formę – uczniowie brali udział w grach i zabawach edukacyjnych przybliżających podstawowe pojęcia ekonomiczne, oglądali filmy tematyczne, a także odwiedzali banki i lokalnych przedsiębiorców.
II etap programu realizowany był w drugim semestrze roku szkolnego (od lutego do kwietnia 2014). Uczniowie w zespołach mieli za zadanie przygotować – na bazie zdobytej wiedzy –młodzieżową gazetę ekonomiczną, a także opracować biznesplan jej wydania.
Pomysłodawcą i realizatorem „Na Własne Konto” jest Fundacja EFRWP, która od blisko 25 lat wspiera rozwój polskiej wsi. Głównym założeniem programu jest wsparcie młodych ludzi, którzy wchodząc w dorosłe życie, podejmują pierwsze poważne decyzje dotyczące swojej przyszłości, w tym wykształcenia, wyboru zawodu, świadomego korzystania z narzędzi i mechanizmów finansowych. Udział w programie jest dla młodzieży okazją do zdobycia nowych umiejętności i wiedzy w tym zakresie.
Więcej informacji o programie oraz lista szkół uczestniczących w tegorocznej edycji znajdują się na stronie programu www.nawlasnekonto.pl
Napisz komentarz
Komentarze