Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 20:37
Reklama
Reklama

Zgłoś się z latawcem

Do 19 września 2014 r. można zgłosić się do Powiatowych Zawodów Latawcowych Ligi Obrony Kraju. Nazwa zawodów, wymyślona przez kilku entuzjastów, to „Jesienny weekend z latawcem”. Impreza odbędzie się w październiku br. Szczegóły w regulaminie poniżej.
Zgłoś się z latawcem
O zawodach informowaliśmy już w czerwcu: http://www.igryfino.pl/artykul/Organizuja-powiatowe-zawody-latawcow__6110
 
1. CEL ZAWODÓW
- opanowanie modeli latających i doskonalenie umiejętności
   współzawodnictwa sportowego
- popularyzacja modelarstwa wśród dzieci i młodzieży
- aktywne uczestniczenie dzieci i młodzieży w zawodach sportowych, 
   zabawa na świeżym powietrzu połączona z elementami rywalizacji
   sportowej
- szerzenie wśród dzieci i młodzieży kultury technicznej oraz
   rozbudzanie zainteresowania wszystkimi rodzajami lotnictwa
 
2. ORGANIZATORZY ZAWODÓW
Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju w Gryfinie
Koło LOK „Dzik” w Moryniu
Powiatowa Komenda Straży Pożarnej w Gryfinie
Ochotnicza Straż Pożarna gminy Moryń
 
3. MIEJSCE I TERMIN ZAWODÓW
- pas startowy w Chojnie przyjazny dla latawców (teren byłego
  lotniska)
- 11 października 2014 roku
- rozpoczęcie zawodów godzina 10.00
 
4. KATEGORIE WIEKOWE
I kategoria – szkoły podstawowe (klasy IV- VI)
II kategoria – gimnazjum
III kategoria – szkoły ponadgimnazjalne
IV kategoria – open
 
5. ZGŁOSZENIA DO ZAWODÓW
- zgłoszeń należy dokonać pisemnie na załączonym formularzu zgłoszeniowym
  (listem poleconym na adres Zarząd Powiatowy LOK 74-100 Gryfino
  ul. Szczecińska 24; lub e-mail baczek 178 @ wp.pl) do 19 września 2014 r.
6. PODZIAŁ LATAWCÓW
- zawody rozegrane zostaną w dwóch kategoriach
•             I kategoria – latawce płaskie
•             II kategoria – latawce skrzynkowe
Latawiec to aerodyna bez napędu silnikowego unosząca się na uwięzi, która może latać w atmosferze wskutek dynamicznego oddziaływania powietrza na nieruchome lub ruchome względem siebie powierzchnie nośne.
•             Latawce płaskie, posiadające tylko jedną płaszczyznę nośną oraz ustatecznienie w postaci ogona jednego lub kilku, dopuszcza się ugięcie płaszczyzny nośnej w przekroju poprzecznym do 10% rozpiętości latawca w tym przekroju; niedopuszczalne jest stosowanie innych powierzchni sztywnych lub elastycznych przecinających pod jakimkolwiek kątem zasadniczą płaszczyznę latawca.
•             Latawce skrzynkowe, mogą mieć kilka płaszczyzn nośnych, ale nie mogą mieć ustatecznienia w postaci ogona lub innych elementów elastycznie związanych z latawcem, a spełniających rolę statecznika takich jak: flagi, taśmy; zabrania się stosowania powierzchni ustateczniających mocowanych do holu latawca
 
7. BUDOWA LATAWCÓW
- latawiec musi być wykonany z drewna i papieru, dopuszcza się stosowanie
  tworzyw sztucznych na pokrycie
- zabrania się stosowania na hol drutu, linki metalowej lub innego materiału   
  przewodzącego
- długość holu latawca płaskiego powinna wynosić 50m (hol może być dłuższy),
  a latawca skrzynkowego 75m (hol też może być dłuższy)
    
LATAWCE ZGŁOSZONE DO STARTU MUSZĄ BYĆ WYKONANE WŁASNORĘCZNIE PRZEZ STARTUJĄCE DRUŻYNY
 I ZAWODNIKÓW INDYWIDUALNYCH!
 
8. PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA
- starty latawców nie mogą odbywać się w czasie burzy oraz w pobliżu  
  napowietrznych linii elektrycznych
- na latawcach nie mogą być umieszczane materiały pirotechniczne
- zabrania się stosowania lontu do uruchamiania dodatkowych efektów
- z latawców nie wolno zrzucać przedmiotów wyposażonych w spadochrony lub
   wstęgi hamujące
 
9. ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW
- do zawodów dopuszczane są drużyny 3-osobowe z opiekunem lub zawodnicy
   indywidualni
- każda drużyna zgłaszająca udział w konkursie powinna mieć własnoręcznie
  wykonany latawiec i dostarczyć go na miejsce zawodów
- nie wolno latawców wymieniać między sobą, pożyczać w całości lub ich
  części, gdyż grozi to dyskwalifikacją
- na dolnej lub górnej części powierzchni latawca muszą być umieszczone
  inicjały zawodników (pierwsza litera imienia i nazwiska) 
- przy starcie zawodnicy mogą mieć pomocników (nauczyciel, opiekun), jednak
  zawodnicy danej drużyny muszą sami holować swój latawiec
- każda drużyna może wystartować w jednej lub dwóch kategoriach
- w razie problemów ze startem dopuszcza się łącznie trzy próby lotu
- zaleca się zdobienie latawców, gdyż wpływa to na punktację
- kolejność startu drużyn ustala się w drodze losowania osobno dla każdej
  kategorii
- w razie złych warunków atmosferycznych zawody zostaną przerwane lub
  odwołane
 
10. PUNKTACJA
Oceny każdego latawca dokonuje komisja sędziowska składająca się z 3 do 5   osób
Ocena każdego latawca składa się z oceny statycznej i oceny za lot
Ocena statyczna
Sędziowie dokonują przed lotami oceny statycznej każdego latawca,
przyznając punkty za:
- konstrukcję latawca – do 10 pkt.
- staranność wykonania latawca – do 10 pkt.
- pomysłowość – do 10 pkt.
- zdobienie – do 10 pkt.
Ocena za lot
Przed rozpoczęciem lotów komisja sędziowska przeprowadza losowanie      kolejności startu.
Każda drużyna lub zawodnik indywidualny startuje pojedynczo.
Po sygnale startu podanym przez sędziego głównego zawodnicy holują latawiec    i ustawiają się na linii wyznaczonej przez organizatora w celu przyznania przez sędziów punktów za:  
- jakość lotu – do 30 pkt   
W przypadku braku wiatru lot oceniany będzie podczas holowania latawca przez zawodnika według skali ocen:
- lot stateczny – 20 pkt.
- lot niestateczny – 10 pkt.
- gdy latawiec nie leci – 0 pkt.
 
11. PUNKTACJA KOŃCOWA I KLASYFIKACJA
- punktację końcową ustala się na podstawie sumy punktów za lot i za ocenę  
  statyczną latawca
- w razie równej ilości punktów komisja zarządza dodatkowy lot
- suma punktów określa odpowiednie miejsce w klasyfikacji drużynowej i
  indywidualnej
 
 
 
12. NAGRODY
- nagrody przewidziane są dla trzech pierwszych zespołów, w każdej kategorii,
  które zdobędą największą ilość punktów         
- spośród wszystkich latawców zgłoszonych do konkursu wyłoniony zostanie w
  drodze głosowania faworyt publiczności  
 
13. PRZEPISY OGÓLNE
- łamanie przepisów niniejszego regulaminu oraz niewłaściwa postawa 
  sportowo – moralna zawodnika lub zawodników danej drużyny powoduje 
  dyskwalifikację drużyny
- początek i koniec startu sygnalizuje sędzia główny zawodów
- w przypadku zaistnienia sytuacji konfliktowej lub pojawienia się wątpliwości
  odnośnie przebiegu zawodów, wszelkie spory rozstrzyga sędzia główny
  z prawem ostatecznej decyzji
- w trosce o bezpieczeństwo zawodników organizatorzy proszą o pełne
  zdyscyplinowanie i współdziałanie wszystkich zawodników, szczególnie
  opiekunów
- komisja wyznacza strefę, w której może poruszać się zawodnik podczas
  wykonywania lotu
- sprawy nie objęte przepisami niniejszego regulaminu rozstrzyga komisja
  sportowa zawodów
-  regulamin ramowy może być sukcesywnie modyfikowany
- w sprawach  organizacyjnych należy kontaktować się z Franciszkiem Bąk   tel. 601210732  

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama