Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 stycznia 2025 05:14
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak lekarz pomógł wyeliminować kandydatów na sekretarza

Aż pięcioro z ośmiorga kandydatów ubiegających się o stanowisko sekretarza gminy Widuchowa, przedstawiło nieprawidłowe zaświadczenia lekarskie. Inni nie mieli wymaganego stażu pracy albo zapomnieli podpisać dokumentów. Tylko jeden kandydat – Andrzej Stachura spełnił wymogi formalne, pozytywnie przeszedł rozmowę kwalifikacyjną i to jego komisja wyłoniła do zatrudnienia.

Pacjentka w dniu dzisiejszym zdrowa

Pomimo tego, że w ogłoszeniu o naborze na stanowisko sekretarza gminy Widuchowa było wymienione, iż jednym z wymaganych dokumentów jest „zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku”, to właśnie tego typu dokument stał się przyczyną wyeliminowania aż 5 z 8 kandydatów.

Okazało się bowiem, że treść wpisywana na owych formularzach przez lekarzy nie spełniała  wymogów zawartych w ogłoszeniu o naborze na stanowisko sekretarza gminy.

Kandydaci przedstawiali zaświadczenia lekarskie, na których napisane było:

- „zdolna do wykonywania pracy na stanowisku zastępcy kierownika referatu gospodarki nieruchomościami i geodezji”,

- „może brać udział w konkursie na stanowisko – sekretarz”,

- „brak przeciwskazań zdrowotnych do pracy biurowej”,

- „brak przeciwskazań zdrowotnych do pracy”,

- „pacjentka w dniu dzisiejszym zdrowa”.

 

Brak wymaganego stażu

Inną przyczyną niezakwalifikowania się do drugiego etapu postępowania był za mały staż pracy na określonym stanowisku. Dotyczyło to 3 kandydatów. Należało mieć co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej 2 letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.

 

Zapomniała podpisać dokumentów

Jedna z kandydatek przedłożyła niepodpisane oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych i o nieprowadzeniu działalności gospodarczej. Ponadto nie przedłożyła wymaganego oświadczenia o zdolności do czynności prawnych.

 

Kto kandydował na stanowisko sekretarza gminy Widuchowa i jakie braki wykryła komisja w dokumentach poszczególnych kandydatów, można przeczytać w protokole naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze sekretarza gminy. Protokoły dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie gminy Widuchowa http://bip.widuchowa.pl/dokumenty/6856


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama