Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 4 stycznia 2025 13:58
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nowości w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych 2024/2025

Siatka połączeń regionalnych rozwija się, dzięki czemu z każdym rokiem zwiększa się liczba pociągów na poszczególnych liniach kolejowych oraz rośnie liczba podróżnych przewożonych pociągami uruchamianymi na zlecenie województwa zachodniopomorskiego. A od kilkunastu dni obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów.
Dworzec kolejowy w Gryfinie.

Źródło: UMWZ

Nowości w rozkładzie jazdy pociągów 2024/2025:

  • Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Świnoujście ułatwiających poranne dojazdy do Szczecina i do Świnoujścia. Oba miasta połączone są 10 parami całorocznych pociągów.
  • Dwie nowe pary pociągów na ww. trasie w okresie wakacji, co łącznie oznacza 14 par pociągów w wakacje. Ostatni, wieczorny pociąg ze Świnoujścia do Szczecina w wakacyjne i majowe weekendy wyruszy o godz. 22:30, a ze Szczecina do Świnoujścia o godz. 21:50.
  • Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Kołobrzeg uzupełnia ofertę w popołudniowym szczycie przewozowym. Szczecin z Kołobrzegiem łączyć będzie w sumie 10 par całorocznych pociągów.
  • Nowa para pociągów na odcinku Koszalin – Kołobrzeg – Koszalin poprawić ma częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie oraz pozwoli na wieczorny dojazd z Kołobrzegu do Koszalina.
  • Nowe popołudniowe połączenie z Koszalina do Białogardu i z Białogardu do Koszalina.
  • Nowy popołudniowy pociąg relacji Koszalin – Szczecin (przez Białogard, Świdwin i Stargard), kursujący w piątki i niedziele – dedykowany głównie studentom dojeżdżającym do Szczecina.
  • Nowa, ósma para pociągów na trasie Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn poprawia popołudniowe wyjazdy ze Szczecina (odjazd 16:30) oraz poranne dojazdy do stolicy województwa (przyjazd 10:24).
  • Rozszerzenie terminu kursowania wieczornej pary pociągów na trasie Sławno – Darłowo – Sławno do codziennego (dotychczas tylko w piątki i niedziele).
  • Nowa para pociągów relacji Darłowo – Koszalin – Kołobrzeg – Darłowo.
  • Nowy, bezpośredni, całoroczny pociąg ze Szczecina (odjazd godz. 7:10) do Bydgoszczy i z Bydgoszczy (odjazd 12:50) do Szczecina przez Stargard, Kalisz Pomorski, Wałcz, Piłę i Nakło n. Notecią.
  • W piątki i niedziele wydłużenie do Piły wieczornego pociągu dotychczas kursującego w relacji Szczecin – Wałcz oraz nowe połączenie z Piły do Wałcza, umożliwiające powrót późnym wieczorem np. z Poznania do Wałcza, po przesiadce z pociągu z Poznania.
  • Nowa para pociągów na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski w godzinach porannych.
  • Zwiększenie liczby pociągów kursujących w soboty i niedziele na każdej linii w województwie.
  • Na linii Poznań - Szczecin dzięki podniesieniu prędkości maksymalnej do 160 km/h, w nowym rozkładzie jazdy odczuwalnie skraca się czas przejazdu.

Nowości na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego:

  • Dzięki zmianom w rozkładzie jazdy poprawia się częstotliwość kursowania pociągów na liniach SKM ze Szczecina do Goleniowa, Gryfina i Stargardu.
  • Na linii S3 Szczecin – Gryfino wprowadzono cykliczny rozkład jazdy pociągów w godzinach szczytu – odjazdy ze Szczecina Gł. do Gryfina oraz z Gryfina do Szczecina zawsze o pełnej godzinie i 30 minut po pełnej (wyjątkiem od tej zasady będą jedynie niektóre pociągi kursujące z Zielonej Góry)
  • Pociągi POLREGIO zatrzymują się też na nowym przystanku Radziszewo, który znajduje się na linii Szczecin–Gryfino.
  • Lepsze skomunikowanie pociągów linii S2 Szczecin – Goleniów – Port Lotniczy Szczecin-Goleniów z samolotami do i z Warszawy.
  • Przypominamy, że od 1 września 2024 roku pasażerowie kolei regionalnej podróżujący w obrębie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego mogą korzystać z miesięcznego biletu metropolitalnego uprawniającego do korzystania z komunikacji miejskiej Partnerów SKM.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Pamiętam to wszystko 03.01.2025 01:52
To zdjęcie z czasów rządów pisiorów i ich partii bezprawia i niesprawiedliwości.. Jak widać a właściwie nie widać - kładki dla pieszych nad ul. Kolejową i tego też nie widać -rozebranego peronu pierwszego. Teraz jest tylko peron 2 i 3. Gryfin stał się przelotowym przystankiem kolejowym bez czynnych toalet. To problem nierozwiązywalny dla PKP. Na likwidację tych elementów wyraził zgodę pisior Seweryn. A w planach z czasów Piłata to wszystko było a nawet więcej ot choćby przystanek Gryfino Południe. Na zdjęciu widać jeszcze -pewną ciekawostkę z czasów rządów pisiorów. Dworzec oprócz osobowego na trzecim peronie jest zapchany stojącymi pociągami towarowymi, czekającymi na zielone światło do portów w Szczecinie i Świnoujściu. To efekt blokady polskich portów przez węglarki czekające na rozładunek statków z Australii, USA, RPA i Kolumbii. Polska w latach rządów PiS stała się jednym z największych importerów węgla na świecie a ceny węgla osiągnęły 14 000 zł za tonę. Wcześniej pisiory sprowadzały z Rosji 12 milionów ton ukraińskiego węgla. Takie zdjęcia z zapchanymi dworcami pociągami towarowymi, czekającymi w kolejce do zapchanych węglarkami portów , można było zrobić na każdej stacji od portów do Ś, ląska. Pamiętam, że inflacja wynosiła wtedy prawie 20% (18,4) i rujnowała nas czyniąc biedakami Europy. To w latach 2021 2023 przegoniły nas pod względem bogactwa (PKB) Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia i Chorwacja a Rumunia nas dogoniła. Jeszcze kilka lat "dobrobytu" Kaczyńskiego i przypominalibyśmy Węgry. Kaczyński wszak obiecał , że zrobi z Warszawy drugi Budapeszt.

A. Żmijewski 02.01.2025 15:14
Pociągi pyr pyr są super ale ten gryfiński dworzec zasadniczo jako centrum przesiadkowe się nie sprawdza pyr pyr. Skarga zasadna!

nie moja kompetencja... 01.01.2025 20:52
Szkoda, że grube miliony poszły na betonozę, na której autobusy nie mogą manewrować na przystanku, dumnie nazywanym "centrum przesiadkowym", na ulicy dwa duże samochody się nie miną, za to nie zrobili kładki z Górnego Tarasu na dół - z zejściami na perony - a zablokowali jedno zejście do tunelu na windę - no i zlikwidowali jeden peron, co uniemożliwi większą częstotliwość pociągów w przyszłości...

to zła koncepcja 01.01.2025 22:07
Źle wydane pieniądze. nawet WC na dworcu nie ma.

Ktos 02.01.2025 10:05
Na dworcu nic nie ma nawet ławki zeby usiąść i poczekać na pociąg. Panie w kasach wiecznie obrażone i tylko warczą jak pies na klientów jak zada ktoś jakieś pytanie. Wstyd Gryfino.

z drugiej strony 02.01.2025 14:36
Ktos 02.01.2025 10:05
Na dworcu nic nie ma nawet ławki zeby usiąść i poczekać na pociąg. Panie w kasach wiecznie obrażone i tylko warczą jak pies na klientów jak zada ktoś jakieś pytanie. Wstyd Gryfino.
A ja mam dobre doświadczenia - sprawdzają rozkład i wolę kupować bilety w kasie. Inna sprawa, że czasem jak stoję w kolejce to ktoś przychodzi i kompletnie nie wie, czego chce i jeszcze dyskutuje - a kolejka stoi i słucha bezradnie wypowiedzi klienta typu "a kto tak pociągi układał, to nie można tego do Przemyśla puścić przez Warszawę" - a ludzie czekają na kupno swoich biletów na pociąg za chwilę - sami warczą na takiego dyskutanta....

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama