Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 21 grudnia 2024 03:44
Reklama
Reklama
Reklama

Modernizacja punktu ładunkowego na trasie Gryfino - Szczecin

Nadodrzanka czyli trasa kolejowa wzdłuż Odry zyskała nową ważną funkcję gospodarczą. To kolejny krok w kierunku efektywności transportu towarów. Można obserwować inwestycję jadąc z Mieszkowic, Chojny, Widuchowej czy Gryfina do Szczecina Podjuchy.
Nadodrzanka czyli trasa kolejowa wzdłuż Odry ma na trasie punkt przeładunkwoy na stacji Szczecin Podjuchy.

Autor: Alicja

W ostatnich latach Polska przeżywa dynamiczny rozwój infrastruktury transportowej, w tym kolejowej. Jednym z kluczowych elementów tego procesu są prace modernizacyjne na punktach ładunkowych znajdujących się na stacjach kolejowych w województwach zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim, opolskim i mazowieckim. 

Na punktach ładunkowych na stacjach: Szczecin Podjuchy, Stargard, Opole Groszowice, Brzeg, Kowalewo Pomorskie, Gniewkowo czy Sochaczew przebudowane zostały rampy do standardu ramp czołowo-bocznych, zmodernizowano tory dochodzące do ramp oraz oświetlenie.

Dzięki inwestycji o wartości blisko 39 milionów złotych, sfinansowanej zarówno ze środków budżetowych, jak i funduszy unijnych z instrumentu "Łącząc Europę", możliwości sprawnego załadunku i wyładunku towarów z pociągów zostały znacząco poprawione.

Prace koncentrowały się na modernizacji ramp do standardu ramp czołowo-bocznych, zmodernizowaniu torów dochodzących do ramp oraz poprawie oświetlenia na siedmiu stacjach. Efektem tych działań jest nie tylko ułatwienie dostępu dla sił zbrojnych do infrastruktury kolejowej, ale także stworzenie korzystnych warunków dla transportu towarów w użytkowaniu cywilnym. Dzięki nowym rampom możliwe będzie skuteczniejsze załadunek i wyładunek różnorodnych towarów, takich jak kruszywa, drewno, węgiel czy materiały budowlane.

Korzyści płynące z lepszych możliwości przewozu towarów koleją są liczne - mniej ciężarówek na drogach oznacza mniejsze obciążenie infrastruktury drogowej oraz niższe emisje szkodliwych substancji, co przekłada się na korzyści dla środowiska. Projekt "Prace na punktach ładunkowych zlokalizowanych na sieci TEN-T" przewiduje dalszą modernizację trzynastu stacji kolejowych w latach 2024-2026, współfinansowaną z programów CEF Military Mobility oraz Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP.

W bieżącym roku podpisano umowy na prace modernizacyjne na kolejnych czterech stacjach, a planowane są kolejne inwestycje w 2025 i 2026 roku. Poprzednie inwestycje z lat 2017-2022, obejmujące 31 punktów ładunkowych, potwierdzają skuteczność takich działań w rozwoju infrastruktury transportowej kraju. Wartość tych prac, przekraczająca 51,5 miliona złotych, świadczy o zaangażowaniu Polski w poprawę efektywności i innowacyjności transportu towarowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

plus 21.12.2024 00:38
I to jest to.

A. Żmijewski 20.12.2024 20:21
Takich pyr pyr ramp do ładowania czołgów na wagony powinno być zasadniczo dużo więcej pyr pyr

ale jednak 20.12.2024 14:04
To inwestycja przy okazji innych.

pamiętam 20.12.2024 12:06
Takie rampy to były kiedyś niemal na co drugiej stacji w regionie - pgry odstawiały plony...

prezent 20.12.2024 09:52
A w PKP Cargo ponad 3 tys. pracowników dostało wypowiedzenia na święta

pamiętam 20.12.2024 12:07
prezent 20.12.2024 09:52
A w PKP Cargo ponad 3 tys. pracowników dostało wypowiedzenia na święta
Firma robiła prezenty pisowskim urzędnikom kosztem własnych klientów, zrywała długoterminowe kontrakty, żeby wozić "takie bure coś" (bo trudno to było nazwać węglem) z Am. Płd - no to i mają efekty. Gdzie były wtedy związki zawodowe?

ważne 20.12.2024 09:24
Inwestycje w infrastrukturę kolejową dla sił zbrojnych

brok 20.12.2024 09:22
Inwestycje w infrastrukturę kolejową dla sił zbrojnych

puskas 20.12.2024 09:21
Bo obok jest wojsko !

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama