Oszust tłumaczył, że trafił na dobre promocje, a aplikacja nie działa mu poprawnie, dlatego prosił o pomoc.
Nieświadoma tego, że ma do czynienia z przestępcą, kobieta zgodziła się na tę transakcję. Wygenerowała 5 kodów BLIK i przekazała je osobie podszywającej się pod pracownika zakładu. Łącznie straciła aż 10 tysięcy złotych na skutek tego oszustwa.
Policjanci, którzy zajmują się tą sprawą, przestrzegają przed oszustwami tego typu. Apelują o ostrożność i uważność w kontakcie z nieznajomymi, zwłaszcza w kwestiach finansowych. Prośby o pożyczkę lub przekazywanie pieniędzy przestępcom, zwykle są podszyte nagłą sytuacją czy pilną potrzebą.
Należy pamiętać, że przekazanie kodu BLIK oraz potwierdzenie transakcji w aplikacji bankowej może skutkować utratą oszczędności. Przestępcy wykorzystując naiwność i zaufanie ludzi, starają się oszukać ich na duże sumy pieniędzy.
-Niemal codziennie informujemy o internetowych oszustach. Przestępcy w mediach społecznościowych lub podczas rozmów telefonicznych podszywają się pod znajomych i próbują przekonać do przekazania im pieniędzy - informuje asp. szt. Kinga Warczak
Warto być szczególnie czujnym w kontaktach online i nie podejmować pochopnych decyzji finansowych, zwłaszcza gdy dotyczą one nieznanych nam osób. Oszustwa internetowe należy zgłaszać odpowiednim służbom, aby przyczynić się do walki z przestępczością elektroniczną. Trzeba pamiętać, że ostrożność jest kluczem do uniknięcia takich sytuacji w przyszłości.
Oto co radzi policja:
-zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory lub kontaktują się w inny sposób – najlepiej zadzwonić do takiej osoby
- zawsze trzeba sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy ile wynosi kwota i do kogo ona trafi
- nie należy klikać w linki otrzymane od nieznanych numerów – mogą nas przenieść do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
Napisz komentarz
Komentarze