Od miesięcy właściciele psów zmagają się z rosnącymi cenami karmy. Jednocześnie coraz bardziej zwracają uwagę na jakość diety swoich pupili.
Serwis wiadomoscihandlowe.pl zauważa, że branża wyraźnie zmierza w kierunku „pet humanization”, czyli traktowania zwierząt jak członków rodziny i przenoszenia na nie ludzkich zwyczajów, zwłaszcza jeśli chodzi o dietę i styl życia.
Karma dla psów i… ludzi
Jednym z najbardziej zaskakujących trendów na targach Interzoo w niemieckiej Norymberdze była karma dla psów i ludzi. Przekąski do wspólnej konsumpcji zostały bardzo dobrze przyjęte, jednak szczegółów na temat karmy nie ujawniono.
Możliwość jednoczesnego zaspokojenia potrzeb żywieniowych właściciela i jego pupila może być atrakcyjna z punktu widzenia oszczędności w budżecie domowym.
Przekąski dla psów i ich właścicieli to przede wszystkim manifestacja nowego podejścia do zwierząt domowych. Coraz więcej osób traktuje swoich czworonożnych pupili jak członków rodziny, dlatego chcą, żeby i one jadały zdrowo.
Dlatego podczas targów dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty premium dla zwierząt, zawierające „superskładniki” odżywcze, wolne od konserwantów i GMO.
Miliony psów i kotów
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych w Europie w około 91 mln gospodarstw domowych żyje 340 mln zwierząt. W Polsce – ponad 8 mln psów i ponad 7 mln kotów.
Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w 2022 roku Polska była piątym na świecie eksporterem karmy dla psów i kotów, a wartość eksportu gotowej karmy wyniosła 1,9 miliarda euro.
Napisz komentarz
Komentarze