Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 14:40
Reklama
Reklama

Lidl, Biedronka i Kaufland mają kłopoty. Chodzi o tanią wódkę

Prokuratura zdecydowała, że zajmie się tanią wódką w sklepach. Dotyczy to trzech popularnych sieci.
Lidl, Biedronka i Kaufland mają kłopoty. Chodzi o tanią wódkę
Prokuratura zdecydowała, że zajmie się tanią wódką w sklepach. Dotyczy to trzech popularnych sieci.

Autor: iStock

Tempa nabiera afera związana z tanią wódką w sklepach. Może to być poważny problem dla sieci, które prowadzą walkę cenową o klientów.

W lutym, w kolejnej odsłonie bitwy na ceny, w sklepach pojawiła się tania wódka. Pół litra kosztowało 9,99 zł. 

Mamy w Polsce epidemię alkoholizmu

Jan Śpiewak, znany miejski aktywista, który prowadzi antyalkoholową krucjatę, zawiadomił o tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

– Mamy w Polsce epidemię alkoholizmu. Liczba osób, które umierają na alkoholową marskość wątroby w ciągu 20 lat wzrosła ośmiokrotnie! Stoimy nad przepaścią – grzmiał Śpiewak.

I wyliczał: – To nie tylko miliardy wydane z budżetu na leczenie, to rodzinne tragedie i przemoc – alkohol jest głównym czynnikiem kryminogennym. Polacy piją znacznie więcej niż w latach 80 i 90. Zawdzięczamy to deregulacji rynku alkoholi, niskiej akcyzie, ogromnej liczbie punktów sprzedaży, reklamie i promocjom.

Chodziło o wódkę w trzech sieciach: Lidl, Biedronka i Kaufland. Jednak UOKiK nie zamierzał nic robić. Uznał, że to nie jego sprawa. Sprawę poruszyli także inni właściciele sklepów i ostateczni urząd o sprawie poinformował prokuraturę.

Jest postępowanie

Prokuratura Okręgowa w Warszawie właśnie rozpoczęła postępowania w sprawie ceny wódek w Lidlu, Biedronce i w Kauflandzie – podał jej rzecznik prasowy Szymon Banna.

Kiedy Wp.pl zapytała o cenę alkoholu Biedronkę, ta odpowiedziała, że „misją sieci Biedronka jest oferowanie klientom produktów wysokiej jakości w możliwie niskich cenach, w zróżnicowanych grupach produktów”.

Lidl z kolei tłumaczył, że cena wódki została podyktowana warunkami rynkowymi i obowiązywała krótkoterminowo. 

Kaufland miał inną wersję. „Do obniżenia ceny wódki w marketach doszło na skutek błędu”. Prawidłową zapłatą za pół litra alkoholu miało być 23,99 zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A. Żmijewski 15.04.2024 16:42
Markety specjalnie rozpijają pyr pyr naród bo to zasadniczo niemieckie markety i pyr pyr realizują politykę Bismarcka. Precz z marketami i wszelką konkurencją dla rolnika z dziada pradziada od 1945!

taa 15.04.2024 12:38
Piją, a potem głupoty w internecie piszą.

ajwaj aleluja i w koszer dupę ha ha ah dla kapitana ha ha ah 16.04.2024 08:29
a ktos to bada ha ha ah a myslisz po czym to wipisuje ha ha ah

LU CYFER 13*52 676 2024/25 15.04.2024 12:12
ODWRACAMU CENĘ I MAMY 6,66 HA HA AH SATANISCI OPANOWALI POLIN HA HA AH KTOŚ TE TECHNICZNE ZBOŻE PRZEPĘDZIŁ HA HA AH

ale pali! 15.04.2024 11:34
No to cyk!

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama