Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 7 listopada 2024 20:09
Reklama

Wagony PKP Intercity stoją nie na torach, a na bocznicach

Tracą na tym pasażerowie. Jak najszybciej wagony PKP, które teraz nie są dopuszczone do ruchu, muszą przejść niezbędne remonty i powrócić na tory.
Wagony PKP Intercity stoją nie na torach, a na bocznicach
W wagonie pociągu PKP Intercity.

Autor: igryfino

Najwyraźniej polska kolej kuleje. W PKP Intercity – jak twierdzi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury – aż 40 proc. wagonów jest nieużywanych.

Duży procent

40 proc. wagonów stoi w krzakach. To jest sytuacja całkowicie patologiczna – powiedział w rozmowie z forsal.pl Piotr Malepszak.

A to dlatego, że znaczna część taboru PKP Intercity jest wyłączona z użytku z powodu m.in. braku wymaganych przeglądów. 

Chcą poprawić rozkład jazdy

Dlatego, jak zapowiedział Piotr Malepszak, wagony PKP, które teraz nie są dopuszczone do ruchu, muszą przejść niezbędne remonty i powrócić na tory. Żeby służyć pasażerom, a nie zalegać w krzakach.

Zasygnalizował też potrzebę usprawnienia rozkładu jazdy PKP Intercity. Kluczowe będzie w tym przypadku lepsze dostosowanie go do zmodernizowanej infrastruktury kolejowej. To powinno przynieść korzyści zarówno dla pasażerów, jak i zwiększyć efektywność przewoźnika. 

W 2030 roku liczba przewożonych przez PKP Intercity pasażerów ma wynosić 88 mln, a w kolejnych latach nawet więcej. Przewoźnik zamierza uruchamiać 800 pociągów dziennie. Będą poruszać się po torach z prędkością 160-250 km/h.

Usprawnią sprzedaż biletów

Również system sprzedaży biletów ma być usprawniony. 

– Obecny sterowany jest manualnie, trudno go powiązać z zagranicznymi systemami sprzedaży biletów – ocenił Malepszak.

Wprowadzenie dynamicznego modelu cenowego ma na celu lepsze dostosowanie oferty do popytu i preferencji pasażerów. Dodatkowo planowana jest integracja systemu biletowego z platformami międzynarodowymi, co ułatwi podróże transgraniczne. 

– Pozytywne zmiany w rozkładzie pasażerowie odczują już we wrześniu, a grudzień ma przynieść więcej udogodnień dla pasażerów – zapowiedział wiceminister.

Polacy i tak wolą samochód 

Przed PKP duże wyzwanie polegające na przekonaniu Polaków do częstszego korzystania z kolei. A wcale nie jest to łatwe, ponieważ Polacy nie są fanami transportu publicznego. O wiele bardziej wolą jazdę samochodem. 

Dlaczego wolimy auto? M.in. z powodu słabo rozwiniętego transportu publicznego, w tym z ograniczonej oferty połączeń kolejowych oraz nierozwiniętej lub nieobecnej sieci transportu miejskiego w wielu miastach.

Samochody na dobre weszły do naszego krwioobiegu, bo tylko mniej niż 1 proc. polskich kierowców planuje zrezygnować z posiadania auta.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

XXX 24.03.2024 07:23
Było likwidować ZNTK- i, a teraz rozpacz.

taka prawda 23.03.2024 19:41
PiS dusił PKP.

torowiec 23.03.2024 19:39
Na bocznicy też są tory.

rprail 23.03.2024 19:03
Są filmy na YT jak komfortowe wagony PKP IC przystosowane do 200km/h, stoją na bocznicach i są dewastowane. Czas skończyć z tą patologią i utopijnymi planami zakupu nowego taboru, który później i tak trafi na bocznice.

Jewghienhej Bykov 23.03.2024 15:51
Komentarz usunięty

xyz 23.03.2024 15:17
Dziwne? Trzy dekady niszczenia polskiej kolei. Po to, żeby naganiać kasę dealerom samochodowym, potentatom paliwowym i oligarchom od autostrad. "Solidarność"...

Podroznik 23.03.2024 13:36
Patologią jest też to, że na 25% pociągów IC nie idzie kupić Biletu, nawet dla osób niepełnosprawnych, nie ma informacji o tym że jest brak miejsc, tylko wyłączą sprzedaż biletów na Koleo klasy 2, dając możliwość zakup biletu na 1 klasę, np. 89 km za 38 zł ulgowy na 1 klasę, gdzie bilet kosztuje ok +/- 18 zł na klasę 2,0a co najciekawsze, to po przejściu połowy pociągu, okazało je że w Wawel było 100 miejsc wolnych, a w Odra było 46 wolnych miejsc i to w połowie składu, tak w ciula leci z nami Prezes IC, którego trzeba wywalić Dyscyplinarnie.

toi 23.03.2024 08:04
co to za obrzydliwe zdjęcie

kuszetkowy 23.03.2024 19:40
Jak źle ci to weź awiomarin.

A. Żmijewski 22.03.2024 15:07
W Gryfinie zasadniczo żadne wagony pyr pyr nie stoją w krzakach, bo krzaki wycięto pyr pyr

maszynista 22.03.2024 14:14
No to jedziemy!

Robal 22.03.2024 13:09
A co tu dziwnego? Połowa kasy szła na utrzymywanie pisowskich nominatów i ekipy PAD

Reklama
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama