Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 21:22
Reklama dotacje rpo
Reklama

Wykolejoną lokomotywę trzeba wydobyć

Dziś 2 stycznia 2024 r. wielu pracowników głowiło się, a potem pracowało aby lokomotywę wydobyć na tory. Wcześniej uderzyła ona w nasyp. Widać to na zdjęciach czytelniczki.
Wykolejoną lokomotywę trzeba wydobyć

Do wypadku doszło na bocznym torze Ekspedytu Barnówko. Ta trasa należy do Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa.

Jednotorowa niezelektryfikowana linia kolejowa nr 430 jest częścią historycznego korytarza komunikacyjnego, który kiedyś łączył miejscowość Kostrzyn nad Odrą ze Stargardem, przechodząc przez Barnówko i Myślibórz. Obecnie ta trasa znajduje się głównie na terenie województwa zachodniopomorskiego. Linia kolejowa nr 430 ma długość 22 kilometrów i jest obecnie ślepo zakończona.

Trasa ta odgrywała ważną rolę w przeszłości, stanowiąc część sieci kolejowej w regionie. Pozwalała na transport towarów oraz umożliwiała podróże pasażerom. Niestety, wraz z rozwojem innych środków transportu, jak samochody i autobusy, znaczenie tej linii kolejowej stopniowo zmalało. W rezultacie, linia nr 430 straciła na znaczeniu i została zdegradowana do ślepego zakończenia.

Obecnie jedynym punktem docelowym na tej trasie jest Barnówko. W Barnówku znajduje się ekspozytura PGNiG, gdzie następuje napełnianie wagonów-cystern ropą naftową lub siarką. Pomimo tego, że reszta linii jest nieużywana, ten punkt pozwala na prowadzenie pewnej ilości transportu towarów, związanych głównie z branżą naftową.

Jest to niezelektryfikowana linia kolejowa, co oznacza, że nie jest zasilana prądem, a pociągi zależą od innych źródeł energii, takich jak lokomotywy spalinowe. Brak elektryfikacji może powodować pewne ograniczenia w efektywności i osiągach transportu kolejowego, jednakże ta linia nadal pełni pewną rolę w lokalnym przemyśle.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Marek 06.01.2024 20:10
"Wydobyć na tory"! Kto to pisze? Z pewnością ktoś, kto nie miał pojecia co tam się stało. Lokomotywą nie wjechała w nasyp, bo takiego tu nie ma, tylko w kozioł oporowy.

nasyp kolejowy 06.01.2024 21:57
Kozioł oporowy to jesteś chyba ty. Gdyby nie wypadł z torów to nie byłoby problemu.

prawda 04.01.2024 14:44
to gryfino???

tez idiota 04.01.2024 18:59
Oczywiście lokomotywy jeżdzą tylko po Gryfinie.

Batowy z wzgórza Batowa 03.01.2024 12:55
Ta przetokówka chciała uciec przed moją kanonadą z Batowa

A. Żmijewski 03.01.2024 07:23
Zasadniczo to można tę zabytkową lokomotywę pyr pyr pyr obłożyć chryzantemkami złocistymi aby upamiętnić pogrzeb lokalnych linii kolejowych na Zachodnim Pomorzu. Taką mam koncepcję zasadniczo

Penisista z batem 03.01.2024 00:53
Ktoś za bardzo batem poganiał tą lokomotywę że tak wyskoczyła z torów. To nie jest normalne. Można wnioskować że był to jakiś wykolejeniec.

Redaktorka z miejsca na gorąco 03.01.2024 00:49
Szyny były złe i podwozie też było złe

Linda 03.01.2024 08:55
Bo to zła szyna była.

exkolejarz Piotrek 02.01.2024 20:35
Ta jednotorówka przypomina o dawnej sieci kolejowej, która była kluczowa dla rozwoju regionu. Być może w przyszłości, z uwagi na ewentualne zmiany gospodarcze lub transportowe, linia ta będzie mogła odzyskać nieco ze swojego dawnej świetności i pełnić bardziej istotną rolę w infrastrukturze transportowej.

TOPOGRAF 04.01.2024 23:45
Raczej niemożliwe, bo za Barnówkiem w stronę Myśliborza ona nie istnieje. W Myśliborzu na jej miejscu powstała obwodnica.

jak widły 02.01.2024 20:20
Szyny się wygły.

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama