Oto jak władze Gryfina wyjaśniają kontrowersyjną lokalizację przystanku autobusowego przy ulicy Bol. Chrobrego tyłem do drogi krajowej nr 31:
- Wiata przystankowa powinna być posadowiona/odsunięta co najmniej 1,5 m od wewnętrznej krawędzi zatoki autobusowej albo nie mniej niż 2,5 m od krawędzi jezdni, nie stwarzając zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu pieszych jak również pojazdów, nie pogarszając widoczności na drodze.
- Wymagania techniczne wynikające z obowiązujących przepisów, jak również własności terenów przyległych do zatoki autobusowej i ich użytkownicy, wykluczyły inną lokalizację na posadowienie wiaty.
- Teren traktowany samoistnie jako miejsce oczekiwania podróżnych i schronienia przed warunkami atmosferycznymi (zadaszone przejście pomiędzy budynkami) jest na gruncie, w użytkowaniu osoby prywatnej.
- Ponadto granica pasa drogowego, na wysokości zatoki autobusowej, przebiega w odległości ok. 2,0 m od ściany budynku mieszkalnego, gdzie zlokalizowane są również punkty usługowe.
- Techniczne możliwości usytuowania wiaty w inny sposób były zatem niemożliwe m.in. z uwagi na zaburzenie ciągu komunikacji pieszej mieszkańców, przesłonięcia otworów okiennych, drzwiowych i witryn usługowych, co byłoby niezgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi.
- Minimalne odległości muszą być zachowane w sytuacji gdy na terenie działki lub jej pobliżu przeprowadzona jest instalacja kanalizacyjna. W tym przypadku taka instalacja przebiega równolegle ok. 2 m od zatoki autobusowej.
- Przy obecnej lokalizacji wiaty, będą mniej narażeni na ochlapywanie możliwymi zastoiskami wody opadowej przez przejeżdżające pojazdy.
Komentarze mieszkańców na temat zamontowania przystanku autobusowego tyłem do jezdni można przeczytać pod wcześniejszym naszym artykułem tutaj:
Napisz komentarz
Komentarze