Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 03:44
Reklama
Reklama

Takie rowery wybieramy najczęściej. Co modne na przejażdżkę?

Rower jest cool. Boom na rowery zaczął się w czasie pandemii. Wytworzyła się swoista rowerowa moda. To wtedy z konieczności przesiedliśmy się na rowery. Jakich modeli szukamy dzisiaj? Wybieramy agresywną i sportową konstrukcję. Ale to nie wszystko.

Polacy przesiedli się na rowery już jakiś czas temu. Pojazd kojarzony wcześniej jako środek transportu dla ubogich zaczął być postrzegany na nowo. I to nie tylko jako rekreacyjny sprzęt weekendowy. Wiele osób zrozumiało, że rowerem po mieście da się przejechać sprawniej niż samochodem. Miasta zaczęły rozbudowywać sieć ścieżek i efekt był taki, że w najgorszym czasie pandemii na ulicach zaczęło przybywać rowerów.

Stało się tak m.in. przez wprowadzenie w transporcie publicznym limitu pasażerów. Ludzie z konieczności przesiadali się na rowery.

Konkretny model do konkretnych potrzeb

W 2021 r. popyt na rowery wzrósł w Polsce o 30 procent. To też sprawiło, że ceny poszły w  górę. O jakieś 20-30 proc. Zaczęło się też sprzedawać coraz więcej rowerów elektrycznych. I to nie tylko zachodnich, bo również polskie firmy mocno postawiły na ich produkcję.

Wiele wskazuje na to, że ten rowerowy trend nie osłabł. Jakich rowerów szukają teraz Polacy?

„Do tej pory głównym kryterium była cena. Wraz z dostępem do informacji, ale i samych produktów to podejście się zmieniło” – analizuje sytuację portal Strefabiznesu. I dodaje, że świadomość kupujących rośnie.

Polacy już nie szukają w sklepach „górali”, na których jeździł jeszcze niedawno każdy. Teraz Polacy chcą kupić konkretny model dostosowany do konkretnych potrzeb.

– Dzisiaj koncepcja, żeby rower o dość agresywnej i sportowej konstrukcji, jeżeli chodzi o geometrię ramy, był trochę bardziej wszechstronny, czyli umożliwiał założenie grubszej opony, wjechanie takim rowerem w niekoniecznie superutwardzony teren. To jest coś, co wydaje się trwałą zamianą – ocenia Przemysław Żebrowski, ekspert rowerowy.

Co to jest rower gravelowy?

Nowością na rynku jest dziś uniwersalny i szybki rower gravelowy. Umożliwia on jazdę po szutrowych, leśnych oraz gruntowych drogach, zachowując dobrą przyczepność. Oto jego najważniejsze cechy:

  1. Gięta kierownica typu „baranek” sprawdzająca się w szybkiej jeździe na długich dystansach i zapewniająca zmianę pozycji.
  2. Koła i opony. Standardem są koła 700c (28”) z oponami 37-42 mm o stosunkowo agresywnym bieżniku.
  3. Amortyzacja. Zasadą jest brak amortyzacji, a za komfort i trakcję odpowiadają przede wszystkim opony.
  4. Hamulce tarczowe. To standard w takich modelach i w przeciwieństwie do rowerów szosowych czy przełajowych, są skuteczne w każdych warunkach.
  5. Napęd. Najczęstszą konfiguracją jest jedna zębatka z przodu połączona z kasetą o szerokim zakresie. Przednie przerzutki wciąż się zdarzają, ale nie to jest już częste.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Robak+ 21.03.2023 17:27
Pseudoekolodzy powinni dać przykład i jako pierwsi zacząć poruszać się jednośladami cały rok, a produkcja co2 spadnie. Dzięki temu kraj osiągnie założenia fit for 55 na najbliższe lata. Będziemy mieli czystsze powietrze.

Milusia 20.03.2023 19:40
Najgorzej jak się nie ma ani samochodu ani roweru a się mądrzy że stry grat Boże kobieto idź się leczyć bo o rozum za pozno

prawda 19.03.2023 23:43
Rower rowerowi nierówny.

Kudłata 19.03.2023 18:10
Najczęściej wybieram rower bez siodełka i jeżdżę po bruku

i
Clark 19.03.2023 17:57
Teraz PIS przerosła sytuacja, jak każda partia zostali zdeprawowani przez władzę, teraz pchają nasz kraj w czeluść bankructwa

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama