Nowy przystanek wybudowany zostanie w Radziszewie (gm. Gryfino) w okolicach ulicy Topolowej, na linii kolejowej między Gryfinem a Szczecinem (nr 273).
Dla pasażerów przewidziano perony o odpowiedniej wysokości, aby wsiadanie i wysiadanie z pociągów było łatwe. Na przystanku zostaną zbudowane dwa perony jednokrawędziowe, które będą miały wysokość 76 centymetrów i długość na 150 metrów. Będą wiaty i ławki, które zapewnią komfort oczekiwania na pociąg, a jasne LED-owe oświetlenie - bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające i wypukła faktura na antypoślizgowej nawierzchni peronu. Przewidziano stojaki rowerowe, by ułatwić łączenie podróży koleją i rowerem.
– Budowa nowego przystanku w Radziszewie dzięki środkom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” będzie szczególnie korzystna dla podróżujących w kierunku Szczecina i Gryfina. Efektywne wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z budżetu państwa i projektów unijnych, sprzyja rozwojowi najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego jakim jest kolei – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wykonawcą przystanku Radziszewo będzie firma INFRAKOL Sp. Z o.o. Sp. k. Prace o wartości ponad 3,7 mln zł netto będą realizowane w formule „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w III kwartale 2024 roku.
Już teraz z powodu budowy nowego mostu na Regalicy i w związku z tym ograniczenia przepustowości "Nadodrzanki", czyli linii 273, zmniejszona została oferta połączeń regionalnych od Gryfina. Konieczność objazdu przez Szczecin Dąbie znacznie wydłużyła czas jazdy.
Problemy dla mieszkańców południa naszego powiatu oraz gryfinian nie skończą się jednak wraz z zakończeniem inwestycji związanej z budową nowego mostu kolejowego na Regalicy, co planowane jest do końca 2023 roku.
Budowa przystanku w Radziszewie trwać bowiem będzie prawie do końca 2024 roku.
– W tracie budowy peronów ruch pociągów będzie odbywał się po jednym torze. Czas zamknięcia poszczególnych torów i terminy będą określone w dokumentacji przygotowywanej przez wykonawcę i uzgodnionej z zarządcą infrastruktury – mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK.
Tak więc podróżni powinni uzbroić się w cierpliwość jeszcze do końca następnego roku.
Napisz komentarz
Komentarze