W dniu 25.01.2023r. rozjazd nr 29N, którego dotyczy usterka został zgodnie z procedurami PKP PLK S.A. odebrany przez powołaną Komisję poprzez wpis do Książki Kontroli Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym (E-1758) i tym samym przekazany do eksploatacji PKP PLK S.A.
W związku z powyższym od końca stycznia 2023 r. rozjazd ten był w użytkowaniu i pod zarządem PKP PLK S.A.
W dniu 13.02.2023 r. stwierdzono odkształcenie klamry na 3 zamknięciu nastawczym w lewej półzwrotnicy oraz ślady otarcia obrzeża koła pojazdu szynowego między iglicą a opornicą lewej półzwrotnicy. Do takich uszkodzeń najczęściej dochodzi w wyniku błędu ludzkiego, m.in. w sytuacji, gdy dyżurny ruchu w niewłaściwym czasie dokona uruchomienia zwrotnicy np. podczas znajdowania się pojazdu szynowego na rozjeździe.
Mając na uwadze powyższe oraz fakt, iż przedmiotowa infrastruktura została oficjalnie odebrana i użytkowana przez PKP PLK S.A , powstanie usterki i oraz opóźnienia w ruchu pociągów nie są związane z inwestycją prowadzoną przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie RZGW w Szczecinie.
Zacytowaliście Państwo wypowiedz rzecznika PKP, która okazała się błędna. W tej sprawie toczy się oddzielne postępowanie miedzy Wodami Polskimi a PKP PLK. Artykuł na portalu iGryfino mimo skąpej treści został opatrzony tytułem "Do Szczecina z Gryfina w 3 godziny. Winne Wody Polskie" (nie było informacji, że winnego wskazuje PKP).
Natalia Chodań
Rzecznik Prasowy
Kierownik
Zespół Komunikacji Społecznej i Edukacji Wodnej
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie
W związku z powyższym dokonaliśmy sprostowania informacji podanej wówczas w tytule. Obecnie przedmiotowy artykuł opatrzony jest tytułem "Do Szczecina z Gryfina w 3 godziny. Rzecznik PKP PLK wyjaśnia przyczynę".
Przepraszamy Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie za zaistniałą sytuację.
Napisz komentarz
Komentarze