Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 17:22
Reklama dotacje rpo
Reklama

30 tysięcy osób mogłoby żyć, gdyby rząd nie popełnił aż tylu błędów

Eksperci szacują, że życie wielu Polaków można było uratować, gdyby w czasie pandemii Covid-19 zostały podjęte właściwe decyzje, a rząd słuchał specjalistów.

Szacuje się, że tylko w 2021 r. było w Polsce 90 tys. tzw. nadmiarowych zgonów. W statystyce „nadmiarowe zgony” to tylko liczba. W realu jednak stoją za nią ludzkie życia. Życia osób, które nie powinny umrzeć z powodu Covid-19, bo ktoś podejmował nietrafione decyzje.

RPO: Pandemia uwypukliła wady

„Przedstawione przez RPO dostępne analizy uwidoczniły zwiększoną umieralność na Covid-19 w porównaniu z innymi krajami. Problem jest złożony oraz zakorzeniony w słabości i niewydolności systemu opieki zdrowotnej” – raportuje teraz biuro Rzecznika Praw Obywatelskich

I diagnozuje: „Pandemia uwypukliła (...) wady, z którymi system zmaga się od lat. Oprócz wymagań związanych z pandemią musiał się on mierzyć także z nierozwiązanymi dotychczas i nawarstwiającymi się problemami, m.in. kadrowymi, niedofinansowania, zaopatrzeniem w sprzęt czy dostępnością świadczeń”.

Okazuje się, że wiele osób mogłoby przeżyć pandemię, gdyby rząd nie podjął błędnych decyzji. „Dziennik Gazeta Prawna” pisze o nawet 30 tys. Polaków.

Rząd: Dzieci zarażają się rzadziej

Do takich wniosków prowadzi analiza raportu Rady ds. Covid-19. Główna konkluzja raportu „Od przyczyn zgonów nadmiarowych do założeń nowoczesnego planu pandemicznego” jest taka, że lockdown wprowadzony 3 tygodnie wcześniej ograniczyłby liczbę zgonów w fali jesiennej w 2020 r. o 30 tys. Zakażeń Covid-19 było wówczas kilkakrotnie więcej, niż wynikało to z oficjalnych statystyk – podaje DGP.

Chodzi m.in. o to, że szkoły zamknięto ponownie 24 października 2020 r., a taki krok zrobiony wcześniej uratowałby życie wielu osobom. Gazeta opisuje, że w trakcie pandemii z powodu Covid-19 umarło w Polsce nie 110 tys., lecz 163 tys. osób.

I przypomina, że w czasie największego zagrożenia wśród rządzących pokutowało np. przekonanie, że dzieci zarażają się rzadziej. Padały też słowa, że wirus jest już praktycznie pokonany, że jest w odwrocie. Tak było latem 2020 roku.

Premier: Idźcie głosować, bo nie ma się już czego bać

Takie ustalenia właściwie nie powinny dziwić, bo już wcześniejsze raporty wskazywały pomyłki polskich władz. Na przykład w lutym 2021 r. Państwowy Zakład Higieny, opisując pandemię, stwierdził, że wiosną 2020 r. epidemię Covid-19 udało się zahamować poprzez wdrożenie ostrych restrykcji w kontaktach społecznych. Wówczas zakażenia następowały w miejscach pracy i w służbie zdrowia.

Latem zaczęły się zakażenia wynikające z intensywnych spotkań towarzyskich i wyjazdów wakacyjnych, „co znacznie ograniczało możliwość zastosowania działań przeciwepidemicznych dobrze ukierunkowanych i wdrożonych we właściwym momencie, tym samym powodując bardziej niekontrolowany rozwój epidemii”.

Nie da się tego także nie połączyć z wizytami premiera w kolejnych miastach latem 2020 roku. Mateusz Morawiecki zachęcał wtedy do udziału w zbliżających wyborach prezydenckich (chociaż wiele osób radziło, żeby je przesunąć). Szef rządu na wiecach mówił, że „nie ma się już czego bać” i zachęcał, żeby iść do urn.

Najnowszy raport Ministerstwa Zdrowia na temat Covid-19 (z 8 stycznia)

Resort zdrowia podał dane covidowe za okres od 2 do 8 lutego 2023 r. W tym czasie potwierdzono 5661 przypadków zakażenia koronawirusem (o 2143 więcej niż tydzień wcześniej). W1440 pacjentów doszło do ponownych zakażeń.

Tylko ostatniej doby (7-8 stycznia) przybyło 1447 potwierdzonych przypadków zakażeń koronawirusem (w tym 383 ponowne zakażenia i 1064 nowe), a zmarło 6 osób chorych na Covid-19. Cztery z nich miały choroby współistniejące.

Potwierdzone przypadki nowych zakażeń koronawirusem z podziałem na województwa:

  • śląskie (969),
  • mazowieckie (934),
  • małopolskie (535),
  • kujawsko-pomorskie (418),
  • dolnośląskie (344),
  • wielkopolskie (341),
  • łódzkie (338),
  • lubelskie (266),
  • pomorskie (235),
  • podkarpackie (212),
  • zachodniopomorskie (182),
  • warmińsko-mazurskie (168),
  • opolskie (159),
  • lubuskie (150),
  • podlaskie (150),
  • świętokrzyskie (141).

 


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

i
cóż 10.02.2023 00:10
Jak zwykle takie tematy przyciągają wyznawców teorii spiskowców , prorosyjskich końfederatów i zwykłych trolli moskiewskich.

MYŚL TO NIE BOLI HA HA AH 10.02.2023 07:55
TO RUSKIE TEZ KRADLI NA UKRAINIE HA HA AH A AKTOR ZELENSKI ICH ZAMYKA I ZWALNIA A NASZ ZEGARMISTRZ NOWAK HA HA AH

13*52 676 2024/25 HA HA AH LU CYFER 666 09.02.2023 21:03
NA RAZIE GANIAJĄ BYDŁO W TE I NAZAD A POTEM FRUUUUUUUUU DO BUNKRA DLATEGO TRWA WALKA POLITYCZNA KTO OPANUJE TE NOWE SAMOLOTY BO I TAK WSZYSCY KRADNĄ HA HA AH tys. 24 kwi 2015 Pilne!!! Znamy Plan ewakuacji Rządu RP na wypadek wojny z Rosją!!! Pilne!!! Znamy Plan ewakuacji Rządu RP na wypadek wojny z Rosją!!! Poznaliśmy zawartość kopii tajnych dokumentów z posiedzeń Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Jak zwykle, zwykli ludzie zostaną bronić kraju i stawiać barykady, a władza będzie już wtedy w drodze do miejsce ewakuacji. Dokumenty z posiedzeń BBN, które odbyły się w dniach 7-11 marca mają prawie 860 stron. Dokument zatytułowny jest „Eagle Guardian – Lift 11”, opatrzono go podpisem i pieczęciami szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego gen. Stanisława Kozieja (krytpotnim „Szogun”). Dowiedzieć się z niego można, jak wyglądać będzie ewakuacja urzędów centralnych na wypadek wojny z Rosją. Zgodnie z dokumentem, który był przedmiotem ożywionych dyskusji na posiedzeniach, planowana jest ewakuacja czternastu ministerstw. Stworzono imienne listy funkcjonariuszy państwowych, którzy podlegać będą ewakuacji – wraz z najbliższymi członkami rodzin. W zależności od ministerstwa listy te zawierają od 98 osób (Ministerstwo Kultury) do 168 (Ministerstwo Gospodarki). Na liście nie ma Ministerstwa Sportu (jak utrzymują nasi informatorzy, uznano je za mniej istotne) oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej (którego rangę uznano również za nieważną, dlatego że w przypadku okupacji Polski przez Rosję obecność jego urzędników będzie bardziej pożądana w kraju). Ministerstwo Obrony Narodowej uzyskało specjalny status ewakuacyjny. Uznano, że jest ono integralną i najważniejszą częścią systemu obronnego w przypadku wojny. Założono całkowitą ewakuację wszystkich jego pracowników na zasadach opracowanych dla Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Przywilej całkowitej ewakuacji przypadnie też funkcjonariuszom BOR, Biura Bezpieczeństwa Narodowego i Radzie Bezpieczeństwa Narodowego przy Prezydencie RP oraz oczywiście Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Kancelarii Prezydenta RP. Zgodnie z posiadanym przez nas wykazem ewakuowane ma zostać w całości kierownictwo Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Służby Wywiadu Wojskowego oraz Służby Kontrwywiadu Wojskowego. W przypadku okupacji oficerowie tych służb w sposób oczywisty skazani by być mogli na eksterminację. Poczynając od stopnia dyrektora departamentu, ewakuowani zostaną urzędnicy Narodowego Banku Polskiego, Państwowej Agencji Atomistyki, Agencji Ruchu Lotniczego, Agencji Rezerw Materiałowych (wraz z personelem pomocniczym) oraz, co jest mniej zrozumiałe, Państwowego Instytutu Geologicznego. Dziwi to, gdyż np. nie przewiduje się ewakuacji zrzeszającej elitę intelektualną kraju – Polskiej Akademii Nauk. W sumie stworzone listy zawierają 3843 nazwiska. Nie znamy wszystkich personaliów. Uzyskaliśmy wgląd jedynie w wykazy zbiorcze. Zgodnie z założeniami każdy ewakuowany funkcjonariusz i urzędnik otrzyma specjalną ankietę, w którą wpisać powinien nazwiska najwyżej czterech osób, które wraz z nim nabędą prawo do ewakuacji. W celu prawidłowego przebiegu ewakuacji każdy przeznaczony do wyjazdu otrzyma specjalny pakiet instrukcji w szarej zaplombowanej kopercie. Drukiem instrukcji i koncesjonowaniem zajmuje się już Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych w zakładzie przy ul. Sanguszki 1 w Warszawie. Pakiet zawiera: Paszport dyplomatyczny – nadający posiadaczowi międzynarodowy immunitet. Specjalną przepustkę w formie plastikowego identyfikatora z kodem kreskowym do zawieszenia na szyi. W kolorze niebieskim dla przeznaczonych do ewakuacji drogą lotniczą. w kolorze czerwonym dla uprawnionych do ewakuacji pociągami. Identyfikator zawiera również takie dane, jak grupa krwi oraz priorytet posiadacza. Posiadaczom przypisano alfanumeryczne kody typu A-032; B-032; C-032. Kod z prefiksem „A”, oznacza osobę o najwyższym poziomie kompetencji przeznaczoną do ewakuacji w pierwszym rzucie (cała Kancelaria Premiera i Kancelaria Prezydenta RP). Oznaczenie cyfrowe przyporządkowano bazie danych, na podstawie, której zidentyfikować można, do ja-kiego resortu ewakuowany przynależy. Dokładny plan ewakuacji z mapą wskazującą miejsca alokacji oraz godzinę od momentu jej ogłoszenia. Adres, pod który trzeba się dostać w miejscu docelowym. Kwotę 950 euro w nieużywanych banknotach o nominałach 50 euro. Nową kartę SIM z nowym numerem telefonu, którego cyfry uszeregowano według stosownego klucza. Operatorem jest niemiecka firma T-mobile. Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Instrukcje dotyczące sposobu skompletowania bagażu (nie więcej niż 37 kg, nie więcej niż dwie sztuki plus bagaż podręczny tzn. torebka, aktówka, laptop). Instrukcje dotyczącą ilości zabieranej żywności i leków osobistych. Krótką ulotkę na temat zwyczajów, ważnych instytucji oraz polskich przedstawicielstw w kraju docelowym. Plan Kompleksowej Ewakuacji zakłada, że rząd, Sztab Generalny i pozostałe instytucje wojskowe przemieszczone zostaną samolotami 1. Bazy Lotnictwa Transportowego z terminalu Lotniska Wojskowego Okęcie. W przypadku reprezentantów ministerstw i ich rodzin, na dyrektorze departamentu skończywszy, zorganizowane będą wyloty z cywilnego portu lotniczego Okęcie im F. Chopina, głównie samolotami PLL LOT, które w razie konfliktu zostaną zmilitaryzowane. W przypadku personelu pomocniczego zakłada się dwie drogi. Samolotami transportowymi Transall C160 niemieckiej jednostki Lufttransportgeschwader 63 (LTG 63) stacjonującej w Hohn oraz Herculesami C-130E 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego z Powidza. Niemcy mają podstawić 11 transalli mogących pomieścić 93 pasażerów, Polacy wszystkie 5 herculesów mogących wziąć na pokład 92 osoby każdy. Pozostali uciekną za pomocą dwunastu specjalnych pociągów odjeżdżających z dworca Warszawa Centralna. Wyciągnięto też wnioski z tragedii smoleńskiej. Stworzono stosowny parytet, według którego w danym środku transportu może się znaleźć najwyżej 35 procent obsady danego resortu lub instytucji. Na przepustkach nadrukowane zostały dokładne numery miejscówek, które zająć mają ewakuowani. Z wyjątkiem tych z grupy „C”, przeznaczonych do ewakuacji samolotami transportowymi i pociągami. Według założeń posiadacze przepustek typu „A” powinni być ewakuowani do 16 godzin od ogłoszenia godziny „H”, czyli czasu ewakuacji. Posiadacze przepustek „B” – w czasie H+32, przepustek typu „C” – H+48. Plan Kompleksowej Ewakuacji przewiduje 3 miejsca docelowe alokacji uchodźców. W przypadku generalicji, pałacu prezydenckiego i resortu obrony adresem są koszary 12 km od Sojuszniczego Dowództwa ds. Operacji (Allied Command Operations – ACO). Jest ono zlokalizowane 5 km na północ od belgijskiej miejscowości Mons, a ok. 70 km na południe od Brukseli. Pozostali udadzą się do holenderskich Brunssum, Maastricht, Heerlen i Aachen. Jasne, że w przypadku wybuchu konfliktu przy obecnej mobilności armii (raczej nie należy liczyć, że Putin rękami ambasadora Siergieja Andriejewa dostarczy prezydentowi Komorowskiemu akt wypowiedzenia wojny) NATO nie zdąży zareagować w ciągu pierwszych kilku godzin. Wielonarodowe dowództwo Sojuszu Północnoatlantyckiego z kwaterą w Mons ma dość skomplikowaną procedurę decyzyjną, w przeciwieństwie do armii Federacji Rosyjskiej. Jej szef sztabu generalnego Nikołaj Makarow ma szerokie plenipotencje. Do rozpoczęcia wojny wystarczy mu jedno „da” naczelnego wodza, którym w czasie wojny staje się prezydent. 20 godzin jest to wystarczający czas, aby supernowoczesne czołgi T-90 na jednym baku paliwa dotarły na warszawską Pragę, nawet jeżeli napotkają jakiś opór. Pierwsze 48 godzin będzie krytyczne dla losów spodziewanej wojny. O ile ustanowienie naprędce obrony będzie trudne, o tyle zapewnienie państwowości polskiej możliwość dalszego trwania wydaje się logiczne. Jak wynika jednak z planu ewakuacji, polskim politykom nie chodzi jednak o ochronę podstaw polskiej państwowości, ale głównie o ratowanie dup własnych, rodzin i przyjaciół, bez zważania na sytuację w zaatakowanym kraju. Za czasów II Rzeczypospolitej Józef Piłsudski twierdził, że jego zadaniem jest nie dopuścić do wojny z Rosją i Niemcami. Jeżeliby do tego doszło, za punkt honoru uważał zginąć na placu Saskim w Warszawie. Wobec tego nie opracowywano planów ewakuacyjnych. Dopiero doraźnie, w 1939 r., licząc się z klęską w wojnie z Niemcami, podjęto rozmowy z Rumunią, która ze względu na naciski nie dotrzymała zobowiązań i internowała przedstawicieli naszego kraju. Za czasów PRL, w 1967 r. odbyły się wielkie ćwiczenia wojskowe na wypadek wojny nuklearnej. Ćwiczył również rząd, w tym I sekretarz Władysław Gomułka. Pierwszym etapem ewakuacji miała być Góra Kalwaria, a następnie ośrodki rozlokowane na Mazurach. Generał Bolesław Chocha, ówczesny Szef Sztabu Generalnego Ludowego Wojska Polskiego, wspominał w swoich pamiętnikach: „Nie mogliśmy myśleć, że ze względu na Matkę Boską Częstochowską oni Polskę całkowicie oszczędzą. Ale z drugiej strony też nie powinniśmy byli myśleć, że jesteśmy tak ważni, że główne uderzenie na nas trafi – zaatakowane byłyby głównie zachodnie i centralne regiony Związku Radzieckiego. To, co nam się mogło dostać, całkowicie by jednak wystarczyło”. Ówczesna doktryna wojskowa, w przeciwieństwie do obecnej, nie zakładała możliwości porażki. Ewakuację przewidywano nie z tego powodu, że Zachód zajmie Polskę, ale że trzeba będzie atakować i w związku z tym rozlokować władze poza krajem. W III RP takie pojęcia jak honor czy atak zgoła nikogo z naszych elit nie obchodzą. Ważne, aby siódmy kuzyn po kądzieli dotarł po trupach w okolice Brukseli. wirtualnapolonia.com/…/pilne-znamy-pla… 3Polub Udostępnij Zgłoś Portale społecznościowe Facebook Twitter Reddit VK Weibo LinkedIn Tumblr Pinterest Zmień wpis Usuń wpis AstaV. Zgłoś Zmień komentarz Usuń komentarz 11 maj 2015 Kinatcecile 23:30 Mam nadzieję, że ten wpis zostanie albo usunięty albo zgłoszony Redakcji. Limit wulgaryzmów niejakiego Kinatcecile został już wyczerpany. Absolutne i totalne moralne dno!

wojna w upainie kosztuje ha ha ah 09.02.2023 20:26
Business Insider Polska 19 grudnia 2022, 7:47 | PAP | nsz 40 mld zł wsparcia od Polaków dla Ukrainy Polacy od początku wojny pomagają Ukraińcom Foto: Piotr Kamionka / Reporter Wedle ostrożnych szacunków polskie wsparcie dla Ukraińców i Ukrainy może mieć wartość nawet 40 mld zł. 15,9 mld zł z tego to pomoc publiczna – pisze poniedziałkowa "Rzeczpospolita". REKLAMA Dziennik wylicza, że na 9–10 mld zł szacowane jest prywatne wsparcie tylko w trzech pierwszych miesiącach po wybuchu wojny. "Do dziś ta kwota urosła o kolejnych kilka miliardów. Pomoc wojskowa to co najmniej 8,5 mld zł. A przecież pieniądze to nie wszystko" — pisze "Rz". Gazeta przypomina, że w pierwszej chwili ciężar pomocy wzięli na siebie zwykli obywatele. "Szacuje się, że w pomoc uciekinierom w mniejszym lub większym zakresie zaangażowało się 77 proc. Polaków. Aż 7 proc. przyjęło ich we własnych domach" — czytamy w "Rz". REKLAMA Gazeta podkreśla, że z Polski szerokim strumieniem płynie też pomoc militarna. "Portal Ukraine Support Tracker Instytutu Gospodarki Światowej w Kilonii szacuje deklarowane przez Polskę wsparcie na uzbrojenie ukraińskiej armii na 1,82 mld euro, co daje nam czwartą pozycję na liście wspierających" — podkreśla "Rz". Zaznacza, że największe wsparcie finansowe zadeklarowały USA (22,86 mld euro), potem Wielka Brytania (4,13 mld euro) i Niemcy (2,34 mld euro). Dla porównania, władze Unii Europejskiej zadeklarowały dotychczas wsparcie wojskowe dla Ukrainy warte 3,1 mld euro. z pustego i sall i moon nie naleje

13*85 676 09.02.2023 19:34
ta pandemia to taki sam pic jak to że ta wojenka nie jest ustawiona ha ah ah ten kaba ret trwa juz od 2012 roku ha ha ah starannie zaplanowany i realizowany ha ha ah INFOR logo Kategorie Sklep Kalkulatory Obserwowane Konto Serwisy Księgowość Kadry Biznes Samorząd Księgowość budżetowa Biura rachunkowe Prawo Nieruchomości Moto Quizy Testy REKLAMA Strona główna » Monitor Polski Monitor Polski - rok 2019 poz. 50 Akty ujednolicone Dziennik Ustaw Monitor Polski Dzienniki Urzędowe Dzienniki Unii Europejskiej UMOWA OGÓLNA między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Gabinetem Ministrów Ukrainy w sprawie wzajemnej współpracy w dziedzinie obronności, sporządzona w Warszawie dnia 2 grudnia 2016 r. Tekst pierwotny Rząd Rzeczpospolitej Polskiej i Gabinet Ministrów Ukrainy, zwane dalej razem "Stronami"; Pragnąc zintensyfikować strategicznie kluczowe dwustronne stosunki; Uznając potrzebę działania na rzecz stałego wzmacniania pokoju i wzajemnego zaufania na świecie; Uwzględniając wagę wzajemnej współpracy w dziedzinie obronności; Działając zgodnie ze swoim prawem wewnętrznym oraz prawem międzynarodowym; Szanując swoje międzynarodowe zobowiązania polityczne; Mając na uwadze zastosowanie prawa Unii Europejskiej w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej; Biorąc pod szczególną uwagę: - Kartę Narodów Zjednoczonych i Statut Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości, sporządzone w San Francisco dnia 26 czerwca 1945 r.; - Konwencję wiedeńską o prawie traktatów, sporządzoną w Wiedniu dnia 23 maja 1969 r.; - Traktat między Rzecząpospolitą Polską a Ukrainą o dobrym sąsiedztwie, przyjaznych stosunkach i współpracy, sporządzony w Warszawie dnia 18 maja 1992 r.; - Umowę między Państwami-Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego a innymi państwami uczestniczącymi w Partnerstwie dla Pokoju, dotyczącą statusu ich sił zbrojnych, oraz jej Protokół dodatkowy, sporządzone w Brukseli dnia 19 czerwca 1995 r.; - Umowę między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Gabinetem Ministrów Ukrainy o dodatkowych środkach budowy zaufania i bezpieczeństwa, podpisaną w Warszawie dnia 16 kwietnia 2004 r.; - Porozumienie między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Ukrainy o wzajemnych dostawach uzbrojenia, techniki wojskowej i świadczeniu usług o charakterze wojskowo-technicznym, sporządzone w Kijowie dnia 10 października 1996 r.; Uzgodniły, co następuje: Artykuł 1 1. Niniejsza Umowa Ogólna ustanawia prawne podstawy i ramy wzajemnej współpracy Stron w dziedzinie obronności. 2. Organami właściwymi w zakresie stosowania niniejszej Umowy Ogólnej będą: 1) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy w sprawach gospodarki w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej; 2) Ministerstwo Obrony oraz Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego i Handlu w imieniu Ukrainy. 3. Organy inne niż te, o których mowa w ustępie 2 niniejszego artykułu, mogą również być zaangażowane w stosowanie niniejszej Umowy Ogólnej, jeżeli będzie to wymagane na mocy prawa wewnętrznego Stron. Artykuł 2 W niniejszej Umowie Ogólnej pojęcie: 1) "Strona wysyłająca" oznacza Stronę, która wysyła swój personel wojskowy i cywilny na terytorium Strony goszczącej zgodnie z niniejszą Umową Ogólną; 2) "Strona goszcząca" oznacza Stronę, która gości personel wojskowy i cywilny Strony wysyłającej na swoim terytorium zgodnie z niniejszą Umową Ogólną. Artykuł 3 Wzajemna współpraca Stron w dziedzinie obronności będzie odnosić się do następujących obszarów: 1) zastosowanie wojskowych systemów łączności i informatyki; 2) zastosowanie badań naukowych na potrzeby sił zbrojnych; 3) polityka i planowanie obronne; 4) wsparcie logistyczne na rzecz sił zbrojnych; 5) transport wojskowy; 6) inżynieria wojskowa; 7) infrastruktura wojskowa; 8) wojskowa normalizacja, kontrola jakości i kodyfikacja; 9) badania, rozwój, produkcja i pozyskiwanie sprzętu wojskowego oraz współpraca przemysłów obronnych; 10) prasa wojskowa i public relations; 11) wojskowe operacje psychologiczne; 12) wojskowa polityka socjalna; 13) historia wojskowości i muzea wojskowe; 14) szkolenie wojskowe; 15 szkolnictwo wojskowe; 16) wsparcie prawne działań sił zbrojnych; 17) poszanowanie praw człowieka w czasie służby wojskowej; 18) kontrola zbrojeń oraz środki budowy zaufania i bezpieczeństwa; 19) medycyna wojskowa i zabezpieczenie medyczne; 20) obrona przed bronią masowego rażenia; 21) ochrona środowiska naturalnego w związku z zanieczyszczeniami wynikającymi z operacji wojskowych; 22) operacje utrzymania pokoju i bezpieczeństwa; 23) żandarmeria wojskowa; 24) operacje sił specjalnych. Artykuł 4 Wzajemna współpraca Stron w dziedzinie obronności będzie wykonywana w następujących formach: 1) wymiana informacji, dokumentacji i materiałów; 2) pokazy uzbrojenia i sprzętu wojskowego; 3) wspólne programy techniczne w zakresie rozwoju uzbrojenia i sprzętu wojskowego; 4) wspólne wojskowe programy naukowe; 5) dwustronne i wielostronne ćwiczenia wojskowe; 6) wojskowe imprezy kulturalne i zawody sportowe; 7) kursy, konferencje, studia, staże, szkolenia i sympozja organizowane przez szkoły i uniwersytety wojskowe; 8) szkolenie ekspertów prawnych w dziedzinie międzynarodowego prawa humanitarnego i użycia siły w czasie konfliktów zbrojnych, operacji antyterrorystycznych i utrzymania pokoju i bezpieczeństwa; 9) nieodpłatne przekazania uzbrojenia, produktów podwójnego zastosowania i wojskowego mienia niebojowego; 10) wymiana eksponatów zgromadzonych przez muzea wojskowe; 11) oficjalne i robocze wizyty delegacji; 12) wizyty wojskowych statków powietrznych i okrętów. Artykuł 5 1. Główny kanał przepływu informacji będzie ustanowiony między: 1) Attaché Obrony, Wojskowym, Morskim i Lotniczym przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Kijowie i strukturami Ministerstwa Obrony lub Sił Zbrojnych Ukrainy; 2) Attaché Obrony, Wojskowym, Morskim i Lotniczym przy Ambasadzie Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej i strukturami Ministerstwa Obrony Narodowej lub Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Postanowienie ustępu 1 niniejszego artykułu nie wyklucza ustanowienia pobocznych kanałów przepływu informacji na szczeblu eksperckim między zainteresowanymi podmiotami. Artykuł 6 1. W celu planowania przedsięwzięć realizowanych zgodnie z niniejszą Umową Ogólną, organy, o których mowa w artykule 1 ustęp 2 niniejszej Umowy Ogólnej, będą sporządzać plany wzajemnej współpracy. Takie plany będą wskazywać konkretne działania, ich czas, miejsce, liczbę uczestniczących w nich osób i inne niezbędne informacje. 2. Plany, o których mowa w ustępie 1 mniejszego artykułu, będą uzgadniane z wyprzedzeniem indywidualnie w każdym przypadku. Artykuł 7 Ochrona informacji niejawnych wymienianych miedzy Stronami w związku ze wzajemną współpracą w dziedzinie obronności będzie zapewniona zgodnie z przepisami odrębnej umowy. Artykuł 8 1. Finansowanie przedsięwzięć podejmowanych na mocy niniejszej Umowy Ogólnej będzie przebiegało zgodnie z następującymi zasadami: 1) Strona goszcząca zapewni transport na swoim terytorium, program kulturalny oraz zakwaterowanie i wyżywienie obejmujące trzy posiłki dziennie dla każdej osoby i pokryje ich koszty; 2) Strona wysyłająca zapewni dokumenty wymagane przez organy Strony goszczącej do wjazdu na jej terytorium i do jego opuszczenia, a także podróży do terytorium Strony goszczącej i z powrotem oraz niezbędne ubezpieczenie personelu i pokryje koszty zapewnienia tych dokumentów i ubezpieczenia. 2. Niezbędne ubezpieczenie personelu, o którym mowa w ustępie 1 punki 2 niniejszego artykułu, musi zachowywać ważność przez cały okres konkretnego przedsięwzięcia. 3. Koszty korzystania przez personel wojskowy i cywilny Strony wysyłającej z obiektów i infrastruktury, o których mowa w artykule 10 ustęp 1 niniejszej Umowy Ogólnej, będą określane w odrębnych umowach i porozumieniach. Artykuł 9 Personel wojskowy i cywilny Strony wysyłającej, w trakcie czasowego pobytu na terytorium Strony goszczącej, będzie spełniał niezbędne wymagania medyczne i fizyczne, określone przez Stronę goszczącą. Artykuł 10 1. Niezbędne obiekty wojskowe wraz z infrastrukturą Strony goszczącej będą udostępniane personelowi wojskowemu i cywilnemu Strony wysyłającej wyłącznie w celach konkretnego przedsięwzięcia i zgodnie z prawem wewnętrznym Strony goszczącej. 2. Wszelkie względy bezpieczeństwa dotyczące obiektów i infrastruktury, o których mowa w ustępie 1 niniejszego artykułu, będą przedmiotem uzgodnień poczynionych z wyprzedzeniem. Artykuł 11 1. W trakcie użytkowania wojskowego statku powietrznego albo okrętu podczas przedsięwzięć prowadzonych na mocy niniejszej Umowy Ogólnej na terytorium Strony goszczącej Strona wysyłająca ponosi pełną odpowiedzialność za stan techniczny tego statku powietrznego lub okrętu, jego uzbrojenia i wyposażenia. 2. W razie wypadku z udziałem wojskowego statku powietrznego albo okrętu, dochodzenie techniczne na miejscu wypadku będzie prowadzone zgodnie z prawem wewnętrznym Strony goszczącej. Na wniosek jednej ze Stron, wszelkie niezbędne dane i informacje dotyczące dochodzenia technicznego wypadku będą podlegały wymianie między Stronami. 3. W razie wypadku, o którym mowa w ustępie 2 niniejszego artykułu, eksperci wyznaczeni przez Stronę wysyłającą będą uprawnieni do udziału w dochodzeniu technicznym, jak również do dostępu do miejsca wypadku. Na wniosek Strony wysyłającej, przedstawiony w formie pisemnej, Strona goszcząca może upoważnić ich do częściowego przeprowadzenia dochodzenia technicznego. Artykuł 12 1. W razie stanu wyjątkowego, katastrofy naturalnej lub stanu wojennego ogłoszonego na terytorium jednej lub obu Stron, mogą one wzajemnie proponować sobie niezwłoczne wsparcie. 2. Wsparcie, o którym mowa w ustępie 1 niniejszego artykułu, będzie odbywać się na zasadach określonych w prawie wewnętrznym Strony udzielającej tego wsparcia i będzie obejmować: 1) nieodpłatne przekazania uzbrojenia, produktów podwójnego zastosowania i mienia niebojowego pochodzącego z zasobów sil zbrojnych jednej ze Stron; 2) specjalne doradztwo i wsparcie wraz z czasową wymianą wyszkolonego i kompetentnego personelu wojskowego i cywilnego w celach wykonania uprzednio określonych prac i świadczenia usług. 3. W zakresie przewidzianym prawem wewnętrznym Stron, wyposażenie, zapasy, produkty i materiały czasowo wwiezione na terytorium Strony i wywiezione z niego w związku ze wsparciem, o którym mowa w ustępie 1 niniejszego artykułu, będą zwolnione z podatków, ceł i innych opłat. Artykuł 13 W zakresie nieuregulowanym niniejszą Umową Ogólną, Strony będą stosować przepisy Umowy miedzy Państwami-Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego a innymi państwami uczestniczącymi w Partnerstwie dla Pokoju, dotyczącej statusu ich sił zbrojnych, oraz jej Protokołu dodatkowego, sporządzonych w Brukseli dnia 19 czerwca 1995 r. Artykuł 14 Każda sytuacja, która może prowadzić do powstania sporu między Stronami, dotyczącego interpretacji lub stosowania niniejszej Umowy Ogólnej, będzie przez nie niezwłocznie rozstrzygana w drodze negocjacji. Artykuł 15 1. Niniejsza Umowa Ogólna wejdzie w życie 30 dni po dniu otrzymania późniejszej z not dyplomatycznych, którymi Strony wzajemnie powiadomią się o wypełnieniu swoich wewnętrznych procedur prawnych, niezbędnych do wejścia niniejszej Umowy Ogólnej w życie. 2. Niniejsza Umowa Ogólna pozostanie w mocy na czas nieokreślony. 3. Niniejsza Umowa Ogólna może zostać zmieniona i uzupełniona w dowolnym czasie. Jej zmiany i uzupełnienia wejdą w życie za wzajemną pisemną zgodą Stron, zgodnie z procedurą określoną w ustępie 1 niniejszego artykułu. 4. Każda Strona może wypowiedzieć niniejszą Umowę Ogólną w dowolnym czasie w drodze noty dyplomatycznej. W takim przypadku niniejsza Umowa Ogólna zostanie uznana za wypowiedzianą po upływie 180 dni od dnia otrzymania takiej noty przez jedną ze Stron. 5. Niezwłocznie po wejściu niniejszej Umowy Ogólnej w życie Strona, na której terytorium została ona podpisana, podejmie niezbędne działania zmierzające do zarejestrowania jej w Sekretariacie Organizacji Narodów Zjednoczonych na podstawie artykułu 102 Karty Narodów Zjednoczonych i Statutu Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości, sporządzonych w San Francisco dnia 26 czerwca 1945 r. 6. Z dniem wejścia w życie niniejszej Umowy Ogólnej wygasną następujące porozumienia: 1) Porozumienie między Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Obrony Ukrainy o współpracy w dziedzinie wojskowej, sporządzone w Kijowie dnia 3 lutego 1993 r., wraz z późniejszymi zmianami; 2) Protokół do Porozumienia między Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Obrony Ukrainy o współpracy w dziedzinie wojskowej w zakresie zasad wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków powietrznych Rzeczypospolitej Polskiej i Ukrainy w przestrzeni powietrznej obu państw, sporządzony w Dęblinie dnia 6 maja 1994 r.; 3) Protokół między Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Obrony Ukrainy dotyczący dwustronnej współpracy w dziedzinie kształcenia kadr wojskowych, podpisany w Kijowie dnia 26 kwietnia 1996 r. Sporządzono w Warszawiednia 2 grudnia 2016 r. w dwóch egzemplarzach w języku polskim, ukraińskim i angielskim, przy czym wszystkie teksty są jednakowo autentyczne. W razie rozbieżności w interpretacji postanowień niniejszej Umowy Ogólnej, tekst angielski będzie rozstrzygający. Wersja w języku ukraińskim Wersja w języku angielskim Z UPOWAŻNIENIA RZĄDU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Z UPOWAŻNIENIA GABINETU MINISTRÓW UKRAINY infoRgrafika infoRgrafika Metryka Data ogłoszenia: 2019-01-18 Data wejścia w życie: 2018-11-17 Data obowiązywania: 2018-11-17 Pobierz PDF Plik PDF Brak dokumentów zmieniających. Brak zmienianych dokumentów. Strona główna » Monitor Polski Monitor Polski Akty ujednolicone Dziennik Ustaw Monitor Polski Dzienniki Urzędowe Dzienniki Unii Europejskiej Szukaj Monitor Polski 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1967 1966 1965 1964 1963 1962 1961 1960 1959 1958 1957 1956 1955 1954 1953 1952 1951 1950 1949 1948 1947 1946 1939 1938 1937 1936 1930 UCHWAŁA NR 2/2023 ZARZĄDU NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO z dnia 18 stycznia 2023 r. w sprawie regulaminu Zarządu Narodowego Banku Polskiego Monitor Polski rok 2023 poz. 166 OBWIESZCZENIE MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH z dnia 6 lutego 2023 r. w sprawie ceny zbytu 1 Mg węgla kamiennego w sortymencie Orzech ustalonej według ceny średniej z IV kwartału 2022 r., skorygowanej o przewidywany wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych na 2023 r. Monitor Polski rok 2023 poz. 165 REKLAMA OBWIESZCZENIE MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH z dnia 6 lutego 2023 r. w sprawie przeciętnej średniorocznej ceny zbytu 1 Mg węgla kamiennego w asortymencie Orzech z 2022 r., skorygowanej o przewidywany wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych na 2023 r. Monitor Polski rok 2023 poz. 164 POSTANOWIENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu senatora Marka Plury Monitor Polski rok 2023 poz. 163 REKLAMA UCHWAŁA NR 12 RADY MINISTRÓW z dnia 24 stycznia 2023 r. w sprawie zatwierdzenia zmiany Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Dolnośląskiego Monitor Polski rok 2023 poz. 162 KOMUNIKAT MINISTRA FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2021–2027 Monitor Polski rok 2023 poz. 161 OBWIESZCZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie maksymalnej wysokości opłaty za pobyt w izbie wytrzeźwień, placówce lub jednostce Policji, po waloryzacji Monitor Polski rok 2023 poz. 160 KOMUNIKAT MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII z dnia 3 lutego 2023 r. o wydanej decyzji w sprawie pozbawienia przedsiębiorcy statusu centrum badawczo-rozwojowego Monitor Polski rok 2023 poz. 159 OBWIESZCZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Planowanie i realizacja procesu treningowego w piłce siatkowej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Monitor Polski rok 2023 poz. 158 ZARZĄDZENIE NR 3 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie nadania statutu Akademii Kopernikańskiej Monitor Polski rok 2023 poz. 157 OBWIESZCZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Prowadzenie procesu treningowego w koszykówce” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Monitor Polski rok 2023 poz. 156 OBWIESZCZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Zarządzanie strategiczne zespołem w piłce ręcznej” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Monitor Polski rok 2023 poz. 155 KOMUNIKAT SZEFA URZĘDU DO SPRAW KOMBATANTÓW I OSÓB REPRESJONOWANYCH z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie kwoty ryczałtu energetycznego Monitor Polski rok 2023 poz. 154 UCHWAŁA NR 4 RADY MINISTRÓW z dnia 12 stycznia 2023 r. w sprawie zatwierdzenia zmiany Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego Monitor Polski rok 2023 poz. 153 KOMUNIKAT MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII z dnia 11 stycznia 2023 r. o wydanej decyzji w sprawie nadania przedsiębiorcy statusu centrum badawczo-rozwojowego Monitor Polski rok 2023 poz. 152 KOMUNIKAT MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII z dnia 20 stycznia 2023 r. o wydanej decyzji w sprawie pozbawienia przedsiębiorcy statusu centrum badawczo-rozwojowego Monitor Polski rok 2023 poz. 151 UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie upamiętnienia 450. rocznicy uchwalenia konfederacji warszawskiej Monitor Polski rok 2023 poz. 150 OBWIESZCZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Planowanie i prowadzenie procesu szkoleniowego w koszykówce” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Monitor Polski rok 2023 poz. 149 OBWIESZCZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Projektowanie autorskiej koncepcji treningowej i zarządzanie procesem szkoleniowym w koszykówce” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Monitor Polski rok 2023 poz. 148 ZARZĄDZENIE NR 61 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 17 maja 2016 r. w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw Polityki Surowcowej Państwa Monitor Polski rok 2023 poz. 147 57 497 artykułów 1 2 3 4 5 ... 2 875 REKLAMA Zapisz się na newsletter Zobacz przykładowy newsletter Zapisz się Księgowość firm Podatki Rachunkowość Obrót gospodarczy ZUS i kadry Zawody księgowe Podatki 2021 Kadry Indywidualne prawo pracy Wynagrodzenia Ubezpieczenia Urlopy BHP HRM Prawo Sprawy rodzinne Sprawy karne Konsument i umowy Sprawy urzędowe Praca Sklep Infor Biznes Biznes i finanse Spółki Praca i ubezpieczenia Moto Leasing w firmie Jak założyć firmę Biura rachunkowe Zakładam biuro rachunkowe Prowadzę biuro rachunkowe Korzystam z biura rachunkowego Rachunkowość 2021 Sprawozdania finansowe Nieruchomości Wiadomości Nieruchomości Finanse Budowa i remont Wnętrza Ogród i kwiaty Sektor publiczny Organizacja Finanse Zadania Rozwój i promocja Edukacja Wiadomości Księgowość budżetowa Rachunkowość budżetowa Sprawozdawczość Podatki Kadry i płace ZUS Zamówienia publiczne Akty prawne Dziennik Ustaw Monitor Polski Dzienniki Urzędowe Dzienniki Unii Europejskiej Akty prawne ujednolicone Kodeksy Kalkulatory Kalkulator PPK Kalkulator brutto-netto Kalkulator Wynagrodzeń Kalkulator odsetek Kalkulator umów zlecenia Kalkulator stażu pracy Wskaźniki i stawki Podróże służbowe w kraju Minimalne wynagrodzenie Składki ubezpieczeniowe Podróże służbowe Odsetki ustawowe Skala podatku dochodowego Aktywne formularze Wniosek o 500+ Wzory umów Formularze kadrowe Formularze z rachunkowości Formularze podatkowe Formularze PIT O nas Ochrona prywatności Zmień ustawienia prywatności Regulamin Kariera RSS Kontakt Reklama Mapa serwisu BOK Copyright © 2023 INFOR PL S.A.

13*52 676 1352 HA HA AH LU CYFER666 09.02.2023 21:24
13 *85 1+3=4 8+5=13 4*13=52 1+3=4 8+5=13 1+3=4 *4 =16 1+6=7 52*7=364 DNI 4 *5+2=7 4*7=28 *13=364 DNI

ryba 09.02.2023 18:11
po serii dziwnych patologii w postaci instytutów, fundacji i tym podobnych instytucji pis, na których konta trafiło po kilka lub kilkanaście milionów a jeden 26 latek przykasował ponad 50 nie kierowałbym się w kierunku "błędów". Raczej szukałbym nadmiernego wzbogacenia się w tym okresie osób z tym związanych. Prosty przykład- 3 miesiące robienia w balona Polaków z cenami paliw , a nagle prezes Orlen przytulił premię milion złotych. Przypadek?

Wył z matrix. 09.02.2023 17:05
Popatrzcie wokół siebie,I zobaczycie ile ludzi umarło ostatnio i dowiedzcie się czy byli szczepieni, po szprycy umierają nagle,banalne jest to że w większości zaczyna się o 65 +przypadkiem nie oni mieli pierwsi dostęp do szprycy.

Masakra 09.02.2023 16:19
Dalej się nie przyznają ile jeszcze kłamst ,a jak się nie podoba to wojną straszą

i
uwzględnić proszę 09.02.2023 16:06
A zaniedbania w psychiatrii i fala samobójstw?

i
zewas 09.02.2023 15:54
To kto niby ma krew na rękach? Konkretnie proszę?

Wył z matrix. 10.02.2023 17:43
Światowy rząd, iluminati.mysl co chcesz ale poczytaj ,pooglądaj a dowiesz się,nowy pozadek swiata.

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama