Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 09:36
Reklama dotacje rpo
Reklama

Niedopuszczalne jest, by pociągi poranne nie dojeżdżały punktualnie!

Ludzie z naszego powiatu nie mogą dojechać na czas do pracy w Szczecinie. Młodzież nie może zdążyć na lekcje w stolicy naszego województwa. Co na to marszałek Olgierd Geblewicz? Poniżej jego stanowisko w tej sprawie.
Niedopuszczalne jest, by pociągi poranne nie dojeżdżały punktualnie!

- Niedopuszczalne jest, by pociągi poranne, których czas przejazdu praktycznie dwukrotnie wydłużono z powodu objazdu, nie dojeżdżały punktualnie, lecz z blisko półgodzinnym opóźnieniem - tak było w środę rano. Setki pasażerów spóźniły się do pracy i na zajęcia w szkołach i na uczelniach - alarmuje w piśmie do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe SA Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

 

Interwencja marszałka Olgierda Geblewicza dotyczy kryzysowej sytuacji w organizacji ruchu kolejowego. Z powodu zamknięcia mostu kolejowego w Szczecinie Podjuchach i innych prac remontowych prowadzonych w ciągu linii 273 (tzw. Nadodrzanka) realizacja połączeń z Kostrzyna i Gryfina do Szczecina jest mocno utrudniona. Wszystkie pociągi kierowane są objazdem przez Szczecin Zdroje i Szczecin Dąbie (linia nr 428). Na odcinku ok. 12 kilometrów pociągi mogą poruszać się jednym torem, co uniemożliwia jednoczesną realizację przewozów w obu kierunkach i ogranicza liczbę uruchamianych pociągów w godzinach szczytu. Trudna sytuacja jest również na odcinku Szczecin Dąbie - Szczecin Główny, gdzie w godzinach szczytu kursuje wiele pociągów regionalnych, dalekobieżnych i towarowych. Ograniczoną przepustowość linii najdotkliwiej odczuwają podróżujący pociągami regionalnymi z Gryfina i innych miejscowości na południu województwa. Po kolejnej zmianie rozkładu jazdy (25 stycznia) i redukcji liczby połączeń - pasażerowie skarżą się na związane z nią utrudnienia, w tym bardzo długi czas przejazdu i niepunktualność.

 

- Oczekuję, że PKP PLK S.A., jako zarządca infrastruktury, stworzy warunki dla rozwiązań, które maksymalnie ograniczą negatywny wpływ obecnych okoliczności na jakość życia pasażerów. Dlatego stanowczo żądam zapewnienia bezwzględnego pierwszeństwa pociągów regionalnych zapewniających mieszkańcom Gryfina, pracującym i uczącym się w Szczecinie, codzienny dojazd i powrót w ludzkich warunkach - argumentuje marszałek Olgierd Geblewicz w piśmie do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusza Merchela.

 

Marszałek zwraca uwagę na liczne i uzasadnione skargi pasażerów.

 

- Podróżni słusznie oczekują, że skoro do minimum ograniczono liczbę kursujących pociągów, to przynajmniej te pociągi które pozostały, będą kursować zgodnie z zaplanowanym rozkładem jazdy i zapewnią bezpieczny dojazd do szkół i pracy. Jako Organizator przewozów w województwie zachodniopomorskim w pełni zgadzam się z naszymi mieszkańcami, zgodne zresztą z wewnętrznymi regulaminami dotyczącymi prowadzenia i priorytetyzacji ruchu pociągów prowadzonego przez PKP PLK S.A. - podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz.

 

Do korespondencji z prezesem PKP PLK załączona została petycja mieszkańców Gryfina, którzy domagają się korekt rozkładu jazdy pociągów. Wszelkie zmiany rozkładu jazdy pociągów uzależnione są od decyzji zarządcy infrastruktury.

 

- Przesyłam do Pana wiadomości tekst petycji mieszkańców Gryfina, licząc, że podległe Panu służby, wykonując swe zadania, wsłuchają się w wyrażone w niej potrzeby pasażerów - podsumowuje marszałek Olgierd Geblewicz.

 

Urząd Marszałkowski jako organizator regionalnych przewozów pasażerskich w województwie zachodniopomorskim nie planował ograniczania oferty! Ograniczenia w stu procentach są związane z inwestycją realizowaną w Podjuchach.

Jesteśmy gotowi na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów relacji Gryfino - Szczecin, przywrócenie któregoś z anulowanych połączeń czy też korekty rozkładu jazdy. Jest to jednak uzależnione od udostępnienia przepustowości linii kolejowej przez zarządcę infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLK SA.

 

W związku ze zmianą rozkładu jazdy w dn. 25 stycznia 2023 r. i niedogodnościami dla pasażerów - na bieżąco monitorowana jest realizacja połączeń POLREGIO i  rzeczywiste napełnienie pociągów.

Najbardziej oblegane połączenia w godzinach szczytu są wykonywane obecnie podwójnymi składami. Na razie nie zaobserwowano problemów z dostępnością miejsc.

Jeśli będzie dochodzić do poważnych przepełnień pociągów, będą one wzmacniane o dodatkową jednostkę.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

hmmm 30.01.2023 12:56
Hipokryzja marszałka czy kłamstwa jego podwładnych? Mówi o podwójnym składzie - dzisiaj rano o 6.24 pojedynczy - a tu kumulacja ludzi, co jechali o 6.05, 6.33 7.11 - i w dodatku w poniedziałek studenci do akademika i uczniowie do internatu w pociągu z Kostrzyna - to może redakcja dojdzie, kto kłamał i kogo?

Mama 30.01.2023 06:36
Miejmy nadzieje ze szybko coś się zmieni , ze nie skończy się na liście do prezesa PKP . Narazie jest dramat . Pociągi przepełnione , w Daleszewie stoi 20 minut bo przepuszcza węgiel , nie sposób zdążyć na 7.30 do Szczecina

Jerzy 29.01.2023 12:06
Można skorzystać z punktualnych autobusów lub wyprowadzić się z grajdoła do stolicy.

do kacapa 30.01.2023 21:43
jełopie a gdzie ty masz "punktualne" autobusy do Szczecina? Wiesz ile trzeba jechać, żeby dojechać do centrum miasta? Wiesz jak rzadko jeżdżą?

mama 31.01.2023 15:57
Po pierwsze nie ma u nas punktualnych autobusów, a po drugie nie ma u nas autobusów do Szczecina ( Zdroje to zadupie daleeeko od Szczecina )

Alternatywa 29.01.2023 03:52
Myślę , że Kaczyński chce pozbyć się pomorza zachodniego dla Niemców a jż szczególnie powiatu gryfińskiego. Odcięli nas od Polski. Nawet samochodem z Gryfina do Morynia czy Szczecina jadę przez Niemcy. Pis to ZŁO.

ryba 28.01.2023 18:17
niedopuszczalne jest ,że na jednej trasie jedna firma robi 17 remontów i żadnego nie kończy. Po kiego rozpi.....li stację w Podjuchach a teraz most??? Jakby jedno skończyli to mogliby robić most a pociągi mijały by sie w podjuchach a nie w Daleszewie. No chyba że przykład idzie z samej stado baranów. Lotnisko będa budowac do 2060 roku!!!!!!! Jak proboszcz remont kościoła. nie chodzi aby wybudowac tylko budowac.

i
bez pomyslunku 28.01.2023 20:18
Pisowskie zarządzanie.

i
tka prawda 28.01.2023 12:01
Sawaryn namieszał najwięcej.

POLIN TO STAN UMYSŁU UB WIECZOREK 28.01.2023 11:29
a co wy myślicie że kto sfinansuje wojenke na wschodzie tanie podróże koleją wam się marzą ha ha ah i szybciej niż samochodem do szczecina ha ha ah a kto kupi paliwko kto da zarobić branży motoryzacyjnej ha ha ah WOJNA KOSZTUJE HA HA AH NIE PO TO OLGIERD POTWIERAŁ TE ŚCIEŻKI ROWEROWE HA HA AH ŻEBYSCIE TERAZ POCIAGMI JEZDZILI AHA HA AH KABA RET A GRZESIEK JESZCZE STACJE WYBUDUJE NA POŁUDNIU HA HA AH

rozkład jazdy na saturna ha ha ha KABA RET UB WIECZOREK 28.01.2023 08:38
muszą dosiąść KOSZERNEGO GOREJACEGO KONARA I MNIETKA JAKO WAGONIK HA HA AH i wio na garcarską 5 w szczecinie ha ha ah po instrukcje ha ha ah albo małopolska 15 1+5=6 saturn ha ha ah

Kierowca TIRa na A6 27.01.2023 22:23
Gdzie był Geblewicz jako ustawowy organizator kolejowego transportu w województwie jak zmieniali rozkład w grudniu, w którym wycieli kilka kursów. Tłumaczył się węglem. Teraz zwala na PLK. A udzialowcem Polregio jest samorząd województwa. Gość jest tak samo odpowiedzialny za burdel z dojazdami jak Sawaryn. Obaj siebie warci.

pasażer pociągu co mu ukradli buty... 28.01.2023 02:45
I pislandia która rządzi torami. Teraz jeden do drugiego pisze a ludziom wszystko jedno - bo cierpią niezależnie czy z winy tych od torów (pisowcy), tych od pociągów (marszałek) czy tych od transportu w gminie (wójt czy burmistrz)...

i
taka prawda 28.01.2023 11:39
To ubożenie ludzi. Takie działanie PiS.

gdzie sa moje adidasy ah ah ah 28.01.2023 11:57
BRUDZIA JUŻ STAĆ MOZESZ MU PRZYPOMNIEĆ HA HA AH w parlamencie u moona dobrze płacą ha ha ah

ale... 28.01.2023 17:45
Ale z tym węglem to prawda! To zarządca torów - czyli rządowa spółka rozdziela czas korzystania z torów! To rządowa spółka odpowiada za to, że od tylu miesięcy od Daleszewa do Podjuch jedzie się jednym torem - mimo że drugi leży obok - tylko jakichś podłączeń nie ma! Na wojnie takie naprawy robią w dobę - i przywracają ruch pociągów...

pisowska gospodarka 27.01.2023 21:50
Dziadostwo pisowskiej gospodarki - tak trudno zbudować most OBOK DZIAŁAJĄCEGO? I drugie - dlaczego od Daleszewa do Podjuch jest jeden tor, kiedy na całej trasie oba tory są sprawne, tylko brakuje jakichś podłączeń prądu? TAK TRUDNO OD MIESIĘCY BYŁO WYKONAĆ NAWET TYMCZASOWĄ INSTALACJĘ?

ryba 27.01.2023 21:17
czy w tym kraju pisowskiego dziadostwa jest coś, co działa normalnie?

owszem 27.01.2023 21:51
Jest. Konta "tłustych kotów"...

też pasażerowie 27.01.2023 21:13
W kierunku Chojny pracownicy i uczniowie też dojeżdżają. Od środy codziennie większe opóźnienie. Dziś 17 minut.

Gryfinianka 28.01.2023 17:52
Aj wam chyba nie jest głupi bo co niektórzy strasznie go naśladują aha haha Boże nie da się czytac

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklamadotacje rpo
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama