Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 05:54
Reklama
Reklama

Rekordowa inwestycja Polregio. Na tory wyjadą pociągi warte 7 miliardów, a u nas coraz mniej kursów

Około 200 nowych pociągów. Ponad 7 mld zł. Pierwsze składy w 2025 roku. Tak w liczbach prezentuje się największa inwestycja Polregio, czyli polskiej kolei regionalnej. A z drugiej strony w naszym regionie mamy właśnie mniej pociągów na Nadodrzance. Nie mają jak dojechać do pracy w Szczecinie i wrócić wielu pracowników i uczniów.

Największy przewoźnik kolei regionalnych w Polsce – Polregio  – właśnie podpisał umowy z 4 producentami na dostawę do 200 składów elektrycznych, w tym ok. 15 pojazdów wodorowych i hybrydowych. Są to spółki FPS H. Cegielski, Pesa Bydgoszcz, Newag oraz Stadler Polska. W ciągu 3 lat mają one dostarczyć nowoczesne pociągi z wi-fi i klimatyzacją, które będą osiągać prędkość do 160 km/godz.

– 200 nowych pociągów regionalnych oznacza ogromny skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania pasażerów – powiedział na konferencji prasowej Artur Martyniuk, prezes Polregio, cytowany przez polregio.pl.

Nowe pociągi dla Polregio – oprócz klimatyzacji i bezprzewodowego internetu – będą wyposażone m.in. w system dynamicznej informacji pasażerskiej, a układ ich wnętrza przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą niskopodłogowe i jednoprzestrzenne, z pochylnią lub automatyczną windą.

Pierwszy pociąg zamówiony przez Polregio ma być dostarczony w 2025 r. Koniec dostaw jest przewidziany w lipcu 2026 r. Nowe składy będą się sukcesywnie pojawiać we wszystkich województwach, z którymi Polregio ma podpisane umowy.


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

i
mieszkanka gminy 28.01.2023 14:12
Sawarynie jak mogłeś zrobić to nam mieszkańcom? Czyim ty jesteś burmistrzem? PGE? Bo na pewno nie naszym skoro o nas nie dbasz.

pasażer 28.01.2023 13:02
Rano dostać się po pracy do Szczecina do dopiero sztuka. Rano wsiadając do pociągu aby dostać się do pracy człowiek zastanawia się czy dotrze na czas. Konduktor tłumaczy się, że to przyczyny techniczne a ja w pracy co mam powiedzieć , że z przyczyn technicznych będę się spóźniać do pracy.

rozmyta odpowiedzialność 27.01.2023 01:24
Przecież początkowo most miał być budowany równolegle do starego i dopiero na samo przekładanie torów pociągi miały jeździć przez Dąbie - przez kilka tygodni... No ale pisowcom jak zwykle nic nie wyjdzie - a tu dodatkowo pis buduje most i tory, marszałek jest od pociągów, gmina od autobusów i transportu publicznego - czyli jak jest wielu sprawców to odpowiedzialność rozmyta...

ryba 26.01.2023 19:13
o tym remoncie było wiadomo od dawna. i trzeba kompletnie nie mieć rozumu, aby w toku remontu mostu robić również dojazd z remontem pobliskiej stacji docelowo ją rozbierając na kawałki. A wystarczyło pomyśleć, skończyć jeden temat i pociągi zamiast pod Daleszewem mijałyby się w Podjuchach. No ale to trzeba troche pomysleć a to w PIS nikt nie potrafi co widać po np Nowym Ładzie. I do tego jeszcze zupełny kretynizm z tymi autobusami- nie dośc że okroili to skrócili w tym samym momencie. słuchałem w radiu program na ten temat z jednym z burmistrzów z tercetu. I stwierdzam, że ten człowiek jest oderwany od rzeczywistości i nie ma pojęcia nawet gdzie i jak autobus zawraca w Zdrojach. Dobrze że jakiś facet ze Zdroi zadzwonił i wyjasnił, że trzeba zasuwać pół kilometra do tramwaju. Straszne, jak my możemy byc tak głupi aby wybrać ludzi, których nie interesują nasze potrzeby tylko swój portfel.

Znajomy 26.01.2023 20:56
Ten miller przytulił podobno nagrodę za te pomysły komunikacyjne

Mama 26.01.2023 15:03
Obecnie jest dramat komunikacyjny , przebudowa mostu , pozabierane poranne pociągi i na dodatek burmistrz zlikwidował dojazd do centrum Szczecina autobusem . Tak źle jeszcze nie było

zgr-edo 26.01.2023 13:56
jak tam postępują prace z przebudową peronów w Gryfinie ?

Z Gryfina 26.01.2023 15:25
Rozkopane od lat,ogrodzone jakąś siatką,pełno śmieci na końcu nowego peronu typu gruz,palety jakieś płyty chodnikowe kostka krawężniki.nie potrafią skończyć jednej inwestycji do końca a kupują już nowe składy,paranoja

ryba 26.01.2023 19:08
i przez 3 lata zrobiono pół peronu z trzech- wynik iście światowy a przeciez to inwestycja państwowa pisu

i
gmiter 26.01.2023 12:44
Nie byłoby problemu gdyby Sawaryn nie wycofał autobusów do centrum Szczecina i nie obciął kursów.

ryba 26.01.2023 19:13
co to go obchodzi niech plebs stoi na peronie albo zasuwa po zdrojach do tramwaju

IOS 26.01.2023 12:39
Wszystko fajnie, ale to nie dla Gryfiniaków. Biedny Marszalek Geblewicz z PO, jest "bezradny" gdy pociagi nawet te, ktore były dotychczas znikają z rozkładu jazdy. A przecież Polregio mu też podlega.

Tylko *** 26.01.2023 19:08
A bogaty sawaryn zlikwidował dojazdy do centrum, a miller dostał nagrodę za wdrożenie nowego planu komunikacyjnego.

i
tyle 26.01.2023 12:28
Wina Sawaryna bo autobusy zlikwidował do centrum

Jerzy 26.01.2023 12:26
Za POprzedników tego nie było, likwdowali tylko połączenia.

i
fakty są inne 26.01.2023 12:55
Poprzednicy likwidowali a PIS niby dodaje, ale ludzie teraz nie mają jak dojeżdżać od pracy i do szkoły o to są fakty.

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama