Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 14:28
Reklama
Reklama

Telemarketerzy za nic mają prawo. Nachalnie dzwonią, nękając konsumentów

Sprzedawcy telefoniczni są utrapieniem wielu Polaków. Przepisy, które mają nas chronić przed uciążliwymi praktykami telemarketerów, działają, ale tylko w teorii.

Ochronę przed namolnością osób sprzedających towary i usługi przez telefon gwarantują Polakom RODO i ustawa Prawo telekomunikacyjne. Niestety ponad jedna trzecia Polaków przyznaje, że pomimo prośby o wykreślenie ich z listy telemarketingowej nadal otrzymują niechciane oferty.

Prawo nie nadąża za rzeczywistością

W myśl prawa przedsiębiorca lub jego przedstawiciel, który chce skontaktować się z konsumentem w celach marketingowych, musi uzyskać na to wcześniej wyraźną zgodę abonenta. Żeby dodatkowo zabezpieczyć swoje interesy, możemy poprosić o wykreślenie nas z listy potencjalnych klientów.

Choć spełnienie tych dwóch przesłanek powinno definitywnie zakończyć zasypywanie nas propozycjami handlowymi, często okazuje się to niewystarczające. Prawie 40 proc. Polaków mimo podjętych prób uwolnienia się od telemarketerów twierdzi, że ci sami oferenci dzwonią do nich dalej. Tak wynika z raportu „Polacy w cyberprzestrzeni – czy jesteśmy świadomi cyberataków?” udostępnionego przez agencję Procontent Communication.

Najczęściej (w 45 proc. przypadków) problem ten dotyczy osób w wieku od 35 do 49 lat, z przewagą kobiet. W mniejszym stopniu uciążliwość ponownego kontaktu z telemarketerami odczuwają mieszkańcy dużych miast, aniżeli ci ze wsi lub miasteczek.

Wsparcie dla abonentów

W walce z nachalnymi sprzedawcami telefonicznymi z pomocą przychodzą klientom operatorzy telefonii komórkowej. Nowsze typy smartfonów poprzez wyświetlenie komunikatu „podejrzenie spamu” informują o ryzyku połączenia od telemarketera. Pamiętajmy jednak, że ten system nie jest doskonały.

Najlepiej odebrać telefon i sprawdzić, czy rzeczywiście dzwoni do nas sprzedawca. Jeśli tak, prześlijmy operatorowi wiadomość o zasadności umieszczenia danego numeru w spisie połączeń spamowych. Jeżeli system nie ochroni nas przed niechcianym połączeniem, także możemy poinformować o tym operatora i dołączyć prośbę o wpisanie danego numeru na „czarną listę”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

stachu. 30.11.2022 00:35
Przy połączeniach spam pytaj się czy rozmowa jest nagrywana , jeżeli jest to należy powołać się na artykuł 17 przepisów RODO ,osoba po drugiej stronie jeżeli zna przepisy RODO powinna natychmiast rozłączyć się i skreślić nasz numer telefonu ze swojej bazy numerów . Sprawdziłem i to działa.

Abonent 28.11.2022 14:35
Jak odbieram telefon to od razu z grubej rury. Kiego c.. a potem c.. i k... latają jak skowronki i nastaje cisza. Nie ma co się patyczkować

Pomysłowy 28.11.2022 14:29
Jak telemarkieterka do mnie dzwoni to dostaje taką wiązkę słów że jej kapcie spadają z wrażenia i od razu się rozłącza. Mówię wam to działa

ReklamaEPI-AKCJA Fundacji "Normalnie" 08.11.-09.12.2024
Reklama
ReklamaMrówka
Reklama
Reklama